Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A mai tudomány állítása - hogy nem lehet gyorsabban haladni a fénynél!

Azonban ezt a tényt sokan kérdésesnek tartják sok szempontból.
1 - a tudomány már sokszor tévedett holtbiztos dogokban (a föld körül forog minden pl. )
2 - a világ keletkezésekor a fény sebessége sokkal nagyobb volt a ki nem alakult törvények és helyzetek miatt, tehát a jelenleg elfogadott közel 300 ezer km/s -nél gyorsabban lehetett közlekedni.
3 - a világot nem ismerjük elég részletesen ahhoz, hogy ezt tényként fogadjuk el, hisz csak megfigyelésekre alapozzák ezt az elméletet.
4 - a fény sebességét vákuumban mérve határozták meg, de azóta tudjuk, hogy a vákuum nem üres. Kísérletek bizonyítják, hogy a vákuumban időnként felbukkannak részecskék amik beavatkozhatnak a fény terjedésébe, akadályozásába. A vákuumban energia rejtőzik, amit nem derítettek fel, egyben ez okozhatja a fény korlátozott terjedését.
5 - Senki nem próbált még ennél gyorsabban haladni esetleg megkerülve a jelenleg elfogadott téziseket.

Nézzük sorba az elméleteket, amellyel gyorsabban lehet utazni mint a fény.
1 - Információs Kvantum Páros meghajtás. Az elmélet azon alapul, hogy a világban egyedül az információ sérthetetlen, vagyis nem tűnik el, mindig megmarad. Ennek a legfőbb bizonyítéka maguk a fekete lyukak. Ugyanis a fekete lyuk bár egy nagy anyag süllyesztőnek tekinthető, és az anyag megszűnik benne, maga az anyaginformációja megmarad. Például a tömeg információja, hisz minél több anyag zuhan bele, annál nagyobb lesz a gravitációs vonzereje. A másik pedig a perdülete. Ha a fekete lyuk a téridő egy zéró helye lenne, akkor nem foroghatna. Pedig a gravitációs hullámok bebizonyították, hogy forognak és ezt két ütköző fekete lyuk demonstrálja legjobban.
A IKP (Információs Kvantum Páros) úgy működik, hogy a kvantumok rejtélyes viselkedését aknázza ki. Ez pedig az a megmagyarázhatatlan hatás, hogy bizonyos kvantum párok ellentétesen viselkednek. Ha az egyiket megnézzük akkor látjuk, hogy jobbra fordul és ugyanabban a pillanatban a másik balra fordul. (Nincs időkülönbség a tettük között, azonnali hatású) Ezek a párok mindig az ellenkezőjét csinálják mint a másik, és a távolságtól függetlenül teszik. Svájci kutatók ezt egy 18 km-re egymástól távol levő kísérleti telepeken bizonyították. Ha fénysebességgel változtatták volna meg a tulajdonságukat, az kimérhető lett volna. Viszont a mérések nem tudtak különbséget tenni köztük, a mérési pontatlanság szerint is legalább 100-szor gyorsabban közölték egymással az információt mint a fény.
A hajtómű lényege pedig az lenne - az utazó kvantum állapotát beolvassák, és azt a távolban (elméletileg bármekkora távolság - akár több milliárd fényév is lehet) a kvantum ellenpárok létrehozzák, vagyis ott terem az utazó. Az utazás egy pillanat lenne távolságtól függetlenül.
Ennek az elméleti hajtóműnek több hátulütője is van. 1 - hogyan olvassák be a kvantum állapotot úgy, hogy ne azonnali befolyásolást hoznának létre ergo azonnal a kvantum párt is megmozgatják. 2 - Miként terelik egy helyre a kvantum párokat, hogy ott létrejöjjön az utazó kvantumos valósága? Valószínűleg előzőleg oda kell szállítani. Vagyis előbb manuálisan oda kell utazni és létrehozni, mint egy "dimenzió kaput", utána viszont már működhetne a dolog.

2 - A 4 dimenziós kvantum vektor utazás.
Ez a hajtómű is a kvantum világot hozza segítségül. Ehhez azt kell feltételeznünk, hogy jelenleg 4 dimenzióban élünk - Szélesség, Hosszúság, Magasság és az Idő. Bár úgy gondolják, hogy a világ keletkezése után az idő csak egy irányba halad, a kvantum megfigyelések alapján elképzelhető, hogy néha visszafelé is terjed. Ez úgy lehetséges, hogy a 4 dimenziót vektoroknak kell elképzeljük, amely 4 különböző irányba mutat. (A 3 dimenziót könnyű elképzelni, de erre merőleges a negyedik az idő) Ez a 4 vektor határozza meg a valóságot a világunkban, az eredőjük mindig azonos ezért marad stabil a világ szerkezete. Már Hawking is felvetette, hogy a vektorok manipulálásával elképzelhető egy helyzet, amikor a vektorok eredője csak úgy jön ki, ha közben az idő vektora negatív értéket vesz fel. Persze már ahhoz is nagy képzelő erő kell, hogy milyen lehet egy negatív vektorú hosszúság, vagy magasság. De az időt könnyebb elképzelni még így is. Azt is könnyű elfogadni, hogy ilyen helyzetben az idő 0 is lehet. Ha pedig 0, akkor a távolság értéke egy utazáskor értelmét veszti. Mert ugye a sebesség = távolság / idő. Ha az idő 0, akkor a távolság bármekkora értéket fel vehet = végtelen. Vagyis 0 idő alatt bárhová eljuthatunk, nincs korlátozó tényező. Természetesen itt is felmerülnek kérdések - 1- Az idő kedvéért megnyújtott térrészek miféle anomáliát okoznak, akár gravitációst? 2 - Egyes kutatók szerint több mint 4 dimenzió van, ez pedig jelentősen befolyásolhatja az elmélet működőképességét.

