Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

10 hozzászólás

  • farrd 2018. szeptember 30. 18:16

    1
    Leszögezem, nem értek ehhez, de nem tűnik egészségesnek egy használt gumi felújítása. Vagy ennyi plusz anyagot tesznek bele a nevesebb gyártók, hogy egy felújítás után is hozza a gyári elvárások 75-90 %-át?
  • bishop 2018. szeptember 30. 18:54

    2
    Ha ennyi plusz anyag van benne,hogy újra lehet vágni,akkor miért nem eleve ennyivel mélyebb a gyári?
  • Grenadírf4ls #1 2018. szeptember 30. 19:31

    3
    @farrd: nincs abba semmi plusz anyag,amikor elkopik, akkor is halálra elgyengül , nem ám még tovább, mélyebbre vágod...
  • Luckye 2018. szeptember 30. 20:10

    4
    Hát, nem is tudom. Szerintem egy ilyen gumi életveszélyes. Egy guminak háromféleképp lehet vége:
    1. Sérül (legfőképp az oldala, akkor javíthatatlan, tudtommal).
    2. Lekopik a futóréteg
    3. Elöregedik a gumi (pl ritkán használt autónál).
    Ez a megoldás, amit a videó mutat, egyik esetben sem ad jó megoldást. A gumi anyaga nem lesz fiatalabb, vastagsága sem nő meg. Ez egyetlen dologra jó: az olcsón beszerzett gumival át lehet verni a gyanútlan balekot.
    Gábor
  • paraszt75 2018. szeptember 30. 20:51

    5
    Na itt tudok okoskodni . Amit láttok a videón az kizárólag teherautó gumikon működik. Egy kamionra való gumi 2-300e km is elgurul. Általában eleve úgy gyártják le őket hogy ha a mintamélység túlságosan lecsökkenne akkor a vágással ismét biztonságosan használható marad. Gyártáskor feltüntetik az oldalfalon hogy vágható a gumi és egy jelzést is tesznek hogy a vágással milyen mélyre lehet menni. Vágás előtt mindig át kell nézni az abroncsot hogy nincs e rajta olyan szerkezeti sérülés ami miatt inkább el kell dobni.
    Azért nem gyártják már eleve ilyen mély mintával a gumikat, mert az menet közben erősebben deformálódna kanyarokban ezzel instabillá téve az autót, sőt bizonyos esetekben kanyarodás közben nagyobb darabok is ki tudnának szakadni belőle.
    A vágás személy és kisteherautó gumikon nem használható, mivel talán ha 2mm fedőréteg van az acél rétegig aminek nem szabad kilátszódnia a sérülésveszély miatt.
  • paraszt75 2018. szeptember 30. 20:54

    6
    Azt kihagytam hogy a videóban végrehajtott javítások, igen precízen meg vannak csinálva, Ez a javítóanyag gyártó garanciát vállal rá hogy ha az általuk jóváhagyott módon lesz javítva az abroncs, akkor az teljesen biztonságosan használható marad.
  • bishop #5 2018. szeptember 30. 21:16

    7
    @paraszt75: Köszi szépen. Most már akkor ezt is tudom. Azért időnként lehet itt tanulni új dolgokat. :beer:
  • pepinba 2018. szeptember 30. 23:25

    8
    Simán újravágható gumi. Haszongépjármű gumiabroncsoknál elterjedt.
  • pepinba #8 2018. szeptember 30. 23:27

    9
    Fel is tüntetik az oldalán. regroovable tyre
  • Aztaaaa.. #1 2018. szeptember 30. 23:54

    10
    @farrd: Van olyan is, amit leírsz, tehát vastagabb a külső réteg és egyszer még futózható. Általában azonban egy új külső réteget kap. Azt ráégetik, és a minta is égetéssel jön létre.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!