Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

A Tag Heuer: Monaco V4-es órája, amelyet 100 000 svájci frankért (97,5 ezer dollár) vesztegetnek, minden hagyománnyal szembemegy; a hagyományos, időtálló fogaskerekes megközelítést, amelyet először a 18. században vezettek be, az autómotorokban elterjedt szíjhajtású technológiára cseréli.

TAG Heuer Monaco V4

TÖRTÉNELEM

- Az eredeti Tag Heuer Monaco merész, szögletes tokkal rendelkezett, amely teljes szakítást jelentett a hagyományos óraépítési esztétikával. Először Steve McQueen csuklóján volt látható az 1970-es Le Mans című klasszikus versenyfilmben.

- Az eredeti Monaco volt a világ első mikrorotoros automata kronográfja (1969-ben Jack Heuer, a TAG Heuer tiszteletbeli elnöke mutatta be). A Monaco V4-ben található új, erőteljes szerkezet a high-tech, nagyteljesítményű autóversenyzés világa előtt tiszteleg.

- 2004-ben a TAG Heuer bemutatta a Monaco V4 Concept Watch-ot, a világ első szíjhajtással, lineáris tömeggel és golyóscsapágyakkal ellátott óráját. Öt hosszú évnek kellett eltelnie, de a 150. évforduló előestéjén a TAG Heuer bemutatta a világnak a kétszeresen szabadalmaztatott Monaco V4-et.

FORRADALMI FORMATERVEZÉS

- Az óramű fogaskerekek helyett egy sor hajtószíjat használ. A szíjak a legkisebbek a világon, és a szilárdság érdekében még egy vékony acélhuzal is van bennük.

- Az egyes nagyobb fogaskerekeket összekötő kisebb fogaskerekek helyett a szíjak végzik ezt a munkát. A V4 egy lineáris súlyt használ, amely felfelé és lefelé mozog az óra mozgatásához, hasonlóan a motor dugattyújához.

- Az energiát négy tartály (spirálrugó) tárolja, amelyek az óra hátulján láthatók (innen a V4 név). A járástartalék 52 óra, és az óra nagyon pontos, körülbelül napi plusz-mínusz 0,04 másodperccel, ami bőven a kronométeres tartományon belül van.

- Az óra a fogaskerekek és a paletták közötti alacsony súrlódás érdekében az órákban általánosan használt "rubinok" helyett mini golyóscsapágyakat is használ. A Tag Heuer szerint a golyóscsapágyak még kisebb súrlódást biztosítanak, mint az általánosan használt szintetikus rubinok.

- Az óra azonban nem rendelkezik sok funkcióval. Csak az időt mutatja, plusz egy másodpercmutató.

- A Monaco V4 a világ első lineáris tömegű karórája, amely a világ legkisebb golyóscsapágyaira van szerelve (2,2-4 mm átmérőjű és 0,6-1 mm vastagságú).

A SZERETET MUNKÁJA

- A Tag Heuer szerint a Monaco V4 karóra elkészítése 14 200 [összesített] napnyi kutatás és fejlesztésbe került. A TAG Heuer legjobb mérnökei és órásmesterei Jean-François Ruchonnet feltalálóval közösen dolgoztak a forradalmi formaterv megalkotásán.

- A V4 tervezésénél, prototípusgyártásánál és gyártásánál ugyanazokat a technikákat alkalmazták, mint a komplex űrtechnikai rendszerek fejlesztésénél. Az eszközöket, technikákat és szakértelmet olyan tudományágak eklektikus ötvözetéből merítették, mint az autóipar és az IT-ipar, az alkalmazott matematika, a kémia, a klimatológia, a számítástechnika és a mikromechanikai tudományok .

- Külön a TAG Heuer által tervezett új gépeket és módszereket hoztak létre, beleértve a saját fejlesztésű szoftvereket (a TAG Heuer úttörő a 3D modellezés és a digitális szintézis terén), az automatizált mikrocsatlakozókat és a reológiailag szabályozott nagynyomású injektorokat.

