Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Avagy a 3-as metró foglyai.

9 hozzászólás

  • kisja 2017. június 23. 19:54

    1
    Namost ez teccik, vagy nemteccik? Többször utaztam már én is ezen a vonalon, kell egy kis izgalom.
  • [ törölt felhasználó ] #1 2017. június 23. 19:57

    2
    @kisja: Döntsd el te, nekem hótmindegy, nem utazok vele, csak kicsit dühitő, hogy az én adómat is elb@szták erre a szarkupacra. XD
  • Pepejoe 2017. június 23. 21:32

    3
    Nem szarkupac az. Nincs azzal semmi gond, a városvezetéssel és az idővel van gond (még a pénzzel sincs, ez az ország szarásig van lóvéval, bármily' hihetetlen elképzelni).
    Ez egy rendszer. A 40 évvel ezelőtti rendszerbe akarnak beilleszteni ideiglenesen (amíg nem lesz kész az egész de persze az egy külön poszt lehetne, hogy a folyamatos költséglefaragások miatt mit is nevezhetünk EGÉSZ-nek) egy új rendszerhez tartozó cuccot. Még jó, hogy nem passzol csak kendácsolással. Mintha a 10 évvel ezelötti HP-mből akarnék gamerlaptopot csinálni. Nem. Kell egy olyan laptop. Ennyi.
    Az alagutakban és az állomásokon lévő minden mozdítható cuccot, beleértve a forgalmisták mikróit is a babgulyással együtt ki kell tolni egy bobcattel, a kidobott mozgólépcsők helyén lévő rámpán a felszínre és konténer, kuka. Betonig leverni mindent vésőgéppel. Semmit nem meghagyni, ami vezeti az áramot. Na és onnan mehet az építés.
    Azt azért ismerjük el és itt most nem védeni akarom a helyzetet, hogy az nem járható, hogy amíg kész nem lesz minden, addig az M3 bezár. Így vagy úgy akárhogy is de menni kell vele, nekem is, mellesleg M.o. legnagyobb forgalmú vasútvonala.
    A rendszernek ezen eleme (a metrószerelvény maga) professzionálisan működik oroszéknál. Milyen fura. Merthogy ott jelen van a rendszer összes hozzávaló eleme, amihez optimalizálva van, azaz az egész gépészet, a jelző és biztosítóberendezések stb. Ha valakinek, akkor oroszéknak nem kell bemutatni, hogy miképp kell metrót építeni, nemcsak fúrás-mélyépítés gyanánt de A-Z.-ig kiépítésben, túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a világ legtapasztaltabbjai. Nekem kinézetre is tetszik az M3, ez persze szubjektív, de pofás járgánynak tartom. A belső kidolgozottsága is jó, nem láttam a híresztelt kilógó csavarokat vagy kirívó illesztési hiányosságokat. Vegyük tudomásul, hogy ez egy METRÓ, egy tömegközlekedési jármű. Milyen illesztéseket is akarunk és minek? Vigyen A-B és helló.
    Rendes metrókinézete van, nem egy törékeny fos, hely szarásig, minden a minél több ember elszállítására van beállítva. Szinte nem tudsz olyan helyen állni (jó, én 186 vagyok) hogy ne érj el legalább 1 kapaszkodót, lógósat vagy stabilat.
    Az M4.-re mondhatnám elfogultságból hogy egy szarfos de az sem az. Azzal is járok, szinte elejétől a végéig. Azonkívül, hogy jó hűvös van (annak is csak nyáron van jelentősége) és nincs akkora huzat a megállókban, igazából egy drágán elkészült földalatti villamos. Nem vonat, nem metró. Helykihasználás tré, nagyvonalúan méretezve a szállítókapacitás, kapaszkodási lehetőség főműsoridőben nulla bizonyos részeken, ahova beszorulhatsz. Az ajtókkal szemben és közel hozzá, a gépes közepén van a kapaszkodó, pont útban, ha körbeállják az emberek. Ha egyszer bekerülsz, betolnak egy forgóba, (pláne a forgóban összeszűkül a szerelvény) nem biztos hogy időben kiszabadulsz, lévén a 2 ajtó közt nagy távolság van. Vagy taposol. Nem örülnek neki. Vagy maradsz az ajtók közelében (ahogy mások is gondolják) és rajtad taposnak oda-vissza. Az ajtók felett nincs kapaszkodó. Az emberek az üveget tapicskolják kapaszkodni.
    Plusz adalék, hogy az M4 nincs kialakítva óvóhely gyanánt.
    Bocs, hogy a végére kicsit eltértem az eredeti témából.
  • AcIv55 2017. június 23. 23:00

    4
    én is szoktam ezzel utazni xd lolén utálom a bezártságot cry
  • black235 #3 2017. június 23. 23:22

    5
    @Pepejoe: Vasútirányításban 25-30 évre terveznek. Vagyis ha egy eszköz bekerült a rendszerbe akkor az legalább 25-30 évig vagy amíg ki nem leheli a lelkét addig ott is marad és használják. Pl.: Nagyon sok helyen még most is relé interfészek vannak a foglaltság jelzésre. Itt nem cserélgetik pár évente a dolgokat, azért mert öreg.
  • kléni #3 2017. június 23. 23:22

