Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A NISSAN hozta ki az első olyan motort amely változó kompresszióval dolgozik.

Persze már korábban is foglalkoztak a témával, kisebb nagyobb sikerrel, de legfőbb akadálya a szerkezet bonyolultsága volt. Most sem egy pofonegyszerű dologgal oldották meg, de mondatjuk ez a legegyszerűbb szerkezet, ami jó teherbírással működik. A motor hatékonysága a cél, a NISSAN szerint az őt motorjuk 20%-os fogyasztás csökkenést ért el, azonos teljesítmény leadása mellett.

A második videó a NISSAN elméleti motorja, míg az első (Porsche) egy hasonló de bonyolultabb szerkezet. Igaz itt a dugattyú oldalirányú terhelésére is gondoltak.

Az már csak hab lesz a tortán, hogy mennyibe kerül többe, és ha elromlik, akkor ér majd annyit az autó mint maga a javítandó alkatrész?

13 hozzászólás

  • ArkaChopa 2016. augusztus 27. 06:58

    1

    Na ezen a képen látszik, hogy biztos 4x annyiba fog kerülni
  • black235 2016. augusztus 27. 07:58

    2

    Ez alapján a kép alapján a felhasznált fém mennyiségből majdnem kijön egy V8-as blokk is. Ahhoz képes viszont túl komplexnek tűnik. Gondolom, ha sokkal jobb lenne a hatásfoka mint egy V8-nak akkor ma ilyeneket gyártanának és nem V8-at.
  • cancer 2016. augusztus 27. 08:29

    3
    Megtervezni könnyű, de a sok kiegészítő alkatrész vajon tud-e működni hosszabb távon is? Sok az egyéb alternáló mozgás meg kisfogaskerék egy magasabb fordulatszámhoz.
    Halvaszületett marhaság. xd
  • KillHates 2016. augusztus 27. 08:32

    4
    Katasztrófa ez a sz@r... Már a mostani (főleg a dízelek) autók is túl vannak bonyolítva, meg eleve egy szemét lehúzás az egész autó ipar; csak arról szól az egész, hogy -jó esetben- 5-6 évente új kocsit vegyen az ember.
  • laszlov8 #1 2016. augusztus 27. 10:00

    5
    @ArkaChopa: Volt erre sokkal egyszerübb kisérlet.Vagy 20 éve a megboldogult Saab tervezőitől.Ott a motorblokk volt két részből.Also felében forggott a főtengely fölsöben voltak a hengerek és bazi nagy "körhagyós"tegelyek kapcsolták össze.Annyi volt az állitás hogy egy tengely fordit néhány fokkal és egyszerre állitja az összes hengert.
  • laszlov8 2016. augusztus 27. 10:04

    6

    kb igy
  • Grenadírf4ls 2016. augusztus 27. 10:43

    7
    Ha az a membrános, vagy elektromos vagy mittomén milyen kompresszióviszonyszabályzó b@sz elromlik, beáll, remélem összeakasztja a dugattyút a szelepekkel....lol
  • Bl4st3r-x 2016. augusztus 27. 12:11

    8
    igen, ez volt régen a terv... Aztán jött a Mazda, és kitalálta a skyaktiv motort, ami hagyományos forgattyús mechanika mellett is tudja produkálni az Atkinson ciklust.
  • Szunyogapa 2016. augusztus 27. 19:32

    9
    És, ha egyszerűen hidraulikus lenne a hajtókar? Vagy esetleg a hengerfej emelkedne/süllyedne?
  • SITTES BPFF40 2016. augusztus 27. 21:31

    10
    Haverom vett 1 WV Passat PD TDI-t örült neki mint majom a farkának.A 4 éves autóban volt óra szerint 260 000km Ment az autópályán 140-nel elszált a PD elem de olyat szólt hogy szétbaszta még a gépháztetőt is. 400 000 jó magyar forintba fájt neki a teljes felújítás. Azóta azt mondta soha többé dieselt nem vesz legalábbis használtan tuti hogy nem! Pedig az autó úgy nézett ki mintha most jött volna le a szalagról!!!!!!
  • jk88 2016. augusztus 27. 21:40

    11
    Kíváncsi lennék, hogy a blokk oldalán szaladgáló fogaskerekes basz hány óra használat után kopik el a faxba...
  • dark_kutya 2016. augusztus 28. 07:15

    12
    Én meg arra lennék kíváncsi hogyan lesz ebből fogyasztáscsökkenés amikor minden gramm számít a mozgó alkatrészeknél
  • norbi18 2016. augusztus 30. 17:25

    13
    És ennek mi a fasz értelme van?
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!