Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Az Egyesült Királyságban készülő Airlander–10, a világ legnagyobb légi szerkezete nemcsak furcsa, fenék alakú formájával hívja fel magára a figyelmet: a gépet tervező Hybrid Air Vehicles (HAV) 2,5 millió eurós támogatást nyert az EU-tól a zöld közlekedési megoldásokra szánt pénzből.

Bár az Airlander–10 tényleg nagyon furcsán néz ki, rengeteg előnye van a megszokott repülőgépekkel szemben. Héliumot használ a levegőben maradásra, így akár napokig is ott lehet minimális üzemanyagköltséggel. A mozgáshoz is csak harmadannyi üzemanyagot használ, mint a mostani megoldások. Cserébe viszont jóval lassabb: maximális sebessége 160 kilométer per óra. Gyakorlatilag bárhol le tud szállni, vízen is. Szén-dioxid-kibocsátása az eddigi legalacsonyabb a nagy légi járművek között, és 50 tonnányi terhet tud szállítani akár 2500 kilométerre. A járművet eredetileg kémkedési célokra fejlesztette az amerikai hadsereg, de a projekt leállt, és megvette a HAV. Ők viszont kereskedelmi felhasználásra gyártatának.

3 hozzászólás

  • kléni 2015. április 8. 17:36

    1
    Lol most nézem csak ez már több mint egy éves. Kicsit lemaradt a magyar média.
  • oritomi 2015. április 8. 20:51

    2
    Gondolom nemdohányzó ülőhelyek lesznek csak rotfl
  • Airmen 2015. április 9. 01:54

    3
    Valahogy nem látom benne a logikát.A világháború idején is megmutatkozott, hogy a merevszárnyú repülés verhetetlen és a léghajóknak már akkor leáldozott, mikor először komolyabban kezdték alkalmazni.Nem csak hadi szempontból, de személyszállítás és teherszállítás szempontjából sem volt túl jó opció.

    Arra jó, hogy bekaszáljanak pár millió fontot, vagy dollárt, de azért túl nagy tolongás nem lesz érte.Így is a legnagyobb gondja a légi teherszállításnak, hogy hiába 6-7 óra az Atlanti-óceán átrepülése, de jobb lenne ha 10 perc lenne.
    A hadi alkalmazását sem nagyon látom kifizetődőnek.Bár ez ugye nem is szándék.

    -Az An-124-es 150 tonnát visz el, valamivel nagyobb távolságra.50 tonnát meg valamivel messzebbre, mint 10.000 km.
    -Vagy maradva az Antonovoknál, az An-22 dupla akkora távot tesz meg és rohadt alacsony fogyasztással(turboprop jellegéből fakadóan), 80 tonnával megpakolva.A vízen ugyan nem tud leszállni, de azon kívül bárhol leszáll, szinte szó szerint.
    -De menjünk nyugatra, ott is van jelentkező:C-130, amit elvileg annak idején vízre szállós verzióban is terveztek, de nem mentek az elméletnél messzebb.

    Szóval ha kevesebbet is fogyaszt, más érv nem nagyon van mellette és csak akkor jó, ha ráér jövőre is leszállítani a rakományt :D

    Meg azt sem értem, hogy miért kell neki napokig a levegőben lennie?

    Ha már tényleg környezetbarátkodni akarnak, akkor inkább építsenek egy nagy vitorlázórepülőt.Annak aztán garantáltan nem lesz fogyasztása :D
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!