Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

Skoda 450/Felicia

Igazi kuriózum volt a hatvanas évek szocialista autói között, nagyon sokan vágytak rá, de csak keveseknek adatott meg, főleg filmsztárok, sportolók, és kiválasztottak birtokolhattak ilyen "csajozós verdát".
Fejlesztésének alapjául a Škoda 440 szolgált, eleinte 450-es típusjelzést kapott, majd átkeresztelték Feliciára. 1959 és 1964 között gyártották.

Motor: Soros 4 hengeres, 1089 cm³-es 50 lóerő leadására képes vízhűtéses OHV vezérlésű, 2db Jikov 32 karburátorral, az autó orrában hosszában szerelve, 4 sebességes kézi váltó

Felfüggesztés: Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul lengőtengelyes futómű, elöl tekercs-, hátul kereszt laprugókkal. Elöl kanyarstabilizátor. Csigás kormánymű. Elöl-hátul dobfék.

Saját tömeg: 930 kg.

Vegyes fogyasztás: 8-9 l/100 km.

Maximális sebessége: 128 km/h

Méretei:4065mm x 1600mm x 1380mm

2 hozzászólás

  • DadPool 2017. október 26. 17:37

    1
    Egyszer volt Skodám, skodálatos volt. Fater adta nekem (szerintem bosszúból). 120-as volt.
    Szóval nagyon fain volt, a haverokkal meg barátnőkkel lementünk a balcsira, ragyogó 5.5 literes fogyival. Elképesztő. Na mondom ez a városi spúr autóm lesz. Hát tévedtem. Városban 9-10 körül lebegett a fogyasztása.
    A másik, ennek a fékje is tropa volt. (engem az összes jármű a fékjével akart a sírba tenni) A hősök tere felöl mentem a stadionfelé (talán akkor még macskaköves volt), ráfékeztem mert lassított a sor. Az meg az első kerekekkel leblokkol ,majd pukkanás, de lassulni nem akart. Fasza.
    Irány a szerelő haveromhoz. Te Laci csináld már meg.Oké. Kicseréli a főfékhengert. Kisebb vagyon. oké most már bátran megyek. pár hét múlva megint valahol fékezek,hallok egy koppanást, majd elől megszűnika fék.
    viszem vissza Lacihoz. Mi baja? Hát a főfékhenger elpukkant. mondom most lett cserélve! Ja igen, de ez ilyen.
    Kicseréltetem,faternak vissza ad, adja el. Én meg vettem egy 20 éves VW-t.
  • [ törölt felhasználó ] #1 2017. október 26. 18:13

    2
    @DaDPool: Skodálatos... rotfl Nekem 1300-as Dacia volt a tanulóautó, sokan szidták, de én szerettem. Szart se gyorsult, de kényelmes volt meg kevesett evett. Meg sosem hagyott cserben, igaz ebben még francia motor volt, a románok csak összerakták. :)
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!