A J.D. Power elkészítette az éves felmérését az autósok között.
13000 autótulajdonost kérdeztek meg, akiknek 12-36 hónap autójuk volt, hogy mennyi problémával fordultak a szervízhez. Az adatokat 100 autó/probléma-meghibásodás alapján összesítették, így alakult ki egy ranglista meglepő eredményekkel.
Ez is azon statisztikák táborát gyarapítja, aminek semmi gyakorlati haszna nincs. Felszereltségben, sofőri kultúrában éppen úgy óriási különbségek vannak, mint a szervizlátogatási hajlandóságban. A Kia tényleg oda való, ahol elhelyezkedik. De az, hogy Suzuki, Pözsó megelőzi a Vw-t, vagy Szuzi, Pözsó, Ford megelőzi a Toyotát, vagy az előbbi három plusz Citroen, Fiat, Rönyó megelőzi a Hondát...Nem lehet ezt komolyan venni. Az Audi és a Merci hátsó helyezése valószínűleg azt jelenti, amit feljebb tárgyaltatok, hogy még kb a hamutálat is a szerviz üríti ki. Dácsia az tökéletes ott ahol van, azért jár a taps.
Öregapám régi Trabantja végezne az élen, az sosem járt szervizben. Vicc ez a statisztika, mint a statisztikák 90%-a, úgy általában. Így lehet hasunkra ütve, számokból és körülményekből fals listákat készíteni.
@ArkaChopa: Nincs rá igény. A "prémium" kategóriás autókat gyakrabban cseréli az, aki újkorában megvette. Veszi az újabbat, szebbet, így sem a gyárnak, sem az első vevőnek nem érdeke, hogy 10+ évig fussanak hiba nélkül. Aki meg belemarkol egy régebbi ilyen vasba, az fizet mint a katonatiszt.
Véletlenül, de csak véletlenül, nem a garanciaidőn belüli meghibásodások statisztikáját szok a JéDéPóver eladni akárminek is? Pláne, hogy csak területspecifikusan mérnek. Marék lepkét nem ér, sajnos.
Lehet, hogy én vagyok a hülye, de 100-ból, hogy tud 197 meghibásodni? Valahogy nem értem a statisztikát, vagy amit mondani akar, amúgy meg szart sem ér rendes infók nélkül. Meg hát messziről szaglik mint az ADAC.
@local: Átgondoltam, csak akkor nyilatkozhatsz érdemlegesen, ha legalább ennyi autót kipróbáltál S abból meg tudtad állapítani melyik a legjobb, legrosszabb.
@ArkaChopa: Nem ez nem igaz, elég ha két autóval volt tapasztalatom mert az is rámutathat arra hogy hibás a statisztika.
Van jó pár autószerelő ismerősöm és kiröhögnék ezt a statisztikát.
Egyébként a felsoroltak közül 6 volt nekem személyesen, de a környezetemben lévők tapasztalata is ugyanúgy mérvadó, tudom hogy ki mikor, kb. milyen időközönként viszi a szerelőhöz a verdáját és mennyit költ rá. Okos ember nem a saját kárán tanul.
Lássuk csak, ezek közül volt apámnak Skoda,Opel,Pözsó,VW,Ford, Toyota,Nissan, Fiat, Citroen, Rönó, Honda, Volvo, Merci, Bmw, Audi, és Dácsia, de szerinte a legmegbízhatóbb még mindig a Trabant !
@local: nagyarpi írta le az igazságot Mindenkinek van kedvence, és ha halomra szar is attól még az az ő szeme fénye. Amúgy egyetértek az okos ember más kárán tanul!
@ArkaChopa: "Mindenkinek van kedvence, és ha halomra szar is attól még az az ő szeme fénye. "
Vannak kivételek, és én mindenképpen az vagyok.
Ha szar az autóm - hiába az enyém - simán lefikázom. Mondjuk sok éve már hogy nem kellett szaroznom az autómat, mindig sikerült jól választanom. (le is kopogom)
De példának hoznám fel hogy wp és ios topikban simán összeveszek a fanatikusokkal mert szerintük csak a jót lehet megemlíteni a rosszat nem..
@local: Nekem is sok autóm volt, az első amire semmit nem költöttem az VW volt, és a legtöbbet költött is egy VW volt. Szóval? A franciákat kerülöm, mert egy haverom már a negyediket veszi, és mindegyikkel van gond, de ő fanatikus. Koreai autóból volt 3. Azok kis hibával/ráfordítással üzemeltek. Csak hogy lássuk a két végletet, nincs igazság, csak annyi, hogy van pénteki autó és van nyári autó. Mármint készítés szempontjából.
@delo: Őszinte részvétem (eddig kb 300 autóba (kamionokkal együtt ) szereltem be járműkövetést, de mégegy ilyen igénytelen anyagból és minőségben összerakott szart nem láttam. Pl a műszerfal. Egyben van az egész szutyok és semmihez nem férni hozzá, ha mégis benyúlsz valami lyukon akkor szarrá vágja a kezed az igénytelen, sorjázatlan műanyag.
Plague 2016. július 18. 11:52
9Öregapám régi Trabantja végezne az élen, az sosem járt szervizben. Vicc ez a statisztika, mint a statisztikák 90%-a, úgy általában. Így lehet hasunkra ütve, számokból és körülményekből fals listákat készíteni.
3