Egy amerikai cég listát készített, hogy egy autó az első 10 évében mennyi szerviz pénzt vesz ki a zsebünkből! :D

A YourMechanic azt vizsgálta, hogy 10 év távlatában mennyi szervizigénye volt egy autónak. Az adatok közt olajcsere, egyéb szervizelési költség, lerobbanások, meghibásodások voltak, amit 10 évben összegeztek, és ebből jött ki egy átlagos ár. Nem típusra specializálták (bár biztos ez a lista is létezik), hanem gyártók szerint rangsorolták. Mivel a lista Amerikában készült sok az amerikai gyártmány is, de még így is mérvadó számok!

37 hozzászólás

  • aSaca-Hun #12 2016. július 5. 14:01

    13
    @AsconaB: Könnyűnek könnyű. Kifizetni...Az más tészta. Komolyra fordítva. Ha az ember megelégszik 1 kiss szuszkával fél év alatt megvan. Ha nagyon akarja az ember. Ha meg valami komolyabbat akkor évek. De nem egyszerű az biztos.
  • AsconaB #13 2016. július 5. 14:38

    14
    @aSaca-Hun: Aztán persze lesz mit fizetni utánna. Mintha az ember csaja lenne vagy gyereke.
  • Lesch Mark 2016. július 5. 15:25

    15
    én a biciklimmel jártam rosszul, egy vagyont költöttem rá, mert mindig ellopta valaki,majd visszahozta ésjó pénzért felajánlotta a visszavétet, én meg jó emberismerő vagyok és tudtam, hogy szüksége van a pénzre.
    de a végén bezúzattam a binyiglit, mert elütöttem egy békát, és másnap reggel az egész bandája az ajtóm előtt kvartyogott, ésmég egy ügyvédet is hoztak. na akkor megszabadultam az átkozott drótszamártól
  • Hessen #10 2016. július 5. 16:16

    16
    @laszlov8: Egy Toyotával harang biztos, hogy nem rohangászol sűrűn a szervízbe, mert az egyik legmegbízhatóbb autó típus. Mondjuk inkább a Fiatot mondtam volna. Na azt lehet szerelgetni. Ha nem tudsz autót szerelni akkor azon megtanulsz nefélj. Igaz olcsó hozzá az alkatrész, de jóval hamarabb el is használódik. De a videó az viszont vicces volt. rotfl
  • ArkaChopa #11 2016. július 5. 16:47

    17
    @laszlov8: legyél patrióta és a képtelenség-ről linkelj videó
    www.keptelenseg.hu/keptelenseg/szakik-az-erthetetlen-kuncsaft-112254…
    ne egy gonosz multitól :D
  • ArkaChopa #15 2016. július 5. 16:48

    18
  • ArkaChopa 2016. július 5. 16:51

    19
    Még egyszer, a lista sok mindent elárul. A Toyota (akinek volt tudja milyen drága az alkatrész hozzá) kevesebb fenntartásba kerül mint egy Bömös, pedig ha távolságról nézzük, akkor a toyotát messzbről ócéánoztatják át, és az alkatrészt is. A bömös drága, de egy minőségi toyota se olcsó. És akkor ott van a Lexus, ami bömös árban van, mégis a listán alulról a harmadik. Azért ez is mond valamit. Ritkán romlik el. Nem hinném, hogy óccó kínai áron van hozzá az alkatrész wink
  • Hessen #19 2016. július 5. 17:09

    20
    @ArkaChopa: Ezt mondom én is. A Toyotánál lehet, hogy drága az alkatrész, de nem is kell például hatvanszor vízpumpát cserélni.
  • mikoris 2016. július 5. 17:13

    21
    Szerintetek ha buszal jártok sokkal olcsobb? Olyan magasak az ikarusz szerviz és alkatrész költségei, hogy inkább meg sem javítják mert nem tellik rá :-)
  • ArkaChopa #21 2016. július 5. 17:23

    22
    @mikoris: de ha minden hónapban veszel bérletet, egyénileg lehet olcsóbban jössz ki mintha vennél egy buszt :D
  • Hessen #21 2016. július 5. 17:44

