Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

A tudósok bejelentették, hogy a Spitzer-űrtávcső segítségével egy tőlünk 40 fényévre található csillag, a Trappist-1 körülhét Föld-szerű és nagyságú bolygót fedeztek fel, ezek közül pedig három a lakható zónában van, azaz nincs sem túl közel, sem túl távol a központi égitesthez képest. A kutatók szerint a három bolygó közül bármelyiken lehet folyékony víz is. Mint fogalmaztak:Már nem az a kérdés, hogy megtaláljuk-e a második Földet, hanem az, hogy mikor. A sajtótájékoztatón Thomas Zurbuchen, a NASA tudományos adminisztrátora elmondta még azt is, hogy soha ennyi Föld-szerű bolygót nem találtak még egyetlen csillag körül egyszerre. Ezek a planéták az eddig talált hasonló égitestek közül a leginkább alkalmasak arra, hogy további vizsgálatoknak vessék alá őket, például a légkörük összetétele szempontjából – tette hozzá. Óriási lépés ez abba az irányába, hogy megtudjuk, egyedül vagyunk-e. – közölte Zurbuchen.A kutatócsoport vezetője Michael Gillon a fentieket annyival egészítette ki, hogy a Trapist-1 egy ultrahideg törpecsillag – sokkal kisebb és hidegebb, mint a mi Napunk. Ráadásul ez a fajta égitest sokkal gyakoribb a galaxisunkban a Nap-szerű csillagoknál. Körülbelül úgy aránylanak egymáshoz, mint egy kosárlabda egy golflabdához. Emiatt egyébként a most felfedezett bolygók is rendkívül közel keringenek Trappist-1-hez magyarázta.Különösen jó esély van rá, hogy az egyik, lakható zónában talált planétát folyékony víz is borítja. Ez a földönkívüli élet utáni kutatás szempontjából is ígéretes. – jelentette ki Gillon. Ennek a bolygónak egyébként valószínűleg csak az egyik fele fordul a Trappist-1 felé (hasonlóan, ahogy a Hold mutatja magát a Földnek) – tette hozzá.Sőt, a törpecsillag bolygói olyan közel járnak “kozmikus táncot” egymáshoz, hogy Hold-nagyságban lehet megfigyelni egyik felszínéről a másikat, ahogy az alábbi illusztrációs ábrán is látni. Az exobolygók létezése évszázadokon át csak tudományos feltételezés volt. Az első valódi bizonyítékok csak az 1990-es évek elején kerültek elő, azóta azonban több ezer Naprendszeren kívüli égitestet azonosítottak. Az efféle objektumok keresése többek közt a földön kívüli élet kutatásának szempontjából is igen fontos.Bár a felfedezés nem jelenti azt, hogy idegen létformára bukkantak, az új kutatás mégis alapja lehet újabb, ilyen irányú kutatásoknak is.

Forrás: 24.hu

13 hozzászólás

• [ törölt felhasználó ] 2017. február 26. 00:30

1
    Akkor hiába vettem telket a Marson? :(
  • [ törölt felhasználó ] #1 2017. február 26. 00:38

2
    @_voodoo_:Ja, jól átb*sztak! giga
  • [ törölt felhasználó ] #1 2017. február 26. 00:52

3
    @_voodoo_: De talán add el Mészárosnak. Tuti megveszi.
  • kléni 2017. február 26. 00:53

4
    Lol csak most vették észre? De bénák. rotfl

Az igazi kérdés amúgy az, hogy mennyi ideig fog tartani azoknak a bolygónak a tönkretétele a "földet"éréstől.
  • xbL 2017. február 26. 04:03

5
    A cikkben sajnos nem derül ki, hogy az égitesteket ki a ***** anyja nevezte el trappistának. Kíváncsi lennék. Egy kis érdekesség: 40 fényévre van, ami azt jelenti, hogy a NASA 40 évvel ezelőtti képet látott, mikor felfedezte az égitesteket. Ez a 9gag-en kiverte a biztosítékot. Biztos itt is lesz pár "okos".
  • farrd 2017. február 26. 11:15

6
    ArkaChopa tiszteletbeli csillagász és obszervatórium tulajdonos, a sötét mély űr Ura, miért nem szólt nekünk eddig erről a triumvirátusról? Hmm? Engem már igazából nem az érdekel, hogy találunk-e élhető bolygót, vagy olyat melyen az általunk ismert élet létezhet, hanem hogy hogyan fogjuk legyőzni a fénysebesség korlátait. Csillagászati szempontból a fény is igen lassúcska....
  • Sheldon 2017. február 26. 11:27

7
  • ArkaChopa #5 2017. február 26. 15:47

8
    @xbL: A csillagrendszert a Chilében található TRAPPIST távcsővel fedezték fel, innen ered a neve. De a távcsövet miért nevezték el TRAPPIST-nak, na azt már nem tudom. :D
  • ArkaChopa #7 2017. február 26. 15:49

9
    @kinglog2000: rotfl,. eddig titkoltam
  • ArkaChopa #6 2017. február 26. 15:52

10
    @farrd: a fénysebesség korlátainak legyőzésére már vannak jó elméletek, illetve gyakorlati kísérletek is amik biztatóak. Az egyik módszer a gravitációval manipulálna, a másik pedig az anyag-tér információval. Lehet majd később egy posztban kifejtem, mert utána kell olvasnom a részleteknek. :D
  • Sheldon #9 2017. február 26. 16:07

11
  • peti.97 2017. február 26. 16:23

12
    Egyébként ha valaki elmélyed a mérési adatokba akkor beláthatja hogy nagyon kevés adat áll rendelkezésünkre, és azok alapján nagyon kicsi az esély, hogy élhetőek. Már csak azért is mer úgy mint a Jupiter holdjai (csak Galilei-holdak) "speciális" pályán keringenek. Mivel nagyon közel vannak egymáshoz hatnak egymásra, így gravitációs ingadozás, és ár-apály jelenség uralkodik a bolygókon (mint az Interstellarból Miller bolygója, csak nem olyan durva) Tehát nincsenek hegyek. És valószínűleg légkör/víz se. Gravitációs ingadozás -> légkör könnyen elszökik -> nincs hidrogén -> nincs víz -> nincs élet. Ráadásul merőben más lehet olyan épületeket építeni amiknek közel állandóan változik a súlya.

És ha minden bolygó jól áll (xd szószerint), akkor is több 56ezer évig tartana eljutni oda a jelenlegi technikával.
    leggyorsabb űrhajó: 200 km/s = 0.0007 fénysebesség | 39 fényév / 0.0007 fénysebesség = 56ezer év és akkor még nem is beszéltünk arról hogy hogy lassul le az utazás végén.
  • AcIv55 2017. április 21. 07:32

13
    Ott az ufók laknak már rotfl
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!