Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

18 hozzászólás

  • Gpety 2014. május 6. 17:42

    1
    Alig várom már, hogy ezek a versenyek is beinduljanak. Már rég elektromos F1-eknek kellene körözni.
  • stojo #1 2014. május 6. 17:52

    2
    @Gpety: Bizonyara rengeteg F1 et neztel es nezel...egy igazi f1 es sosem kivanna ilyet! Sot egy igazi F1 es visszakoveteli a minimum v8 as motorokat az uj szar turbo fostalicskak helyett!
  • Gpety #2 2014. május 6. 17:56

    3
    @stojo: A földhözragadt, maradi, vaskalapos lópikulák akarják ezeket. Én mérnök vagyok, a fejlődést támogatom.
    "egy igazi f1 es sosem kívánna ilyet" Ezen jót nevettem. :D
  • ÁkEs 2014. május 6. 19:32

    4
    Elektromos F1 gratulálok, nagy ötlet. Azt támogatom, hogy legyen ilyen verseny is, de aki kijár Forma 1-re, az semmi pénzért nem cserélné le azokat a hangokat elektromosra. Mérnökként 1000 más dolgot lehet fejleszteni az autón, nem pont a V8 motorokat (és hangokat) kellett volna lecserélni a mostaniakra (nem mintha neked ehhez közöd lenne, de ha lenne beleszólásod, támogatnád). A V8 Red Bull miatt mentem fel Pestre majálison, a hideg rázott amikor nyomott egy padlót Ricciardo tőlem 3 méterre. Nehéz elképzelni hogy te ilyet átélsz az elektromos autó mellett... Egy igazi F1 drukker valóban nem kívánna ilyet
  • Gpety 2014. május 6. 19:50

    5
    Márpedig idén szeptemberben indul a 2014-2015-ös 9 futamból álló Formula E bajnokság, 10 csapat 20 autójával. Ez igazi történelmi lépés lesz, már alig várom az első közvetítést. Most még mindenki a Renault autóját kapja, de a következő szezon nyitott lesz az új csapatok előtt, mindenki egyedi fejlesztéssel áll majd elő. Ez a változás nagyon jót tesz a már sok-sok éve ellaposodott formula autósportnak és az utcai elektromos autók fejlesztésének is. Szerintem 10 év sem kell és a hagyományos belsőégésű F1-nek végleg leáldoz, az elektromos versenyautók ennyi idő alatt hatalmas szintet fognak ugrani hatótáv és teljesítmény terén is. Mindig is voltak és lesznek is, akik képtelenek az újjal megbarátkozni, de egy idő után már nincs választás és aztán azok is rájönnek, hogy "né, ez nem is rossz". Olyan ez, mint az "automata váltó nem jó, mert elvesz a vezetés élményéből" hozzáállás. Na az olyan ember még nem vezetett automata váltós gépet, vaskalapos, maradi, begyepesedett.
  • ArkaChopa 2014. május 6. 20:12

    6
    Én mondtam, hogy ez fog jönni! :D
  • Airmen #5 2014. május 6. 20:23

    7
    @Gpety: Az F1 nem engedheti meg magának hogy 10 éven belül elhagyja a belsőégésű motorokat :) Az F1-nek meg soha nem volt köze az utcai autókhoz és nem is lesz.Maximum az volt a közös hogy 4 kereke van(bár az F1-ben volt 6 is :D ) és itt ki is fújt a dolog.
    Ha utcai autókat akarsz fejleszteni akkor egyértelműen a WEC az a hely ahol ez mehet.Sőt ott már a Nissan eléggé elöl jár ebben a témakörben.Az F1 az maradjon F1, oda verseny kell, hangorkán.

