Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

17 hozzászólás

  • AcIv55 2017. november 15. 08:26

    1
    Durva :|
  • Gyuluska 2017. november 15. 08:41

    2
    Gratulálok. 2 milkás autó. Német precizitás. Peeesze
  • black235 #2 2017. november 15. 09:43

    3
    @Gyuluska: Szinte minden gyártónak vannak nem nyert szériái, és szinte minden autónak megvannak a típus hibái. VW miért lenne kivétel. A kérdés inkább az, hogy ki mit tart elfogadhatónak.
  • csiki01 2017. november 15. 09:54

    4
    Kicsit el vannak szállva a javitás költségével
  • k3rt3sz 2017. november 15. 10:02

    5
    Húsz motor: ezeket kerülje - totalcar.hu
    ezt érdemes átfutni, mielőtt használt autót vesztek
    érdekes, ez a motor pont nincs benne, csak az 1.2 TSI (igaz, a cikk 2014-es)
  • ArkaChopa 2017. november 15. 10:13

    6
    A TSI-ben egy 20 ezer Ft.os alkatrész ment benne tönkre. Ez okozott gazdasági totálkárt jelen esetben.

    Én csak azt nem értem, hogy a gyártó (VW) miért nem tesz felhívást , hogy emberek cseréljék ki azt az alkatrészt, mert gond lesz. Még ha nem is garanciális az autó, még mindig jobb megúszni 100 ezerből cakli pakli mint kidobni az autót.
    Nekem volt hasonló gondom VW-vel, egy 8 ezer Ft-os alkatrész hibája okozott közel 400 ezres kárt , és nem szóltak előre, hogy figyeljek, pedig a maszek szerelő megmondta később, hogy 150-170 ezer km között ez a hiba jelentkezik.
    Az enyémben 160 ezer volt, persze a prosche hungaria elutasította a garanciális javítást (150 ezren belül megcsinálták volna) és még árkedvezményt sem volt hajlandó adni. Szemetek! Pedig ha figyelmeztettek volna, akkor rászánom a cserét. Szereléssel együtt kb. 50 ezer helyett 400 ezret pengettem ki. grat
  • black235 #4 2017. november 15. 10:15

    7
    @csiki01: Miért is?

    Egyik lehetőség, hogy vesződik vele, hogy kicserélni a dugókat, elvert szelepeket... gépmunka hogy minden passzoljon. A másik lehetőség, hogy vesz egy bontott motort, aminek még nem volt ilyen problámja.

    Ezen kívül, alkatrészek hogy nehogy ismétlés legyen, vagyis vezérlés csere, ha már úgy is ki van szedve a motor akkor gyertyák, levegőszűrő, szíjak, folyadékok... (szerelők pontosabb listát tudnak erről adni mint én).

    Ezzel pár napot biztosan elszórakozik valaki, mire a motort kiszedi, ha gépmunka akkor ide oda szállítás, ha bontott motor akkor, annak a beszerzése és lepapírozása (magyar forgalmiban benne van a motorszám). He nem érkezik meg időben az alkatrész akkor a kocsi csak foglalja a helyet a műhelyben ide oda tologatni. Mivel egy nyilvánosan megjelent riportban hangzott el, így ő csak egy olyan árat mondhatott, amit számlával igazol, vagyis nem a megcsináltuk okosban az udvaron.

    Ha egy ilyen volumenű számlás javításról beszélünk akkor, ha nem is érik el az 1m-et a költségek, de tuti alulról súrolni fogják. Lehet spórolni, hogy esetleg még visszateszi a régi szíjakat vagy régi gyertyákat, de ha már úgy is ott van kiszedve a motor a padon, akkor minek. Hogy 10e km múlva újra kifizesse az ember a szétszedés költségeit?
  • black235 #6 2017. november 15. 10:20

    8
    @ArkaChopa: Mert nekik nem érdekük az öreg autó. Pl. biztosítani az alkatrész utánpótlást az utolsó csavarig. Egyszerűbb az eladott új autó utáni hasznot bezsebelni. A másik részről, meg, ha kiadnak egy közleményt azzal elismerik, hogy nem nyert amit gyártottak.
  • ArkaChopa #8 2017. november 15. 11:00

    9
    @black235: de ebben az esetben nem merül fel a gyártó részéről a szándékosság, vagy az elhallgatás, vagyis a tudatos kár okozás? Mert úgy vélem igen.
    Mert ha a hazai sarki szerelő tud erről a problémáról, akkor a VW 100%, náluk 100x több autó fut be ilyen gonddal. Azt megértem, hogy a következő generációban már erősített alkatrészt tesznek bele, de a mostani tulajdonosokat korrekt lenne értesíteni még garancia után is, hogy megelőzzék a túlzott költségeket/károkat. Nem céljuk.
    Eleve azt sem értem, miért nem erősebbre cserélik azt az alkatrészt? Tudom - tervezett elavulás!
  • black235 #9 2017. november 15. 11:28

