Soha nem értettem, néhány superpremium márkát kézzel készítenek, a minőség miatt, mert az jobb...
Sokáig dolgoztam nagyipari termelésben, a robot soha nem hibázott, az ember viszont folyton..
@LiquidCat: Azért arra kiváncsi lennék, hogy bőröznek be egy kormányt a gépek, esetleg tekernek meg egy toroid trafót. Meg még sorolhatnám. Arról nem is beszélve, hogy a gép nem igazán veszi észre ha hibázik, míg az ember igen, legfeljebb leszarja.
Ezt a sok gépet megtervezni, legyártani, beprogramozni, nem gyenge! A mérnökök is jók valamire! Ha másra nem is arra, hogy kevesebb emberre legyen szükség. Csak ez meg túltermeléshez vezethet . . . (na már megint túlgondoltam)
@Csirkeláb: hát szerintem szinte bármit meg lehet oldani gépekkel (fejlesztés volt a munkám, de a gyakorlatban is ott voltam), inkább mennyire éri meg, mekkora a darabszám, mennyibe kerül a gép, a karbantartása, üzemeltetése, hibalehetőség, ezzel szemben mennyi a dolgozó és a minőségellenőrzés bérköltsége.
És igen, manapság minden Kínában készült, ott minden lutri. Régen a németeknél nem volt befolyásoló tényező, hogy a dolgozónak épp milyen napja volt, de a sok vendégmunkás felfogása, neveltetése teljesen más, már azokban sem lehet bízni.
Ráadásul itt az EU-ban szerintem az ISO eléggé tönkrevágott mindent, a dokumentálás több időbe, pénzbe, energiába kerül, mint a termék előállítása..
Elképzelés, megvalósítás csillagos 5!
Sokkal költség hatékonyabb és pontosabb a robot mint az ember. Azonban ha itt is valaki jó indulatbol bele ejt egy csavar anyát a gépbe ahol lesüllyedt az egész kasztni és ez miatt 1 cm el magasabban áll akkor bele szartak a lecsóba vagy mind selejt vagy osszetori magát a gép vagy érzékeli hogy baj van és leállás van. Amíg nem jön a tökéletlen EMBER és nem keresi meg a hibát.
LiquidCat 2017. április 7. 06:09
1Sokáig dolgoztam nagyipari termelésben, a robot soha nem hibázott, az ember viszont folyton..
4