@Csevios: mindegyikben az.Én csak azt nem értem,hogy minek bele? Értem én,hogy kettős tömegű,di mi hajcsa? Viccet félretéve,minek?A régiekben nincs és megis jól működnek.Az hogy kevesebb a vibráció stb...hát némelyik új kocsinál nem mondhatnám...Nomeg érdekes az is hogy a kettőstömegűt néhány kocsinál kicserélik egytömegűre és máris kevesebb lesz a probléma ezáltal
@oritomi: Ezt különben tényleg elmagyarázhatná egy szakember, hogy tényleg megéri ez a kényelmi funkció ennyi pénzért? Mert szerintem aránytalanul drága, ahhoz képest mennyire csökkenti a rezonanciát. Abszolút nem költséghatékony, mert egy 10 év feletti autónál már az autó értékének legalább az 1/4-e, de akár az 1/3 -a is lehet, így meg az ember már tényleg mókoláson gondolkodik.
Meg arról is nyilatkozhatna a szakértő, hogy a hagyományos kuplungtárcsán vannak rezonancia csökkentő rugók gyárilag. Most ezt felcserélték az egész lendkerékre szerelt rugókra. Az ár így x10 lett, és megérte? Mekkora a különbség azzal és anélkül?
@ArkaChopa: arról nem beszélve hogy a porlasztók is addig bírják és a kettőstömegű csere mellett a kuplongot is cserélheted.Ezek ha eggyütt jönnek akkor bőven a fél milkás ár felett vagy.A régi dízelek,meg igaz hogy kerregnek de bőven elmennek 1-2 millió km-ert(lásd zöldséges mercik és társaik).Ezeknél a modern dízeleknél szerintem nincs megtérülés,mert amennyit megspórólsz a dízelen azt rakhatod félre a szervízre.Vagy 8-10 évesen eladod és veszel újat ami megint jó 8 évig...
@oritomi: Hát, igen... Ahány embert megkérdezel, annyi félét mondanak. Mikor én vittem cseréltetni, mondták volt olyan, hogy egy zsír új LUK lendkereket+kinyomót+kuplungszettet beszereltek és 20ezer km után megadta magát. Garanciába visszavették, hoztak egy másik ugyanolyat, az meg jó lett. Valaki azt mondja, hogy gyári Ford, de az meg kétszer annyi. Azt is hallottam, hogy a gyári ugyanaz, mint a Luk, csak Ford felirat van rajta, szóval már totál nem értem. Én használtat vettem, ez is Luk, 40ezer volt a lendkerék+ a kuplungszett, új kinyomót meg vettem a neten, mert a srác rosszat rendelt, úgyhogy fél áron megkaptam. Lutri volt, de még mindig megy, mondjuk eddig csak 10ezret mentem vele, majd kiderül meddig bírja.
@Csevios: független forrásból én is hallottam azt hogy gyári alkatrészt árulnak más logoval sokkal olcsóbban.Van ilyen.Amíg van madár addig el tudják adni.De ha a noname 20ezret bír a gyári meg 130-140et akkor kiszámolható hogy 7 nonamet cserélnél míg egy gyárit.7x40 ezer az 280,a gyári is belekerülhet ennyibe és sehol senki nem garantálja hogy a noname csak 20ezret bír ki.Lehet 40et és akkor már beljebb vagy
Ez nem attól függ, hogy madár vagy nem. A Ford nem (sem ) gyárt pl. kéttömegűt, a Luktól veszik. Miért ne tennék Fordos dobozba.
A Ford erősebb brand és márka mint a Luk, ezért meg más miatt is más az árképzésük, nyilván drágább mint egy bizonyos dologra specializált márka. Azonkívül ha van léd, pont nem érdekel, szar a kocsi, szervíz a csilivili üvegpalotás műhelyben és nem túrod a netet meg telefonálgatsz.
Mocimhoz egy csapágy SKF boltban Koyo márka Koyo dobozban 1100, Hondás dobozban 8500, ugyanaz a Koyo van benne.
Ennek az a lényege hogy az autogyárak lopkodnak egymástol és fogalmuk sincs mit miért de a másiknak van neki is kell Elöször talán a honda alkalmazta utcai sportautoban hogy olcsobb legyen a tárcsacsere.Gazdag urvezetők folyton elfüstölték és egy sima lemezkorongot olcsobb kidobni mint az egész rezgéscsilllapito rendszert.
hm... ez az én szakterületem már több mint 9 éve foglalkozok Ford alkatrészek értékesítésével az utóbbi 2 évben pedig "már minden evő lettem" munkafelvevő vagyok egy szegedi műhelyben! Kérdezettek bátran, ha tudok segítek!
