Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Ez az eset még februárban történt és igencsak megosztja az amerikai társadalmat.

Nicolas Sanchez február 21. -én este 10 óra körül egy TEXACO benzinkúton lődörgött, a pultosnak gyanús lett, hogy fel alá járkál tétován és egy fegyverszerű tárgyat látott a nadrágzsebében. Riasztotta a rendőrséget, mert attól tartott, hogy fegyveres rablás lesz ebből.
A kiérkező két járőr felismerte a bejelentés alapján a fickót és megkérték jöjjön arrébb, hogy beszélhessenek vele. Sanchez értetlenkedett, és sérelmezte a vegzálást. Amikor felemelte a pulóverét a rendőr rászólt, hogy fegyver van nála és ne mozogjon. Ekkor futásnak eredt, a járőrök meg utána. Nem tudni hogy, de Sanchez fegyvere a földre került, az egyik járőr ez alatt tűz alá vette, míg a másik járőr felkapta Sanchez pisztolyát és azzal tüzelt a fickóra.
Később azzal magyarázták a helyzetet, hogy azt hitték van nála még egy pisztoly sőt vélték, hogy lövést adott le (lehet a földre esés miatt) és ezért lőtték le. Az akció mindössze 12 másodpercig tartott.
A rendőrök azóta is fizetett szabadságon vannak, amíg tisztázódik a felelősségük. Ügyvédjeik szerint csak a munkájukat végezték, Sanchez úrnak nem kellett volna ellenállnia a rendőri intézkedésnek.

27 hozzászólás

  • Gabor0827 november 20. 07:43

    3
    Én fegyverrel dolgozok, és ilyen esetekben általában a rendőröket támogatom, de ebben az esetben nem merném állítani hogy jogszerű volt a fegyverhasználat.
    Szerencsétlen ürgén látszik hogy nem érti mit akarnak tőle, és szabályosan megretten mikor nekimegy a rendőr.
    Nem támadni akart, egyszerűen csak betojt, és elszaladt. Volna...
  • Baleer november 20. 07:45

    4
    Félreértés ne essék, nem vagyok rendőrpárti, de azért basszus, eleve a kutasnak is gyanús volt a fickó, kimennek, tényleg fegyver van nála és xarik arra amire kérik.
    Végig húzza a rendőröket a folyamatos kéz zsebretétellel, többször zsebre vágja a kezét még az után is mikor megmutatta, hogy igen neki van fegyvere, futni is úgy kezd, hogy az egyik keze a zsebben van, rendőröknek háttal, azt se láthatták, hogy az elővesz valamit vagy sem és visszafordulva tüzet nyit majd... vagy sem....
    Értem én, hogy a rendőröket köti a szabály, csak ha meggyőződtek erről-arról, akkor használhatnak fegyót, de honnan tudják, hogy mikor rántja elő?

    Utólag elemezgetve persze felelősségre lehet vonni a rendőröket, amikor már tudjuk, hogy csak melengette a kezeit, de itt most nem tartanám fair-nek ha a zsarukat hoznák ki hibásnak. A rendőr családjához mehettek volna a kollégák az ellenkező hírrel, meg akart győződni arról, hogy a fegyveres bűnöző használni fogja a fegyverét vagy sem, meggyőződött róla, használta, most a fater halott.
  • Baleer november 20. 07:45

    5
    Híjj de hosszúra sikerült, bocs :D
  • ArkaChopa november 20. 08:01

    6
    Egyébként Amerikában inkább azon problémáznak, hogy a rendőr felvette Sanchez fegyverét, és azzal (a saját fegyverével) lőtte le, majd eldobta. Miért nem a saját fegyverét használta a járőr? Elég lett volna elrúgni onnan, vagy rálépni, de azt senki nem érti miért használta?
    Úgy gondolom amcsiknál a fegyver olyan szent tehén. Ne érj hozzá, mert az személyes tárgy, és azzal lelőni a tulajdonost.....háááát.
  • Inhouse #4 november 20. 10:21

    7
    @Baleer: Pont erre gondoltam én is, így már nem írom le... Esetleg a Darwin díj címke kimaradt.
  • bikmelety november 20. 10:55

    8
    Miért nem szimpi?! Mert nem öltönyben van?! Totál nem ellenséges és szimplán beszart ahogy neki ugrottak a rendőrök. Tehát a gyanús alak kizárva. És ergo indokolatlanul sok lövés után a saját fegyverével még szítává lövik!! Ez bizony túlkapás. És nem elő vette a fegyvert hanem kiesett a zsebéből. A fiatal zsaru totál szarul kommunikált, és ez lett a vége. Van fent itt pár videó hasonló szituval ahol ráadásul támadt az illető. Mégis két lövés bőven elég. Itt meg nyomják plusz a sajátjával is. Mert ugye ha felvenni van idő akkor gondolkozni is lenne...... Ez bizony börtön lesz....
  • Inhouse #8 november 20. 11:36

