
1943-ban a Japán Birodalmi Hadsereg vezető karának az az ötlete támadt, hogy csináltasson egy olyan repülőgépet, ami méreteit tekintve minden elképzelést felülmúl. Ezzel a feladattal a hadsereg a Kawanishi repülőgépgyártó vállalatot bízta meg.
A követelmény mondhatni egészen egyszerű volt; legyen nagy, olyan nagy, hogy majdnem ezer katonát el tudjon szállítani.
Bár a követelmény egyszerű volt, a megvalósítása annál nehezebb, ezért tervezők hada ült össze (a fejüket valószínűleg csóválva) hogy közös erővel megtervezzék a valaha volt legnagyobb repülő szerkezetet.
A tervezésről gyakorlatilag alig tudni valamit, de az biztos, hogy megfelelő hajtómű hiányában egészen 1945-ig folytatódott, amikor a motorgyártó részleg előállt az Ne201-es és a Ne330-as hajtómű terveivel, de ezek közül csak a 330-as számú sugárhajtómű került gyártásba, melyet a Kikka prototípus vadászgépben akartak kipróbálni, de végül ez sem valósult meg.
1945-ben aztán az amerikai bombázások által megrongált gyárépületek miatt, illetve a sokkal nagyobb szükséget élvező vadászgépek gyártása miatt soha nem jutott túl a tervezőasztalon a KX-03-as.
(Egyes adatok, mint a tömeg, csak feltételezések. )
Személyzet: 24 fő
Hossza: 162 m
Szárnyfesztávolsága: 180 m
Magassága: 35,4 m
Szárnyfelület: 1.150 m²
Üres tömeg: ~460 tonna
Hatótáv: ~18.500 km
Rakomány: ~900 katona felszereléssel
Hajtóművek:
-12 darab Ne201 turbo prop hajtómű
-6 darab Ne330 sugárhajtómű
Teljesítmény:
-Ne201: ~7.000 le (x12)
-Ne330: 7.920 le (x6)
Együttes teljesítmény: 132.000 le
Forrás: secretprojects.co.uk, a kawanishi repülőgépgyártó vállalat "No.541.544.566"-as számú jelentése, valamint Miki Shobo "Kikka" című könyve, illetve Hideki Sakurai “もしもWEAPON”, ("MoshimoWEAPON") azaz "el nem készült fegyverek" című könyve.
_V_ #2 2018. április 25. 20:35
51