    23
    @mikoris: És még fel is tudsz állni kinyújtoztatni a a lábad menet közben. Ezt személy autóval is megpróbálhatod, de előtte ezt beszéld meg az orvosoddal és a patikusoddal, mert álítólag nem valami egészséges. :D
  • laszlov8 #17 2016. július 5. 18:37

    24
    @ArkaChopa: Bocs nem jutott eszembe a kulcsszo és igy volt gyorsabb megtalálni
  • laszlov8 #16 2016. július 5. 18:41

    25
    @Hessen: Volt Fiat regata-m ezért most jutalombol vettem egy Toyotát
  • cancer 2016. július 5. 19:55

    26
    Ha veszel egy átlagautót 4 milláért és 10 évig használod, beleraksz 200 ezer km-t akkor minimum 10 millió forint megy ki a zsebedből. Ez a teljes vételár, az üzemanyagköltség, biztosítások, adók, és kopó alkatrészek együttes ára. És ebben nincs benne az elromló alkatrészek és szervizdíjak áraí.

    Évi minimum 1 millió forintot számolhattok.

    Az autóbérlés olcsóbb.
  • ArkaChopa #26 2016. július 5. 20:01

    27
    @cancer: persze az autóbérlést azért találták ki, hogy te mint autós jól járjál az autót bérbeadó meg ne, rotfl röhögnöm kell. :D
  • [ törölt felhasználó ] #26 2016. július 5. 22:13

    28
    @cancer: Nem sok az egy kicsit? Milyen autód van?
  • cancer #28 2016. július 5. 22:56

    29
    @local: 2005-ben vettem egy vadiúj Suzuki Swiftet 3 milláért. 10 év alatt beletettem 200-ezer km-t. Ez 6 literes fogyasztással számolva 12 ezer liter benzint jelent. Akkoriban volt a benzin 450 forint is de számoljunk 390 forintos átlaggal. 12000 x 390 = 4.680.000 Ft, Az olajcserék a 10 év alatt kb 180 ezer forintba kerültek úgy, hogy magam csinálom így nincs szervizdíj. 10 év alatt a teljesítményadó 200 ezer, a kötelező biztosítás 150 ezer. Semmi nem romlott el de a kopó alkatrészeket cserélni kellett. Fékbetétek, tárcsák, gumik, 200 ezer.
    Ez eddig 8.410.000 Ft Ez évente 841.000 forintot jelent, és csak egy alsókategóriás kocsiról van szó ami megbízható műszaki szinten és nem kell szervizbe hordani állandóan.

    Utána lehet számolni mennyibe kerül egy autó összes költsége lebontva éves szintre. Nem kevés.
  • cancer #27 2016. július 5. 22:58

    30
    @ArkaChopa: Nézz körül mennyi a tartósbérlet egy egyszerű kocsinál.
  • [ törölt felhasználó ] #29 2016. július 5. 23:10

    31
    @cancer: Ja, azt nem vettem észre hogy az üzemanyagköltséget is számolod... Csak tudnám minek bazmeg
  • [ törölt felhasználó ] #29 2016. július 5. 23:11

    32
    @cancer: figyu már... nem motoros vagy te véletlenül? :P rotfl
  • cancer #32 2016. július 5. 23:28

    33
    @local: De....az avataromon lévő géppel motorozok. :)
  • cancer #31 2016. július 5. 23:29

    34
    @local: Az üzemanyagköltség is beleszámít a kiadásokba. Sőt...az a legtöbb.
  • [ törölt felhasználó ] #34 2016. július 5. 23:36

    35
    @cancer: És a bérautóba nem kell tankolni? Szerintem még többet is mint a sajátodba, mert pont leszarják hogy mennyit fogyaszt. Ha levonod az üzemanyagköltséget, marad durván 4milló. Osztd el 120 hónappal, ez 33.000
    Ennyiért milyen autót bérelsz te havonta? Mert aki 200.000 kilométert megy évente annak minden nap kell az autó. Nem beszélve arról ha mégis visszaviszed, hazafele taxival mész.
  • [ törölt felhasználó ] #34 2016. július 5. 23:39