    9
    @bikmelety: Rendőri intézkedés, ráadásul USA, ilyenkor farok behúz, nem hőbörögsz, nem állsz zsebre dugott kézzel, miközben fegyver van nálad, teszed amire kérnek, nem szaladsz el, stb... Ha alaptalan volt, elnézést kérnek, és mosolyogva elváltok.
  • bikmelety #9 november 20. 11:44

    10
    @Inhouse: igen ez igaz. Ebben teljesen egyet értünk! De nem semmiért van minden rendőrnél ér szorító, mert nem az a cél hogy kinyírd hanem hogy ártamatlanná tegye. és nem mindegy hogy kommunikálsz az adott emberrel. Itt tiszta volt a helyzet. Menekült, nem pedig szembe állt és húzta ki a zsebéből a kezét. Olyankor indokolt az azonnali es többszörös lövés. De aki fut és elhagy egy fegyvert nem lövöm szitává plusz felveszem a fegyverét és még azzal is lövöm. Nem semmiért vannak felfüggesztve. Tiszta a test kamera felvétele, ez túl lett reagálva.
  • pushup november 20. 11:48

    11
    itt élünk európában és csak minden sokadik intézkedésről - ami a gyanúsított lelövésével zárul - hallunk a hírekben, mégis mindenki tudja, hogy az amcsi rendőrök ütre-botra lőnek.
    hát akkor mi a pék faszáért próbál menekülni, amikor tudja, hogy a zsaruk látták a fegyverét, tehát - még ha büntetlen előéletű és törvényesen is van nála fegyver?
    ha nagyon kekec akarsz lenni, pattogtasd a zsarukat jelvényszámmal, meg a jogaidra való hivatkozassál, de zsebbe nyúlkálással, meg rohangászással, mert ha netán még igazad is lesz, akkor mi van? kifizeti a város a sírhelyedet? no bravó
  • Inhouse #10 november 20. 12:00

    12
    @bikmelety: Nem vagyunk szakértők, de ha valaki elfelé szalad, az egyáltalán nem biztos, hogy menekül. Pl. időt és teret nyer ahhoz, hogy elővegye a fegyverét és használja. Lassan olyan kezd ez lenni, mint a futónő erőszakolója...börtönbe sem kerül, mert nem bizonyítható az erőszakolás kísérlete (nem állt fel neki), csak a verés miatt lesz ejnye bejnye. Meg kell legyen valaki ölve/erőszakolva, hogy utána lehessen sopánkodni, hogyan is lehetett volna elkerülni...
    Itt a videóban azt kerülték el, hogy őket lőjék le. Lehet, hogy nem volt minden szabályos, de ezekben a helyzetekben egy két betű lehet, hogy nem ugrik be a könyvből. Hogyan kerülhette volna el a fickó az egészet, ha nincs vaj a fejé? Már megbeszéltük ezt is, hogy milyen egyszerűen.
  • Georges #3 november 20. 12:16

    13
    @Gabor0827: De a legrosszabb választás rendőrrel szemben, ha elszaladsz. Ott meg aztán tényleg rögtön lőnek.
  • Georges #6 november 20. 12:24

    14
    @ArkaChopa: Ez szerintem komoly kérdés lehet, hogy mennyire jogszerű annak a fegyverét használni, aki ellen intézkednek.
  • Gabor0827 #13 november 20. 12:34

    15
    @Georges: Menekülő után ott sem lehet lőni.
    Pláne egy olyan indokkal hogy "elejtette a fegyverét, de talán volt nála másik".

    A másik: két rendőr közeledik hozzád, fegyverrel a kézben.
    Beszélsz velük jelzed hogy van nálad fegyver. Firtatod a az intézkedés jogosságát.
    Még "tárgyalsz" mikor az egyik meglódul feléd.

    Nézd meg az ürge arcát. Épp hogy csak nem sikított. :-)
    Gondolom volt benne egy kis pia is.
    Persze hogy az első reakció a futás.
  • bikmelety #12 november 20. 12:36

    16
    @Inhouse: így van. De itt nincs ha, meg lehet, stb. Kurva komoly szabályok vonatkoznak a rendőrökre is. És hogy rendőrként a gyanúsított fegyverével lőjjön az nonszensz kint is...
  • Gabor0827 november 20. 12:58

    17
    Fegyverviselőként mérlegelned kell a fegyver használatának szükségességét.
    Igen, valóban megvan a lehetősége annak hogy az intézkedés alá vont személy próbál teret nyerni a fegyverhasználathoz.
    De ez esetben nem kiabálja hogy "mit csinálsz tesó", nem rohan egyenest másik rendőr felé, behúzott seggel, csapkodó kezekkel, őszinte döbbent pánikkal az arcán.
    Komolyan, ha nem tudom hogy le fogják lőni röhögnék a pacákon.

