Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Az Wärtsilä RT-flex96C egy kétütemű turbófeltöltős kis sebességű dízelmotor, melyet a Finn Wärtsilä cég tervezett és gyártott az Emma Maersk konténerszállító hajó számára.

A 14 hengeres motor 13,5 méter magas és 26,59 méter hosszú.A súlya több mint 2300 tonna.Teljesítménye elképesztő 80.080 kilowat(107.307.2 lóerő),ezzel a flex96C a legnagyobb dugattyús motor a világon!Az első 14 hengeres motort 2006 szeptemberében tették az Emma Maersk-be.A Flex96C olyan, mint a régebbi RTA96C motor, közös nyomócsöves technológia, hagyományos vezérműtengely, lánc fogaskerék, üzemanyag-szivattyúk és hidraulikus hajtások.Így alacsony fordulat per percnél biztosítja a maximális teljesítményt.Így alacsonyabb az üzemanyag-fogyasztás és alacsonyabb a károsanyag kibocsátás.A függőleges dugattyúrúd lehetővé teszi a tömítést a dugattyú alatt, Így a kenés a motorban osztott, a hengerek és a forgattyúház különböző kenőanyagot használ.A keresztfej kialakítás csökkenti az oldalirányú erők hatását a dugattyúra.Így a dugattyúk kopása mindössze 0.03 mm per 1000 óra.2006-tól több mint 300 RT-flex96C és idősebb RTA96C van szolgálatban.
Műszaki adatok
Hüvely átmérője: 960 mm
Ütem hossza: 2500 mm
hengerenkénti űrtartalom: 1820 liter
(A 14 hengernek 25.480 liter=2.548.000 köbcenti!)
A motor fordulatszáma: 22-102 per perc
Átlagos nyomásterhelés: 1,37 MPa, teljes terhelésen 1,96 MPa (MPa=Megapascal)
(1 MPa=10 bar tehát 1,96 MPa= 19,6 bar)
A dugattyú átlagos sebessége 8,5 méter másodpercenként.
Teljesítmény: hengerenként 5720 kilowatt (7664,8 lóerő per henger)
Összesen 107.307.2 lóerő és 7.603.850 Newtonméter !
Ciklusonként befecskendezett üzemanyag 6,5 deciliter per henger.
A főtengely súlya: 300 tonna
U.i.:A posztot sok szeretettel küldöm KillHates-nek ! :D (Köszi az ötletet!)

22 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!