Sajnos a kéttömegű lendkerék cserénél 10-ből 9 szerelő nem mér befecskendezési korrekciót és csodálkozik hogy 10-20 e km után megint kolompol a lendkerék.a valeo cég kitalálta a 4PK kitteket mert sok taxis reklamált a gyakran tönkremenő lendkerék miatt.Mivel sokat járatták alapjáraton(A lendkerék legnagyobb ellensége,mert ekkor éri a rezgéscsillapítót a terhelés) a és vagy a sok városi váltogatás megterheli a tengelykapcsoló alkatrészeit.
@ArkaChopa: nah kinek mi kell? bahh, kezdjük az elején úgy látom talán van akit érdekel.
Miért kell az autóba ilyen? Sarkosan fogalmazva a modern és kényelmes seggünk miatt. Márkafüggetlen szakszervízként szerencsére folyamatosan járhatunk oktatásokra, egy komolyabb DMF oktatás általában 1-2 napos. Ennyit most nem, de a lényeget kiemelve ne csak úgy gondoljatok az autó egyes alkatrészeire mint pl. a féknél biztonságtechnikai elemre, vagy a lendkeréknél mechanikai alkatrészre, hanem mint KOMFORT alkatrészre is. Bizony, régen tényleg nem volt ilyen, sőt a mai versenyutókban sincs, DE! Manapság az autógyártóknak vevők kellenek. A vevők között pedig bőven lesz anyuka, éppen huszonéves csajszi, elkényelmesedett fiatal, diplomás férfi, kiforrott ízlésű felnőtt ember, stb. Szóval az újautó vásárlók mindenképpen kiforrott ízlésvilággal, és minőségérzettel rendelkeznek. Mert az autógyártó nem a használtpiacra szánja a járgányt, nem érdekli igazából majd a 3.-4. tulaj, a gyártót az ÚJ AUTÓ eladása mozgatja. Kettőstömegű lendkerék nélkül meg ezek a mai dízelek is úgy járnának mint a traktorok.(ráadásul ugye, ez a dízelmánia van általánosságban, a napi 6km-re oviba hordós anyukának is tdci motort kell venni, hogy egyem a drága ízlését a hülyéknek) Zajosan, csattogósan, remegve. Mert igazából attól hogy egy autó alapjáraton jár, attól még rengeteg dolog történik: az egész autó teljes rendszere a minél simább és csöndesebb ugyanakkor a legkörnyezetkímélőbb módon igyekszik dolgozni. Ehhez rengeteg elektronikusan felügyelt rendszerre van szükség. A DMF-nek igazából ez az egyetlen oka: a komfort. Simább járás, nehezebb lefulladni vele, a váltáskor kevésbé hajlamos az ugrálásra az autó. Cserébe persze igen költséges mutatvány, nem szeret túl sokáig jó lenni, (cserélgetjük mi is nyakra-faszra) de legalább a legtöbbhöz mostmár spec célszerszám kell, vagy hozzáépítnek még más alkatrészeket is, ami még drágábbá teszi... Hogy szükséges-e, amúgy? Nem, nem szükséges, de de felejtsétek, tök jól láttunk régebben a sima Trabik lámpájával is, mostmeg már lézerrel világítanak az autók....
@Csevios: Luk, Sachs, Valeo, tökmindegy, olyan hogy FORD nem létezik. A FoMoCo lendkereket is egy beszállító csinálja (egyébként főleg a Sachs), egyébként tökmindegy ezek közül melyiket teszed bele. Ugyanolyan mindegyik, azt kell megvenni amelyiket olcsóbban meg tudod venni. (ezek közül, persze, amit pista-bá újít fel hátul a kertben, azért nem kell feltétlen megbízni)
@PPeti: mert talán 10 autóból a felénél nem lehet korrekciós értéket vizsgálni. És most ne 10 Fordra gondolj, hanem pl, 10 különböző autótipusra. 3 különböző gépünk is van (Texa, Bosch, Vcds) de így is van ahol nincs injektor kiegyenlítés. Meg egyébként sem tudja minden autó. Plusszban képzeld el mennyire reális amikor azt mondom az ügyfélnek, hogy akkor kéne egy kettőstömegű, egy hidrocsapágy, egy kuplungszett, egy hátsó főtengely szimering, jaaa, meg kirángatnám a 4 porlasztót (ha kijön, ha nem akkor hengerfejestől mehet a gépműhelybe) és elküldeném bevizsgáltatni darabonként 25ezerért, hátha bekérik a dízelszervizesek a nagynyomású szivattyút is mellé, aminek csak a bevizsgálása 60 ezertől indul... Na ennél a mondatnál basszná minden ügyfél be az ajtót, amikor ő azért jött be, mert kicsit ráz a kuplungpedál félig benyomva...
Olvasva a fenti hozzászólásokat kérdéseim vannak.
Miért nem a régi junoszt tv nézitek?
Miért nem a régi westel mobilokat használjátok?
Miért van táblagépetek?