- Ma a Monaco V4-eket a TAG Heuer-nél Denis Badin, a "Meilleur Ouvrier de France" órásmester kézzel szereli össze, így az időmérő kör bezárul: a jelen kor legmodernebb technikáitól a kézművesség legősibb hagyományaiig.

- Minden egyes óramű kézzel történő összeszerelése 165 órányi munkát igényel, és valami egészen különlegeset képvisel a Tag Heuer termékcsaládon belül.


TAG HEUER MONACO V4 MŰSZAKI ADATOK

Korlátozott példányszámban, mindössze 150 darab 170 gramm platinából készült példányban
Mozgás:
Az óraszerkezet a következő:
Automatikus szíjhajtású sebességváltós óra, wolfram inga lineáris tömeggel, 2 párhuzamosan elhelyezett, sorba kapcsolt és szíjakkal összekapcsolt energia-tartálypár.
Számlap: 7 ezüst finomra csiszolt híd, "haute horlogerie" kézi kidolgozással
Elölről látható járókeret és szíjhajtás
Kézi fazettált indexek
Fazettált, polírozott, ródiummal bevont kék perc- és óramutató lumineszcens indexekkel.
Kék kis másodpercmutató 4 óránál
Kék "V4" gravírozás
Monokróm kék gravírozott TAG Heuer-logó
tok: A tokban található a Heau Heuer-jelzés: 950-es polírozott platina tok: Polírozott 950-es platina tok

Ferde zafírkristályüveg kétoldali fényvisszaverődésgátló kezeléssel a legjobb leolvashatóság érdekében
Zafír hátlap 3 részre osztva
Csiszolt fehérarany korona 3 óránál
Vízállóság: Vízállóság: 50 méter
Pánt: Kék aligátorszíj kézzel varrott kék varrással.
Biztonsági nyomógombokkal ellátott, Platinum 950 színű összecsukható csat

Elérhetőség
1. tétel (75 darab): november 2009
2. tétel (75 darab): június 2010
Becsült fogyasztói ár: 100,00 svájci frank

3 hozzászólás

  • Bogoj 2022. január 20. 16:49

    1
    100 svájci frank? nem kevés az egy 10-en milliós óráért? olyan árakat lehet látni, hogy 65ezer dollár...
  • Morci 2022. január 20. 22:13

    2
    Becsült fogyasztói ár: 100,00 svájci frank!!
  • jelenszkyalba22 2022. január 21. 13:52

    3
    Nos, akkor pontosítsunk:

    TAG HEUER MONACO V4 ÓRA

    MINDÖSSZE 150 DARABOS LIMITÁLT SZÉRIA PLATINÁBÓL

    Referencia : WAW2170.FC6261

    Működés : Automatikus szíjhajtású óra

    Tungstene ingot lineáris tömeg

    2 párhuzamosan elhelyezett és szíjakkal összekapcsolt soros energiatároló spirál

    Számlap : 7 ezüst finomra csiszolt híd, "haute horlogerie" kézi díszítéssel.

    Hajtómű és szíjhajtás elölről látható kézi fazettázott indexek

    Fazettált, polírozott, ródiummal bevont kék perc- és óramutatók lumineszcens indexekkel.

    Kék kis másodpercmutató 4 óránál

    Kék "V4" gravírozás

    Monokróm kék gravírozott TAG Heuer-logó

    Tok : Polírozott platina 950 tok

    Átmérő: 40,5 mm

    Ferde zafírkristályüveg kétoldali fényvisszaverődésgátló kezeléssel a legjobb leolvashatóság érdekében

    Zafír hátlap 3 részre osztva

    Csiszolt fehérarany korona 3 óránál

    Vízállóság: Vízállóság: 50 méter

    Pánt : Kék aligátor szíj kézzel varrott kék varrással.

    Hajtókaros csat biztonsági nyomógombokkal, Platinum 950 színben

    Elérhetőség

    1. tétel (75 darab) : 2009 novembere (ex La Chaux-de-Fonds)

    2. tétel (75 darab) : 2010. június (ex La Chaux-de-Fonds)

    Becsült fogyasztói ár : 100'000 CHF

    Tehát 100.000 svájci frank volt az ára 2010 környékén. A Chrono24-en 8 935 279 Ft a mai ára.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!