Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A BMW dízelmotorjai egy apró alkatrész hibája miatt akár milliós kárt okozhatnak.

A bűnös alkatrész a szívósoron levő pillangószelep, szakszerű nevén örvénycsappantyú. A pillangószelep szerepe, hogy kis fordulaton örvénylést okozva tökéletesebb égést okozzon az égéstérben. Azonban ennek a kis eszköznek a tengelye 3-4 mm, és ezt el is felezik, hogy a lapkát rá tudják illeszteni, amit 2 csavarral fogatnak oda. A gyors légáramlatok miatt erős terhelésnek van kitéve, és rendszerint el is törik. Itt kezdődnek a problémák. A pillangószelep a szívócsövön keresztül a szelepekhez jut, amik feldarabolják, és az már bejut a hengerben. Itt vagy szétveri a dugattyút és hengerfejet, vagy a fémdarabkák beszorulnak a henger és a dugattyú közé, de itt még nem áll meg. A kipufogó szelepeken keresztül távozik, és a turbót is súlyosan károsítja. Hamar kiszámolható, hogy egy kb. 1000 Ft. -os alkatrész, pillanatok alatt egy 1milliós felújítás elé állítja a BMW boldog tulajdonosát.
A jó hír, hogy a pillangószelepet könnyű cserélni, a rossz hír, hogy a BMW csak szívósorral együtt árulja 200 ezer Ft-nál is többért.
A BMW úgy védekezik a probléma ellen, hogy előírja, 150-160 ezer km-ként a szívósort cserélni kell (?), ami nem olcsó mulatság. Miért nem lehet pár ezer Ft-ért szimplán pillangószelepet kapni? Az jó kérdés. Valamiből a BMW-nek is meg kell élnie.
A maszek szakik, már rájöttek a probléma megoldására - ki kell szerelni, és le kell dugózni. Na persze a pillangószelep hiánya miatt a környezetvédelmi előírást már nem tudja teljesíteni a motor, de egy olcsó dugószett (1-2 ezer Ft) és egy 200 ezres szívósor áll egymással szemben

12 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!