@Csirkeláb: Köszi, bepróbálkozom majd, igaz még kb. másfél hét addig. Ha jó az időjárás a határig az adrenalin ébren tart mert kergetem az öreg vasat, de Ausztriában már nem nagyon lehet
@Csirkeláb: Ha sikerül akkor igen. Szabi van, csak az autóval nem vagyok még kibékülve Szervíz visszadobta, hogy nincs hibakód csak találgatni tudna, szerintem meg nem ok az alapjárata, bár menet közben meg semmi gyanús.
@black235: Na igen, nehéz manapság jó szerelőt találni, kikoptak már az igazi autób_zi szerelők, akik éltek-haltak a szakmáért. Minden a pénzről szól mar itt is, minél jobban lehúzni mindenkit.
@Csirkeláb: Ő legalább korrekt volt, mert az mondta, hogy találgatni tudna és nem kezdte el kicserélni a fél motorteret. Mondjuk mentségére szóljon, hogy már nem gyakori modell: CLK430 (Idén lett felnőtt korú).
@black235: Szöszi? Ez jó! Én csak arra tudok támaszkodni amit hallok/olvasok, és ott ilyeneket hallani, hogy elég megbízhatatlanok, főleg a "régi nagyok" után. Egyszet majdnem sikerült joapámat egy 190-es mergára rábeszélni, (2.5D 5 henger) de végül egy fiatot vett. Bár ezzel sose volt baj szinte, így utólag nem volt rossz döntés. Azóta meg nálam teljesít szolgálatot.
@Csirkeláb: Szöszi, mert rázza a farát
A motorja egyszerűbb és fizikálisan kisebb mint az elődöké, és talán jobb karakterisztikájú is. De más pl. a váltója meg bonyolultabb. Bónuszban vízbázisú fényezése van, ezért a fele már szétrohadt ezeknek. Az enyémen kívül látok még néhányat, de már elég ritka errefelé.
Fiattal nekem jó tapasztalatom volt egy 2-es punto személyében. Annak "Szép Heléna" volt a beceneve nálam
@black235: Régen 20 évre gyártották az autókat, és azokhoz most is van hozzá minden alkatrész, én a 10+ éves Citroen-emet nem vihetem sehova mert nem vállalják, pedig karban volt tartva, nem volt vele semmi probléma, emiatt jönnek most elő a gondok (szivattyúcsere, elkopott futómű meg ilyenek). A vicc, hogy a régi kocsikban nincs leszabályozás és otthagynak mindenkit az autópályán.
@noed2: Tudom miről beszélsz. Még van egy 1992-es 400SEL-em ami per pill téli álmot alszik. Sokan mondták, hogy nem vagyok normális, hogy azt megvettem 3éve és igazából 2-3 éven keresztül napi szinten használtam. Nagyjából szervizelhető, még így 26 évesen is. Érdekes, hogy annak idején mi mindent meg tudtak már valósítani, pedig az anyém még az első generációból való. Biztosan vanak már jobb újabb autók, de azt a vezetési élmény még nem találtam meg másban.
@noed2: Tartósság... Vaterom használ egy öreg Audi A6 C4 kombit, igaz mostmár lassan megeszi a rozsda, mert el lett hanyagolva 2,5 TDI 5 henger 140LE. Órában van 640e km és tudjuk hogy már átment az időkapun
@black235: Leírom akkor részletesen a véleményemet erről.
Az, hogy 40 évvel ezelőtt képesek voltak egy életre tartós autót gyártani, az nem kifizetődő a cégeknek, emiatt a Toyota majdnem csődbe is ment. Összehasonlítva az akkori kocsikat és a mai-akat, hogy alumíniumból vannak, és harmadannyit fogyasztanak nagyobb teljesítménnyel az olyan szintű, mint az informatika fejlődése.
DE elveszik, a a vezetés élményét, a manuális váltót mindent. Egy európai kocsi ma is és anno is jobb mint a tengeren túliak. Az, hogy egy ócska VW-be ma is bele lehet rakni konkrétan bárhonnan alkatrészt egy fricska mindenre, és hogy Suzukikkal van tele az út, mert még most is bírják, És hogy egy 10 évvel korábbi Audi ott hagyja az út szélén az újat...
A lényeg, hogy anno is tudták az emberek, hogy kell karbantartani egy autót, most egy sokkal fejlettebbel tehetik ugyanezt. A dízeleseket meg fogják fojtani hülyeségből, de most fejlettebbek az autók. Vannak botrányok, legutóbb a Nissan-Renault ahol csaltak-hazudnak. Ha szakszerű-szerűen van karbantartva az autó akkor mindenki bekaphatja az aktuális kormánnyal együtt.
@noed2: Szerintem nagyjából egy véleményen vagyunk
A mercinél tudtommal a 190-esen (w201) tanulták meg ezt, hogy nem szabad túl jót gyártani. Állítólag utólag elismerték, hogy részben csőd volt számukra, mert nem tudtak annyi alkatrészt eladni hozzájuk mint remélték.
Régen egy örökkévalóságnak gyártottak, de manapság a gyártók csak az első tulajdonosnak gyártanak. Az ő igényeiket szeretnék kielégíteni, a többiekkel már nem kalkulálnak. Az elős tulaj viszont 3-5 éven belül lecseréli (pl mert lízingelte), és vesz másikat, így csak ez idő alatt nem kell, hogy nagy baj legyen vele. Másrészről valahogy el kell érni, hogy a vevő visszajöjjön egy újabb modellért, ezért gyorsan piacra kell dobni a következőt. Ezt részben úgy érték el, hogy a fejlesztésnél elhagytak pár dolgot pl a szerviezlehetőség nem szempont a mostaniaknál. Lehet olvastad már a "Digo limót" a népítéleten, érdekes, hogy miket csinált meg azon az autón
A fejlettség jelenleg azt jelenti, hogy minél több elektronikát pakolnak bele, amivel optimalizálják. Hiába nyomom tövig a gázpedált ő annyit adagol amit gondol, különben nem teljesíti az euro sokadik normát. (Bálna gyakori kickdown használatra hozta a 40L fogyasztást városban ).
A több elektronika és kütyü cserébe rontja a megbízhatóságot, és egy idő után többet áll a kocsi a szervízben mint az úton, valamint több a szervíz költsége is.
A magasabb szervíz költségek egy kicsit fonák autós kultúrához vezetett errefelé. Az emberek nem szervizelnek hanem újat vesznek. Amikor kollégáknak említettem, hogy a bálnán lánc cserét tervezem, mondták, hogy adjam el és vegyek másikat
black235 2018. december 9. 14:42
11