    Meg inkább a benzingőz csapjon meg mint a 220 xD

    Az automataváltó meg egy rakás szar=> Vezettem már ;)
  • Gpety #7 2014. május 6. 20:35

    8
    @Airmen: Az F1-nek nagyon sok köze van az utcai autókhoz. :P Legújabb talán, hogy a Ferrari elkezdett turbós motorokat fejleszteni a jövőben megjelenő utcai autóihoz. De az sem véletlen, hogy miután néhány éve megjelent a KERS, nem egy prémium márka is komolyan elkezdett foglalkozni a fékezési energia visszanyelésével.
    Elektromos autók terén pedig még nagyobb szerepe lesz, hisz egyenlőre nem nagyon éri meg elektromos autót gyártani, így a fejlesztése is gazdaságtalan. Az F1-ben viszont sok-sok pénz forog, amit itt egy gyártó kifejleszt, abból profitálni fog az elektromos autóinál is + ráfordítás nélkül. Ha komolyan beindul, akkor az akkumulátor kapacitás növelésére is ráfekszenek majd, abból pedig nem csak az autók húznak majd hasznot.
    Az automata pedig biztos szar, azért is van a legjobb sportkocsikban is az már. :D Nem a 20 éves 3-4 fokozatúakra kell alapozni ;)
  • Opra 2014. május 6. 21:23

    9
    Én valamiért rühellem a F1 et :D de ilyen kocsikat szívesen néznék.
  • Airmen #8 2014. május 6. 23:06

    10
    @Gpety: És egy átlagember mikor jut Ferrarihoz? :D Azért nem olyan új a turbó, meg hát nem is fogják vele meglepni az utcákat.Arról nem is beszélve hogy ikerturbót is gyártottak korábban is.Szóval ezt most nem értem miért írod...

    A KERS sem olyan hipertechnika.Megjelent majd eltűnt, aztán most megint megjelent mert különben lófasz nem lenne az autókban nem hogy lóerő :D

    Azért olyan nagy profitálás nem biztos hogy lesz.A Ferrari elérhetetlen, a Mercedesek sem állnak minden faluban.A Renault motor részlege meg lehet hogy a Red Bull kezébe kerül és onnan meg biztosan nem fog az utcára kerülni semmi.Majd talán a Honda csinálhat bármit is, talán... de nekik meg nem olyan fontos az elektronyikus hajtás mert igazából az F1-ben van két autójuk amihez kell, sehova máshova nem.Az IC-ben E85-tel mennek, a WTCC-ben meg fingom nincs mivel, de ott biztosan nem lesz még Barbie-kiegészítő(elektronyos szarok).

    Az akkumulátorokra a legjobb példa a 787-es.Havonta gyullad ki 1-2 repülő akkumulátora, pedig ott azért nagyobb pénzek mozognak mint az F1-ben.

    Az autómata meg azért van sok sportkocsiban mert elnézve a videókat, kell is nekik :D És akkor is egy rakás szar! :)

    Szóval továbbra is a WEC való a fejlesztgetésekre mert csak ott van bármi kapcsolat az utca és a versenyzés között.Idén lesz száguldó műfasz(Nissan) ami talán elektromos lesz, de hogy nem megy 24 órát az fix.
  • lebowski 2014. május 6. 23:44

    11
    A legjobb sportkocsikban szekvenciális váltó van ami nem automata.
  • ndru86 2014. május 7. 00:30

    12
    @Gpety: Valamennyire megértem én ezt a nézőpontot, bennem is megvan az érdeklődés a technikai fejlődés iránt. Na de az embereknél (nálam is), van egy érzelmi oldala is a dolognak, ami azért képes elnyomni azt az érdeklődést. :) Persze legyen ilyen is, megvan a létjogosultsága, de azért maradjanak csak meg a jó kis benzingőzös versenyek mellette! :)
  • Gpety #11 2014. május 7. 06:01

    13
    @lebowski: Persze, persze. Az éttermekben pedig hasáb burgonyát és nem sült krumplit szolgálnak fel... :D
    A hagyományos hidraulikus automata kihalóban van (Európában), manapság elég sok automata váltó típus (a levédések miatt inkább kis változtatásokkal sok fantázianév) létezik, az egyik csoportba tartoznak a szekvenciális váltók. Ezeknél sincs nyomkodni való kuplung, a váltásokat sem kézzel izomból végezzük (ha akarjuk, mert van manuális mód is), hanem szervomotorok teszik ezt, a pilóta csak egy elektromos kapcsolót, vagy kapcsolókat mozgat, tök mindegy hogy az váltókarnak van-e álcázva, vagy a kormány mögött fülek formájában jelenik meg. Ez persze opció, mert emellett teljesen automata üzemmódban is működnek. Szóval sajnos el kell, hogy keserítselek, de működési elve alapján a szekvenciális váltó az automata váltók csoportjába tartozik.
  • Gpety #12 2014. május 7. 06:08