3 - A Planck időt megkerülő távolság transzmisszió.
A Planck idő a legkisebb idő egység ami alatt bármi is történik. Az idő kvantumának hívjuk, ezen belül minden állókép. Képzeljük el, hogy a világegyetem időbeni folyása olyan mint egy film, filmkockákra van osztva. 1 kocka - történik valami, 2 kocka - megint történik valami. Azonban ezek a részek rendkívül kis időszeletek. 1 idő szelet 24(27)x10^-44 másodperc. Ez annyira pici időszelet, hogy elképzelni sem lehet. A világegyetem ideje 4,3x10^17 másodperc. Vagyis ha 1 Planck-i idő alatt történne a világ valós időben, akkor kb. 5x10^27 szer tehetnénk bele a világunk eddigi teljes idejét. Ennyire részletesen és aprólékosan működik a világunk. A hajtómű viszont pont ebben rejlő hiányosságot használná ki. Két idő szegmens között nem történik semmi. Ha erre az álló időre terveznénk az utazást, akkor mint az előző elméletben 0 idő terjedelem mellett bármekkora távolságot tehetnénk meg. De ha 1 Planck szegmensre tevődik is az utazás ideje akkor is hihetetlen gyorsan bejárnánk a világunkat. A világ mérete 280 (-300)x10^24 méter, ha csak sétálunk akkor is 5x10^18 -szor körbesétálhatjuk két egymást követő szegmens alatt. A kérdés csak az, hogy a kvantum világában el tudjuk-e érni, hogy a kvantum idő terjedése között tudjunk-e csinálni valamit, vagy a saját tevékenységeinket utazás címén beszűkítsük bizonyos mennyiségű kvantum idő terjedése közé. Jelenleg a legkisebb időegység amit ember meg tudott mérni az 1x10^-18 másodperc, ha mérni tudjuk, akkor talán idővel használni is tudjuk utazásra.

Ezek az elméletek csak kitalációk, és semmiféle tényszerű vagy kísérleti alátámasztással nem rendelkeznek. Viszont ugyanolyan szintű elképzelések, mint minden más (akár a húr elmélet) elméleti világ megértésében részt vevő gondolat kísérletek. Az emberi képzelő erő határtalan, és mivel a világegyetemünk is az, így a kettő szorzatából akár ez is létrejöhet.
Ha valamire van esély, akkor csak idő kérdése, hogy megvalósuljon.

15 hozzászólás

  • KillHates 2017. március 7. 14:27

    1
    Aha....

    egy nagy képtelenség annak aki ezt elolvassa! :D
    merthogy az a képt3lenség ! :D
  • kisja 2017. március 7. 14:49

    2
    Úgy tudom, de majd utána is nézek, most azt próbálják bizonyítani, hogy az idő az tulajdonképpen nincs is, minden egyszerre, most történik,és ezért nem lehetséges az időutazás sem. A dimenziók, vagy valami síkok amiben zajlik az "élet" azok párhuzamosan húzódnak egymás mellett, amiből megszámlálhatatlan sok van, minden egyes mozzanatnak külön. Tehát amíg Arka megírta ezt a posztot, addig a mellette lévő Arka kihagyott belőle egy betűt, egy másik meg fel sem töltötte és így tovább. De ez is csak elmélet
  • AsconaB 2017. március 7. 14:54

    3
    Az első végülis egy teleport kapu szerűeség. Csak valóban az is elég komoly munka és idő mire eljutnak vele az adott helyre és üzembe helyezik a gépet... De jó kis elméletek egyébként. Én örülnék ha most olyat lehetne csinálni hogy elnézni a Mars-ra mondjuk 10 percre aztán visszajönni mindezt egy pillanat alatt :)
  • AsconaB 2017. március 7. 14:56

    4
    #6 Jaj gyorsan menj be Te angyalpofi mert rögtön megesz vlmi vagy elfúj a szél :D
  • _V_ 2017. március 7. 15:05