Miért nem egy könyvet olvastok az internet böngészése helyett?
Miért repültök londonba bő másfél óra alatt?
Miért okosabbak a gyermekeitek mint ti?
miért jó 4-10mp. alatt 100-ra gyorsulni egy átlag autóval?
...stb
Miért jó a kettős tömegű?
@vulkan: te el vagy tévedve. régebben ez a kettős tömegű aranytömb csak a drága felső kategóriás autókban volt, most már egy sima 1.5-ös rönóba is beteszik. És az ára nem sokkal olcsóbb mint a 3.0 V6 dízelbe valóé. Szóval itt nem a fejlődésről van szó, inkább arról amit előtted már leírtak. Egymást másolják az autógyártók, és már mindenhová ezt szerelik még a kormány összekötőre is. az is igaz, hogy a gyártó érdekelt ebben, hogy minél drágább cucc legyen benne az autóban. Vegyél inkább új autót, ha ez a szerkezet tönkre megy benne! Inkább ezt gondold át, semmi köze a fejlődéshez. Ennek nagyon súlyos ára van a hasznához képest.
@ArkaChopa: Van szerencsém ismerni az egész gyártási történetet. Nem arról van szó, hogy minél drágább legyen. Az ellenkezője a cél. Egy gyártó gyárt mindenkinek lendkereket, vízpumpát, turbót stb.
A nagy mennyiségű gyártás garantálja az alacsony árat és a relatíve szigorú minőség ellenőrzést.
Nagyjából 20 éve csak új autókkal járok, Legrosszabb esetben 3-4 éves korában eladom és veszek újat. Soha egyetlen fődarabot nem kellett cseréltetnem. A gyártás során tervezett karbantartások precíz betartása eddig elég volt 200-250ezer km. megtételéhez. A mai gépeket nem is tervezik sokkal hosszabb élet tartamra.
Ami tény. Ezek az autók sokkal gyorsabbak simábban húznak, és nyomatékuk messze túlszárnyalja az elődökét. Ehhez kell a turbó a kiegyensúlyozott vezérmű tengely és a kettős tömegű lendkerék és kettős tömegű szíjtárcsák.
Ugye nem gondolod te sem, hogy térjünk vissza mondjuk a karburátorhoz mert az olcsóbb volt mint egy mai nagynyomású rendszer.
@vulkan: "a relatíve szigorú minőség ellenőrzés" kapcsán: volt szerencsém több autóalkatrész-gyárban is nézelődni. Ugyanazokkal a gépekkel, ugyanazokkal a mérőeszközökkel ugyanazok az emberek készítenek különféle "márkákhoz" alkatrészt adott esetben. A minőség(ellenőrzés) olyan apróságokon is múlik mint pl éjszakás műszakban csukott szemmel mérőeszközt "leolvasó" ember és elalváshatáron kómázó minőségellenőr...
Nincs tévém.
Régi mobilba csak drágán találsz aksit, mondjuk nekem a mostani telóm feleannyiba került mint az előzőekhez egy-egy aksi.
Nincs táblagépem, leesett, eltört, nem hiányzik.
A könyvtár nincs messze de ár-érték arányban a net többet tud.
Egy 20 perces Bp-Köln útvonalon (ohne késés) miért érzik úgy hogy indokolt rohanva szétteríteni az utasok között némi tálcás kaját amit épp hogy van idejük megenni?
örülök ha okosabb a gyerekem mint én, mindegy is miért de én az ő korában jobban rajzoltam.
Nem is akarok 100-ra gyorsulni, ha nem lennék tekintettel a többi közlekedő rendkívüli sietségére 30/70 (bel/kül) nekem pont elég lenne.
De igen, gondolom hogy a jövő nem a költségek elkerülhetetlen növekedése. Ha veszek egy automobilt akkor az egyik lényeges szempont hogy a következő években mennyi lesz a költsége. Kevesen üzemanyagtakarékoskodnak ideológiai okokból, ha a következő 5 évben többe kerül a korszerű járgány 5 l/100km fogyasztással mint egy elavult 8l/100-zal akkor lennének akik az utóbbit választanák.
@vulkan: Mondom, hogy el vagy tévedve! Pont azt mondtad, amit én leírtam - a gyártók érdekeltek abban, hogy új autót vegyél, ezért drága cuccokkal tömik tele még az olcsóbb kategóriákat is. (kis autók)
Azt mondod 20 éve új autókba ülsz, és ezért nincs gondod a kettős tömegűvel. 1 - Magyarországon az autóvásárlók 5%-a hajlandó illetve tud új autót venni mindig. A többi anyagi okokból, vagy egyszerűen mert drága az új autó nem foglalkozik vele. Na ők akik szembesülnek az irreálisan drága jármű alkatrésszel és itt jön amit én mondok az olcsó kisautó márkák már most 3-4 milkába kerülnek (6-7 éve ezért közép kategóriát kaptál jól felszerelve), és valakinek csak 1 milkája van, az megvárja míg lesz 7-8 éves lesz, és megveszi mert nincs rá több. na ekkor nyakába varródik egy 2 kilós alkatrész csere. Azt hiszem kicsit szidni fogja a gyártót.
