Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A hajót egyszerűen felfalta a tenger.

Az SS America-t még 1936-ban kezdték építeni és 3 évig tartott. Amikor kitört a háború a hadsereg azonnal birtokba vette és csapatszállításra használta. Érdekesség, hogy Madeleine Albright ezen a hajón érkezett menekültként Amerikába 1948-ban.
1964-ben eladták a görög Chandris Group-nak, aki tovább adta 1978-ban igen leromlott állapotban. A Venture Cruise Lines fel akarta újítani, de pénzzavarba került, ezért egy árverésen visszakerült a korábbi tulajdonosához 1 millió dollárt fizetve a romló állapotú hajóért.
1979-ben újból eladták és börtönhajóként akarták üzemeltetni de nem felelt meg a minimális követelményeknek, így tovább adták 1984-ben és a Silver Moon Ferries-hez került. Az elhanyagolt karbantartás miatt ebben az évben már majdnem elsüllyedt egy cső elkorrodálása miatt, ami elárasztotta a hajó alját. Ekkor még megmentették. 1989-ben végül eladták egy roncskereskedőnek 2 millió dollárért, hogy selejtezze le. A roncskereskedő 1992-ig folytatta a bontást amikor csődbe ment.
1992 októberében újból eladták, hogy úszó szállodát építsenek belőle. A szárazdokki vizsgálatok alapján kiderült, hogy a hajó test masszív, de a belseje bizony a pusztulás útjára lépett. A hajót átnevezték American Star-ra leszerelték a drága propellereket és elkezdték a vontatását.
1994 Januárjában a hajó viharba került és elszakadt a vontató hajótól, a legénységet végül 17-én helikopterrel mentették ki. Míg a társaság a biztosítóval egyeztetett a hajó szépen a Fuerteventura szigethez sodródott és homokpadra - zátonyra futott. Mivel csak az orr része futott fel teljesen a homokpadra apálykor a hajó hátsó része lesüllyedt. Ezt a hajlító erőt két napig bírta, majd a hajótest kettétört. Innentől már nem tárgyaltak a biztosítóval hisz totálkáros lett a hajó. 1994 Júliusában ki is írták a regisztrációból.
A hajó igazi látványosság lett a szigeten, de a hátsó része 1996-ban teljesen leszakadt és elsüllyedt. Az orr részt viszont szép lassan kezdte emészteni a természet erői. Évek alatt kilyukadt az alja, majd 2005 Novemberében oldalra borult, miután a belső szerkezet elmálott . 2007 Áprilisára az oldalára borult orr rész teljesen összeroskadt majd 2012-ig szép lassan eltűnt az óceánban. Az óceán végül 2013-ra teljesen felfalta.

A hajó adatai - 220,45 méter hosszú és 26454 tonna súlyú. 4 gőzturbinával hajtott motorja 41.7 km/h sebességet engedett meg és 1200 ember szállítására volt alkalmas. A hajó még mindig ott úszik a tengeren, csak már nem egyben.

11 hozzászólás

  • [ törölt felhasználó ] 2017. augusztus 29. 08:46

    1
    Vas-oxidból lett, vas-oxiddá lett. kalap
  • [ törölt felhasználó ] 2017. augusztus 29. 09:13

    2
    Ezt hívják igazi pénzmosásnak. Ott úszik jó sok millió dollár a semmire gyakorlatilag.
    Szomorú utolsó 50 éve lehetett ennek a csónaknak.
  • black235 2017. augusztus 29. 09:35

    3
    Ha egy utánfutós ladával át lehetett volna kelni a tengeren már 3 nap múlva el lett volna bontva.
  • Sheldon 2017. augusztus 29. 10:12

    4
    #36 A világ minden táján élnek Zajzák ! :D zsir
  • AcIv55 #3 2017. augusztus 29. 10:12

    5
    @black235: én is pont erre gondoltam rotfl xd senkinek se kell a sok minden xd xd rotfl
  • syn7h37ic 2017. augusztus 29. 14:42

    6
    jó lassan süllyedt el.
  • Pepejoe 2017. augusztus 30. 19:38

    7
    Nem tudom elképzelni, hogy ennyi vas szinte feloldódik ilyen rövid idő alatt. Arra gyanakodnék, hogy a java része ott van, csak a homok beszipókázta, nem?
  • ArkaChopa #7 2017. augusztus 31. 07:10

    8
    @Pepejoe: azért jó pár képen látszik, hogy porlad.
    #26 képen látszik, hogy a középén hiányzik egy darab, az nem süllyedés nyoma, hanem elporladt.
    A hivatalos adatok szerint kb. 14 ezer tonnás volt vontatáskor. Ez 20 év alatt porladt el. Számoljuk ki.
    20 év az 7305 nap, 175320 óra, 631152000 másodperc. Ami annyit tesz másodpercenként 22 gramm porladt el másodpercenként a sós vízben, ami a képeket nézve ráadásul elég erősen hullámzott, és viharos fotók még nincsenek is. Talál elképzelhetetlen, de sehol nem írták, hogy a föld nyelte le, hanem inkább azt, hogy a tenger felfalta.
  • [ törölt felhasználó ] #8 2017. augusztus 31. 08:50

    9
    @ArkaChopa: A szörfös csávó is a hullámos verziót támasztja alá, nem véletlen slattyog arrafelé az se. Önmagában a sós víz biztosan nem nyelte volna így le. Nem vagyok szekértője a témának, de ezek a hajók sós vízre vannak tervezve, szóval még ha víz is jut be, az se enné meg olyan könnyen. Nyilván itt már teljesen el volt hagyva a hajó, nem volt karbantartása, de szerintem inkább a hullámok végeztek vele.
  • Pepejoe #8 2017. augusztus 31. 22:25

    10
    @ArkaChopa:
    Hát nem tudom.
    Szerintem szétverték a hullámok, plusz szétszakadt darabokra, ahogy egyenetlenül süllyedt meg a homokban. Azok a hiányzó darabok érdekesek de kb. ekkorák a felszegecselt/hegesztett tábla lemezek is, arra gondolnék, hogy egyben leszakadt a hajóról és ott van mellette.
    Ma kipróbáltam, hogy egy pontosan másfél kg.-os vasbugát egyenletes 50 fokos, 60% os sósavba tettem, nyolc óra alatt nem egészen húsz grammot vesztett és végig pezsgett rendesen. Átfolyásva frissítettem, hogy ne passziválódjon le az oldat. Hát ilyen igénybevétel a tengerben nincs. Mondjuk vihart nem reprodukáltam de néha meglögyböltem a tartályt. :D
    Meg mp.-enként 22 gramm, hatalmas rozsdaszínű pocsolyában állna a roncs és vörös lenne a part nem kicsit. 14000 tonna vas feloldva meglátszik a környéken. Vagy nemtom. Meg azért sok roncs kint van a parton sok évtizede és egész jól néznek ki.
  • ArkaChopa #10 2017. szeptember 1. 06:38

    11
    @Pepejoe: Érthető, valóban ha annyi vasat oldana ki, akkor vörös lenne a víz, de egyik fotón sem az. Tehát akkor nem elrozsdásodott, hanem lehet tényleg a homokba dőlt az egész. Elég furi.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!