A 2018-as németországi Eurobike kiállítás egyik figyelemre méltó darabja a CeramicSpeed cég DrivEn kerékpárja. Karbon az egész, meg design-os, de a lényeg a meghajtás. Gyakorlatilag a lábbal lökős, majd közvetlen tekerős megoldások után jött a lánc, már jó régen. Azóta is próbálkoztak mással, pl. kardánnal, meg bovdennel mások is, de ez azért jelentősen eltér ezektől. Az áttétel váltása is nagyon innovatív. Egy karbontengelyen levő kis kerámia csapágyak kapaszkodnak egy mart ellendarabba. A pedálnál ez fix áttételnek tűnik, a hátsó keréknél viszont rengeteg áttétel látszik. Épp annyival van arrébb egyik koszorú a másiktól, hogy a nagyobb átmérőt kitöltsék a fészek bemarások. Állítólag a Shimano Dura Ace láncos megoldásánál 49%-al kisebb a súrlódás. Nem beszélve a lánc okozta nehézségekről. Maga a váltás még nem működött a bemutató darabon, de a videóban látható, hogy a karbon tengely tartalmaz egy szervót, és az tologatja a kerámia csapágyak konzolját.

Arról nem szól a fáma, hogy mennyibe fog fájni, de valószínűleg mocskos sokba.

10 hozzászólás

  • nagyarpi0011 péntek, 12:55

    1
    Engem megygyőzött, megveszem. rotfl
  • Inhouse #1 péntek, 12:58

    2
    @nagyarpi0011: Kezdj el gyűjteni! :)
  • nagyarpi0011 #2 péntek, 13:12

    3
    @Inhouse: Ááá, azt meg minek ? Én kétszer veszem. :D Egyszer észre, aztán meg el. rotfl
  • Mókár péntek, 14:24

    4
    Szájbörbájk, már pedál se kell, vagy lelopták:) Én az árát kérem
  • törölt felhasználó péntek, 14:27

    5
    Cimkék XD Uccsó főleg :D Olyan, mint a nyakkendő... a nyaktekerészeti mellfekvenc :D XD LOL Nagyonkiály tevagyakiraly
  • yust péntek, 19:52

    6
    Bocs, de én ebben nem látom a jövőt. Pont a legnagyobb nyomatékú áttételeknél a leggyengébb az egész, eleve vékony a hátsó agyon az a "fogaskerék" vagy mi, és még ki is könnyítették, és büszkék rá, hogy milyen vékony, de annak oldalirányban nagyon erősnek kell lennie, különösen kívül, ahol a leggyengébb, mert az a kis kerék ha ott próbál nagy nyomatékot átvinni nyomja befele az egészet.
    Ja és tudom, ez még csak bemutató, de... már most lötyög az egész :D
    Amúgy "jó" ötlet, hogy elektromossággal működik, minden hétköznapi bringás vágya, hogy hetente kelljen elemet cserélni a váltóban... A versenyzőknek meg legalább lesz mire fogni, hogy miért vannak akksik eldugva a vázban :D
    Szerintem ez valami olyasmi lesz mint a belsőégésű motornak a wankel. Elméletben nagyon jó, de a valóság mindig rácáfol...
    És bocs, hogy leszóltam, nem a feltöltő munkájának szólt...
  • laci86 péntek, 20:44

    7
    bele tekergettem de nem látom hogy vált vele.
  • Inhouse #7 szombat, 00:25

    8
    @laci86: "Maga a váltás még nem működött a bemutató darabon..."
  • neophyte #6 szombat, 01:10

    9
    @yust: Az is kérdéses,hogy a kerámia csapágyas hajtás milyen hamar eszi meg az alu fogaskeréksort meg a "lánctányért", ill. ha a karbon hajtásban lévő szervó egység (már ha az van benne, márpedig úgy tűnik,hogy az) elveszti a nullpontját, akkor hogy referálod? :D Tiszta körülményes az egész, nekem annyira nem gyere be :D
  • PowerPein szombat, 20:05

    10
    A szántáson eső után vajon mennyire működne?
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!