2 - te már kiszámoltad mennyi pénzt buktál az új autóval 3-4 évesen? Mert még a jó értéktartók is legalább a felébe kerülnek, mint újkorába. Pontosan rád építenek az autógyártók.
3 - Még mindig nem válaszoltál, hogy szerinted a komfortérzetért megéri az a több száz ezres lendkerék? Szerinted egy 1.5 dci rönóban észreveszik valaha, hogy van benne kettős tömegű vagy nincs? Kis autó, így is úgy is rázogat már csak a futómű miatt. (Egyébként akkor veszik észre amikor tönkre megy, de akkor nagyon)
4 - Lesarkítod itt a karburátorra az egészet, én nem erről beszéltem, hanem az arányosságon. Túlzásnak tartom az alkatrész árát, mint amennyi kényelmi funkciót ad
Csak a saját tapasztalatomat tudom leírni, volt dízel, benzines kis köbcentis nagy köbcentis autóm. 80%-ukban nem volt kettős tömegű, és nem vettem észre azt se, amikor olyanban ültem amiben volt. Nem vettem észre, hogy a régi 1.6 -os dízel ráz, ment az ahogy kellet, és 2.0 dízel kettős tömegűvel sem rázott.
A saját véleményem az, hogy a gyártók túlzásba estek.
5 - Mi lesz ha már mindenki elektronyossal jár majd? Mert abba nem kell kettős tömegű, az direktbe hajtja a kereket! Akkor mit fognak kitalálni? És figyeld meg, lesz majd valaki aki beépít valami kütyüt, mert azzal másképp megy, és jó drága lesz az.
Az egész világ így működik, ha valami vackot drágán el tudsz adni mert meg veszik (mert új autót is mindig vesznek, te vagy rá a példa), akkor el fogják adni, egy pici élményért. Lásd a "Sony" feliratot a TV-n, csak az önmagában +30 ezer!
Zárásként.
Anno a munkám és tanulmányaim miatt sokszor autóztam európa nyugatibb felébe.
Lada 1500 volt az első, majd jött egy szívó passat, később fordok-opelek-bmw-k,
Mára végre vannak olyan autók amelyek a fejlesztéseknek hála össze sem hasonlíthatóak a fent említettekkel. Nem csak a komfort érzetre gondolok.
Az autó piac itthon az más kérdés. Kis hazánk nem számít ebből a szempontból. Az európai piacon nem látszunk nem létezünk. Egy német vagy belga kis városban több autót adnak el mint nálunk az egész országban.
Ingolstadban és Stuttgartban a mérnökök szinte egybe hangzóan tudják és állítják, hogy az elektromos autó a jelen fejlesztési irányban zsákutca.
Abban csak reménykedni lehet, hogy a hazai autópark és szokások is hozzá tudnak erősödni végre a jelenhez. Sajnos ez már politika amivel én magam részéről nem foglalkozom.
@vulkan: Még valami eszembe jutott. Arra milyen magyarázatot tudnak adni a gyártók, hogy nálunk pl. egy jól felszerelt új passat kb 10 millió Ft (32ezer ájró), addig Amerikában ugyanez az autó 8 milliót sem éri el ugyanazzal a felszereléssel (28ezer dodó), pedig oda még hajón is kell utaztatni. Persze az alkatrész árak is hasonló ár átalakuláson mennek át (380 dodó). Egyértelmű, hogy nem érdekli őket a használt termékeik sorsa, vegyél új autót, vegyél új autót! Szerintem ez nem túl jó hozzáállás, ráadásul diszkriminálják az európai vevőket.
@vulkan: "Ingolstadban és Stuttgartban a mérnökök szinte egybe hangzóan tudják és állítják, hogy az elektromos autó a jelen fejlesztési irányban zsákutca."
Anisits Feri bácsi már korábban észrevételezte hogy a "vevői igények" kissé eltorzultak, a "nem zsákutca" fejlesztési irány olyan teljesítményű autó ami a német autópályán kívül mindenhol overkill. Belvárosban főleg. Az vszeg tényleg zsákutca hogy az elektromos autóba nem akarnak sebességváltót tenni mert ha 0 fordulattól nagy a nyomaték akkor nem kell és kész, aki mást mond az eretnek, máglyára vele. Az hogy 0-tól 200-ig bírja meg nagy energia amihez túl nagy aksi kell. Nem az elektromos autó zsákutca hanem az emberi ostobaság.
oritomi #1 2016. március 8. 10:20
22