    36
    @cancer: azt még bele sem számoltam hogy a 10 éves suzikid is ér valamennyit. Vagy 10 év után megy a bontóba?
  • ArkaChopa #29 2016. július 6. 09:18

    37
    @cancer: eddig azt hittem te egy komoly ember vagy, rotfl de ez egy vicc amit írsz.
    Levezetem mit írtál, az "autóbérlés olcsóbb" rotfl
    1 - Azt mondod a vadiúj suzukidat te magad szervizeled otthon, mert annál olcsóbb nincs (tényleg nincs), akkor hozzád jár az összes suzukis? Még a márkaszerviz is? rotfl Mert ugye egy tartós autóbérlésnél, lízingnél előfordul a márkaszerviz kötelező bevonása az üzleti pakkba. (első 3 év biztos) Ebből kiindulva a márkaszerviz még nálad is olcsóbban szervizel egy autót, amit lássuk be egy marhaság. Ugye csak akkor érheti meg az autóbérlés, ha az otthoni sufniszervizél jobban ki jön wink
    2 - Egyszerű matek. Az autó összköltsége amit te felsoroltál legyen X. Na most ebben a kapitalista világban mindenki szeret keresni/haszonra szert tenni, vagy spórolni (te esetedben a márkaszerviz helyett otthoni sufni szerviz) Ez legyen Y. A te elmondásodban a tartós bérletnél az Y nálad marad. Ergo a lízing cég veszít, vagy az autógyártó. Persze ez életszerű, hisz merő jó szándékból adják kölcsön az autókat veszteséggel, nyilván a te érdekeidet meg másik több millió ember érdekeit nézik, és elviselik a gigászi anyagi veszteséget. A hírekben is azt olvassuk sorra dőlnek be ezek a cégek és boldogok, hogy segíthettek mindenkin. Na persze wink
    3 - Itt egy saját példa a lízingre, amit egy VW gyártmányú autóra kaptam. Az autó ára 5.3 millió Ft, ezt nem kell megfizetned. Viszont az első részlet úgy indul, hogy 1.058 millió Ft. Utána havonta 136 ezer Ft a bérleti díj 4 évig. (Ebbe becsületesen benne van minden, CASCO-tól a szervizig, limitálva évi 25e km-t. - és így is évi 100e Ft szervizdíjjal számolnak, de 4 évig semmi gondod nincs, csak a benzin/gázolaj) , na most itt jön a végére a fekete leves. A végén egy maradványértéken vissza veszik a járgányt, vagy beszámítják egy másikba, ami jelen esetben 1.335 millió Ft. Tehát a végeredmény 6.251 millió Ft, + benzin/gázolaj , ami a te számításodból átvéve kb 2.3 millió Ft. Az autó havonta így 130 e Ft/hó, üzemanyaggal ez havi 178 e Ft. De a lényeg itt a vason van. Ha megveszem az autó az 5.3 m, 4 évesen 2.5 ért biztos el lehet adni. Kereshetsz minden évben olcsóbb biztosításokat, akár az első nap után magad szervizelheted (de 3 év után már biztos), de ha még ugyanannyira is jön ki az egyéb költség az 1.3-as maradványérték helyett 2.5 van a zsebedben. Ez elég nagy összegű különbség.
    Tehát hol olcsóbb a tartós bérlet, lízing? Sehol. A kamatokról ne is beszéljünk.

    Én nem tudom miből jött ki neked, hogy olcsóbb a tartós bérlet (mert bár olcsóbb a kamat,de a kamat nem nálad marad, hanem a banknál). De mindenképp jobban jársz ha egyszer kifizeted és kész.
    A tartós bérlet,lízing, a hitel termékeket a lustáknak, kevés pénzűeknek és a kényelmeseknek találták ki, akikről a bőrt is lehúzhatják.

    Ez egyszerű matek, minden bizniszben egyvalaki járhat jól. Vagy a vevő, vagy az eladó. Az eladónak mindig jól kell járnia, hogy fenntartsa az üzletét, esetleg 1-1 kivételt tehet, de az kivétel! kalap
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!