    14
    @ndru86: Értelek én, de nekem sajnos az a bajom, hogy a jelenlegi F1 szar, unalmas és a szabályokkal tönkreteszik. Micsoda dolog egy motorsportban a motorfejlesztés befagyasztása...
    Ha komolyan beindulna az elektromos F1, akkor ott jó néhány évig biztos nem lenne ilyen, mindenki reszelgethetné a technikáját, lenne fejlődés. A hang sem lehet probléma, elektronikusan olyan sporthangot lehet produkálni, amilyet csak hallani szeretnénk. Ezzel egyébként szintúgy komolyan foglalkozik néhány nagyobb prémium márka az utcai, belső égésű motorral szerelt autóinál.
    A jövő az elektromos versenyautóké, ez ellen nincs mit tenni, inkább majd élvezni kell az újfajta motorsportot. :)
  • Airmen #14 2014. május 7. 18:04

    15
    @Gpety: A motort azért fagyasztották be mert hülyék voltak és azt hitték hogy akkor nem lesz olyan különbség a csapatok között.Plusz így a gyári csapatok kevesebbet költöttek, elméletben.Ez nem hozta közelebb a csapatokat, mert a fennmaradó pénzt az aerodinamikára költötték.

    Azért egy komoly dolognál nagyon leragadtál és ez az amiért sokan ellenzik a villanyautókat."PRÉMIUM MÁRKA" ez a gyakorlatban azt jelenti hogy soha a büdös éltben nem lesz köze egy átlagembernek ahhoz a piachoz, így elterjedni sem fog.Maximum Monakóban a kaszinó előtt fognak az újgazdagok vagánykodni velük hogy aztán a képtelenség.hu-n legyenek mikor meghalnak.
  • jocika 2014. május 7. 18:26

    16
    Szar videó.
    Minden elektromos autó/motor videó alá kevernek valami fos zenét.
    Pedig pont a motor hangja lenne a lényeg.
  • adriai6 #16 2014. május 7. 18:31

    17
    @jocika: ennek pont nincs hangja :D
  • Gpety #15 2014. május 7. 19:06

    18
    @Airmen: Ez látod megint nem nagyon igaz. :) Az elektromos autó projekttel minden autógyártó konszern foglalkozik, nem csak a prémium, hanem az átlag autók esetében is. Jó példa erre az e-Golf, márpedig ha a Volkswagen is lát valamiben pénzt, abból lesz is valami. Hogy a jelenlegi 11 milliós ára nem átlag? A magyarnak nem, talán még a német is húzza a száját, de lesz rá bőven vevő. Minél több készül, annál olcsóbban lehet majd előállítani és árusítani az elektromos autókat. Egyébként a teljesen elektromos autók mellett még többet hallani a plug in hibridekről is, azokban pedig bőven van ráció, még a Suzuki is fejleszt ilyet.
    A "soha a büdös életben nem lesz köze egy átlagembernek" kijelentésed pedig megmosolyogtató. A '90-es évek elején lezajlott Öbölháború során a tengeralattjárók propellercsapágyaihoz egy viszonylag drágán gyártható és ritkán alkalmazott anyagot használtak, hogy minél kisebb vibrációt keltsenek, nehogy kiszúrják őket. Ma már ez az anyag ott díszeleg minden filléres piaci serpenyőn, politetrafluoretilén, PTFE, vagy simán csak teflon a neve. De ugyan ez igaz a polietilénre: az '50-es években aranyáron mérték, ma már eldobható csomagolóanyag. Idővel minden ami veszett drága, könnyen kommerszé válhat, csak kell vagy a hadiipar, vagy valami más, amiben sok pénz van és megéri a fejlesztési költséget. Az F1 ilyen, az e-F1 is ilyen lesz.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!