    10
    @ArkaChopa: Egy kollégának van egy golf 4 plusza. Egyszerű 1.6 benzin "sokszelep", még a TSI előtti generáció. VW-nek ezt is sikerült ügyesen összehoznia. A kocsiban van 120e km, ő az első tulaj, garantáltan ennyi. 2500km-enként eltüntet 1 liter olajat. VW tud a hibáról, de nem akarja az összes 1.6-os benzines motort kicserélni, ezért úgy van a szervizeknek az utasítás kiadva, hogy az 1L olaj / 1000km még elfogadható.
    Nem akarom védeni őket, mert egyetértek, hogy ez egy hiba elhallgatása. Viszont ha ők kiadnák, hogy ez tényleg egy hiba, akkor mindenki elkezdene kártérítést követelni, méghozzá jogosan. Ők úgy oldják meg ezt, hogy nem ismerik el hivatalosan, hogy hiba, amíg ezt be nem bizonyítják (diesel botrány). Ha esetleg egyedi eseteknél ezt sikerül bebizonyítani, akkor azt az egy motort kicserélik ezzel betömve a panaszkodó ügyfél száját.

    Egyrészt sajnos minden gyártónál vannak ilyen hülyeségek, másrészt meg milyen szép is a multi cégek világa, mert simán ki tudják húzni magukat a felelősségre vonás alól, hacsak nem támadják meg őket egyszerre nemzetközi összefogással.
    (Utólagosan bocsánat a pesszimizmusomért)
  • Mihatika #3 2017. november 15. 13:43

    11
    @black235: típus hiba nincs csak tulajdonsága
  • Grenadírf4ls #9 2017. november 15. 22:21

    12
    @ArkaChopa: "Eleve azt sem értem, miért nem erősebbre cserélik azt az alkatrészt? Tudom - tervezett elavulás!" - Azért mert idióták tervezik, asztal mögül rutin nélkül.s nem pedig szerelők logikusan, ésszerűen gondolkodva.
  • Grenadírf4ls #12 2017. november 15. 22:23

    13
    @Grenadírf4ls: észszerűen - hoppá új helyesírási szabályzat őrület :D
  • black235 #12 2017. november 16. 10:49

    14
    @Grenadírf4ls: A tervezés előtt összedobálják, hogy hogyan is kellene működnie a cuccnak, milyen normáknak és költségeknek, üzleti elvárásoknak kell, hogy megfeleljen: (Felhasználói) követelmény specifikáció. Ilyenkor pontosan előírják, hogy mondjuk a komplett motor előállítási költsége maximum X lehet. Sok esetben ezek a követelmények már ellentmondanak az észszerűségnek.
    A másik oldalról egy szerelő mondjuk soha nem fog arra gondolni, hogy megfelel-e az euro normának, a cégnek lesz-e elegendő haszna. Ő esetleg csak szidja, hogy nem fér hozzá az egyik csavarhoz kényelmesen, vagy ez a lánc idő előtt szakadt vagy átugrott és néz együttérzően az ügyfélre.
  • paraszt75 2017. november 16. 22:29

    15
    A mai autókkal véleményem szerint az a baj, hogy nagyon pontosan ki tudnak mindent számolni. Vagyis nem tesznek sehova + anyagot mert a szimuláció és a laborteszt az hozza ki hogy ennek az alkatrésznek x ideig jónak kell lennie. A régiek azért jobbak, mert ott nem volt ilyen technikai háttér, minden erős és sok. Lásd az évek során hogy csökken a hengerfal vastagsága pl. Hiába szeretem a BMW-t , ha agyonvernek sem vennék E90 szériából 320i-t, mert 100e km és át törik a két henger között a blokk, mivel alig 3mm
  • Grenadírf4ls #14 2017. november 17. 18:55

    16
    @black235: minimum 10 év szakmai gyakorlat után, engednék valakit, egyátalán autót tervezni. Sok autót azért nem vesznek meg , mert időigényes, drága a javíttatása. (persze csak akkor jönnek rá , mikor már megvették). Lehet azért a tervezőknek egy-két szerelőt nem ártana megkérdezni, hogy mit is hogyan. És akkor nem lennének ilyen baklővések, hogy az így nem fér ki a helyéről, meg ugy törik el,mert " jaaa az ilyen gyenge, pedig a tesztek azt mutatták hogy tuti lesz. " hát az nem ugy van sose. -És akkor lehet Euro szabványozni, meg költséghatékonykodni,meg lesz e haszon ELMÉLETBEN- és akkor nem rohad a cégekre a sok halomszar autó. :D
  • kisokka 2017. november 17. 19:04

    17
    60ezer volt most a kuplungcsere. Olcsó? Igen.
    '97-es Fiestába? Úgy már nem is annyira...
    (fogalmam nincs ezt miért ide írtam, de jól esett)
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!