    6
    @Pepejoe: Én nem látom ennyire rossznak az M4 helyzetét. Sokszor járok vele, és tény, hogy néhány esetben kényelmetlen, ahogy elhelyezkednek rajta, és alig lehet közlekedni, de ez nem vészes. Amekkora forgalom az M4-esen van, annyi ember bárhol is áll, tud mibe kapaszkodni. Ezen a vonalon csak az egyik oldalt nyílnak az ajtók, tehát ketten beállnak a hátsó ajtó elé, ketten elé, és a középső ródban kapaszkodnak. A nyíló ajtó előtt pont marad hely közlekedni, aki épp leszállna, az oda tud menni az ajtóhoz. Pont akkor van a baj, ha valaki beáll az ajtó elé, és nem lehet miatta elmenni, felszállni. Az ülések el vannak határolva, így végre nem foglalnak el 3-an 6 ülőhelyet. Lehet, nem tudsz mindig egyből kiszállni, mert állnak előtted, de legföljebb megkéred őket, hogy álljanak arrébb, ami lehetséges, mert nincs tömeg a metrón, és nem döcög annyira a kocsi, mintha hullámvasutaznál. Ebbe még nem halunk bele. Az M3-ason ha nem akarsz elesni, tényleg kapkodni kell a kapaszkodó után, és ha dugig van, sok szerencsét, hogy a kocsi közepéből kifúrd magad. Az M3-ashoz képest sokkal kényelmesebb az M4-es metró használata. Az M2-essel nem szoktam utazni sokat, de az is jobb szerintem, pedig nagyobb a forgalom.
  • Pepejoe #5 2017. június 24. 00:17

    7
    @black235: Persze, hogy nem. De egy szögesen ellentétes technológiával akkor sem fog összejönni és ha jól sejtem az idesürgönyöztetett orosz mérnökök is ezt fogják mondani hétfőn vagy bármikor Tarlóséknak. :)
  • Pepejoe #6 2017. június 24. 00:40

    8
    @kléni: Tévedés ne essék, én sem látom rossznak az M4 helyzetét. Ilyen amilyen. Csak felsoroltam a hibáit mint észrevételt, hogy azért amellett se menjünk el. Nem is oly rég bevitte az egész közönséget a Kelenföldi depóba. Egy ott dolgozó vezetőképes karbantartó hozta ki az embereket. Fel volt fújva? Fel. 3 nap? Nem. 2. :)
    Ilyen van, tisztában vagyok vele és szerintem sokan tisztában vannak. Azt nem szeretem, amikor kiragadnak X dolgot a rendszerből és akkor már szar az egész. Mármint az egész új komponens. Egy Lamboval sem lehetne a Fehérvárin Nordschleife időt menni és nem a kocsi hibája ha szétesik, nem az a szar.
    Vagy: az én kocsim mozog de hangos, zörög és bejön olykor a kipuffgáz meg van 1-2 szikra a slendriánságom és a lógó vezetékek végett az utastérben. Ez egy szar autó. Ja nem, mert restaurálom és szétszedtem, hiányzik belőle 300 kiló mindenféle cucc, beleértve a vasat és tömítőanyagokat. 27 évig mindenki leszarta, most újul de közben használom, hát ilyen. De ez nem a mérnökök hibája, hanem le kéne tenni tán' egy garázsba amíg meg nem kapja az uccsó alátétjét is és akkor csendes, illatos és csendbenillatosvillámgyors lesz. Na ezt nem lehet az M3-al. Vagy akkor abból lenne a hiszti. Ma én is beszoptam, Városkapunál leszedtek minket. Pipa lettem, aztán rájöttem, hogy a munkaidőmből megy, tehát dobtam egy sms-t és beillesztettem egy Camelt a fogaim közé.
    Amúgy az o.k., hogy az M4-en csak egy oldalon nyílnak az ajtók egy irányban és nem AKKORA a gubanc de ez egy véletlen, ezt Sp.o.-ban nem tudták. Ennek akkor is kényelmesnek kéne lennie (ha szigorúan nézzük) ha minden megállóban váltana az oldal. Ha azt a rudat körbeállják 4-en vagy többen, nehéz őket megkerülni a zárva maradt ajtók felől, pláne ha az üléssorok elött is állnak. Tény, figyelni kell a leszálláshoz. Az is tény, hogy antiszocabb vagyok, semmint "elnézést" meg "oppardon". Kikanalazom magam valahogy. :)
    Amikor én járok, dugig van a kocsi.
    Érdekes, én jobbnak találom az M3-at, bár a legvégén kell leszállnom és ott már nem kell átverni magam senkin.
  • kléni 2017. június 24. 00:58

    9
    Amúgy én nem értem az egész M3-as ügyet. Normálisan felújítani már évekkel ezelőtt is lehetett volna. A ruszkiktól akkor is vehették volna a cuccokat. Milliárdokat lenyúlni rendes felújítás mellett is simán lehetne. Szavazatokat nyerni azzal is lehet, hogy bezzeg mi felújítottuk a metrót, és nem csak azzal, hogy bezzeg majd mi felújítjuk a metrót. Aktuálisan panaszkodni, színi a másikat bármikor lehet, ahhoz nem kell a metró. Az emberek akkor is tudnak háborogni, ha felújítás miatt lezárják a metrót, és nem csak akkor, ha kigyullad a kocsi.
    Tehát minden adott, semmivel se lenne rosszabb, csak jobb, mindenkinek. Akkor miért nem képesek normálisan megcsinálni? :D
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!