    5
    Fhúúú, majd később elolvasom, most nincs időm, de előre macskát nyomtam ! :D :)
  • Inhouse 2017. március 7. 15:05

    6
    "A világ mérete 280 (-300)x10^24 méter"
    Nofene...
  • ArkaChopa #6 2017. március 7. 15:19

    7
    @Inhouse: ez a láthatósági mért ami 24 milliárd fényév, igaz egyesek már 78 milliárd fényévről beszélnek, szóval senki nem tudja pontosan, és pár 0-val való tévedés még nem javít a helyzeten :D
  • ArkaChopa #2 2017. március 7. 15:24

    8
    @kisja: rotfl, és ez a valóságban már megtörtént velem, bár CAD erre azt a magyarázatot adta, hogy újraindult a szerver. :D wink
  • kisja #3 2017. március 7. 15:38

    9
  • sxxavier 2017. március 7. 17:26

    10
    Kimaradt egy nagyon fontos elmélet, az Alcubierre-meghajtás. A Star Trek nyomán tudósok játszani kezdtek a fizikával, és kiderült, hogy elvileg lehetséges térhajtóművet építeni.

    A standard modellbe illeszkedik, elannyira, hogy a NASA az elmélet igazolásával kísérletezik - igaz nem túl impozáns módon: néhány lézernyalábot kell elképzelni, és annak örülnek, ha az egyik nyaláb kicsit eltérül.

    hu.wikipedia.org/wiki/Alcubierre-meghajtás
  • Gyuluska 2017. március 7. 18:03

    11
    Ahaaa... a drog rossz! Érteeem? Nem értem...
  • farrd #5 2017. március 7. 21:56

    12
    @nagyarpi0011: Mostantól csak Villám Árpádnak hívlak. rotfl
  • farrd #7 2017. március 7. 21:59

    13
    @ArkaChopa: Király poszt! Köszi.
  • peti.97 2017. március 10. 21:06

    14
    Uhh :D Az eleje arra késztetett hogy ide görgessék és leoltsalak, de aztán végigolvastam. Nagyon jó cikk lett.

    Az egészhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a tudomány jelenlegi állása szerit téridő van (4dimmenzió) és mint olyan az idő nem egy nagy óra, hanem minden ponton egyedi. (lásd: Iker paradoxon)

    1) Ha megvizsgáljuk, beleszóltunk. Vége. Ezért nem tudjuk hogy kummunikálnak-e (nem valószínű) vagy csak a méréseink szólnak bele.

    2) Nem lehet mivel fénysebességnél nem tudunk gyorsabban menni (végtelen nagy tömegünk lenne, végtelen sok energia kéne a felgyorsításhoz) és ezért nem tudjuk az időt "kinullázni".

    3) A plankidő pont azért plankidő mert nincs közte semmi, ha lenne fele akkora lenne a plankidő.

    Egyébként érdekesek az elméletek, de mind azon alapulnak hogy tévedünk valahol. És ez így van rendjén. Nem egyszer tévedtünk és nem egyszer fogunk még.

    grat
  • ArkaChopa #14 2017. március 11. 07:35

    15
    @peti.97: like - viszont el kell vonatkoztatni a jelenlegi materiális tudománytól, akkor jobban bele lehet érezni.
    1 - Nem elképzelhetetlen, hogy egyszer a kvantum állapotot úgy is tudjuk olvasni, hogy nem befolyásoljuk, persze ez most ütközik a Heisenberg féle határozatlansági elvvel. Ráadásul pont a mostani "szemrevételezési" vizsgálatok mutatják azt, hogy az információ fénysebesség felett utazik. Akkor pedig elég információvá alakítani az utazót.
    2 - Ezt megint a kvantum világban kell értelmezni. Ha egy kvantum vektorát úgy módosítjuk, hogy 0 idő terjedjen benne akkor mi van? 0 idő telik el benne. Vagyis az utazó egy pillanat alatt odaér. Ráadásul ha tényleges fénysebesség közelébe jutsz akkor az utazó ideje szintén 0 felé közelít. Ez a két "elmélet" pontosan illeszkedik egymásba. Ha a fénysebesség mellett 0-ra csökken az utazó ideje, az nem ugyanaz mikor vektorosan 0-ra redukáljuk az idejét?
    3 - ezt frappánsan megfogalmaztad és igazad van. Ha két plank idő között történik valami, akkor az plank idő. Igen, de mivel annyira részletes a plank idő, az elképzelhető, hogy valamilyen módszerrel lelassítjuk az időnket. Nézd át a számokat amit írtam. Bőven lenne időnk utazni. Persze ekkor a külvilág ideje szerint gyorsulna fel az utazó. Ha 1 mp alatt 1 millió mp.-t tudnánk megélni, akkor egy sétafikáló ember 1 millió métert tenne meg az adott reális mp alatt, és ez csak a kezdet.
    De mint írtam ezek elméletek, semmi több. A megvalósításuk az már jövőbe nyúló kérdések és válaszok.
    És kössz a választ, szép volt! kalap :D
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!