    Ez rossz kommunikáció, és egy és egy félrecsúszott intézkedés volt.
    Kicsit több türelemmel, és nem fizikai erőt mutatva simán beteszik a kocsiba az ürgét...
  • Georges #15 november 20. 14:17

    18
    @Gabor0827: Hiába okoskodunk, ott ez megy. Ott a másik videó, amiben a földön fekvőt sorozta meg a rendőr a szállodában. Nekik ott ezt főleg tudniuk kellene. Itt Európában meg röhögünk a svéd vagy milyen rendőrökön akiket egy állítólagos "mikráncs" egy darab téglával vagy kővel sakkban tart. Szerintem a német középút járható, mikor rendesen bevágták a csajt a rendőrautóba, amit megelőzően folyamatosan támadta, ütötte a rendőröket.
  • Gabor0827 #18 november 20. 14:23

    19
    @Georges: Nem, ott sem ez megy. Ezért is függesztették fel őket.
    Azért ott sincs már vadnyugat, bármit is mond Hollywood...

    És bár én is jobban támogatom a német megoldást, sajnos azok sem fogják megúszni.
    Túl liberálisak, túl engedékenyek mihelyst képbe kerül a média..
  • Sorrente november 20. 15:13

    20
    Sanchez úr nem nézett tv-t, vagy nem hallott arról, hogy nem menekülünk a rendőr elől, nem állunk ellen, főleg nem kisebbségiként, mint pl mexikói.
    Mert így járhat, ahogy járt.
  • Georges #19 november 20. 15:15

    21
    @Gabor0827: Én nem Hollywoodról beszélek, hanem amik napvilágra kerülnek időnként. Rendszeresek az ilyen felvételek, hírek. Az általam említett szállodai rendőr utólag is azt mondta, hogy ismét úgy tenne.
  • Gabor0827 #21 november 20. 15:24

    22
    @Georges: És vajon dolgozik még az a rendőr, vagy sok évnyi előmenetel ment a levesbe?

    (Amúgy semmi nem tiltja hogy fekvő emberre lőj ha fegyver van nála)
  • bikmelety november 20. 15:36

    23
    Lehet itt szájat tépni, ott ezt szokás, bla bla bla... mégis fel vannak függesztve. Ez elég bizonyíték hogy nem az van amit fentebb írkal mindenki. És mivel a rendőri túlkapás nem idegen fogalom kint így nem az van hogy szard össze magad és feküdj a földre.
  • theface november 20. 17:32

    24
    Tipikusan alulképzett járőr birkák. Kommunikációs képességük konvergál a nullához.
    A gyere ide és beszélgessünk, meg ha ide jössz elmondom, hogy mi van sorok nem igazán hivatalos fellépés.
    Nah meg a szokásos kieresztjük a tára a gyanúsítottba aztán meg visítunk, hogy "Do not move", mert ehhez van esze. Meg fegyvert fogni egy haldoklóra, megbilincselni, stb.
    Tipikusan amatőr rendőri fellépést láthattunk.

    A lényeg, hogy a videón szereplő járőrök az elvárható rendőri ismeretek nélkül cselekedtek.
    Pl hiába van USÁ-ban az első eszköz ott is a nem halálos kényszerítő eszköz használata kötelező, pl a rendszeresített sokkoló. Szépen azzal hátba lövik ahogy szalad el, vigyázzba vágja magát, azt max kitörik 3 foga. Aztán földön fekve szépen megbilincselik.

    Volt szerencsém rendes amerikai rendőr és katonai kiképzővel is beszélgetni a témáról miközben a seregben voltam, és higgyétek el, mindegyik azt mondta, hogy amit az ilyen videókban látni az nem azt fedi amit az ilyen szituációk kezelésével kapcsolatban tanítanak.
    Viszont a lőkiképzésüknél sajnos azt tanítják, hogy hogyan kell tartani a fegyvert, milyen irányzékot kell felvenni, hogy minél nagyobb test találti pontosságot érjenek el. Azt tudni kell, pl, hogy egy db csípő lövés pl egy jól megtermett embert földre tud azonnal dobni. Láb és kéz lövést meg nem oktatják nekik, mert oda célozni kell tudni gyorsan.

    A vizsgálatok nagy részénél meg simán ráhúzzák az intézkedést elszenvedőre (ha jogos volt az intézkedés, ha nem a lényeg, hogy a fellépés mértéke), hogy nem működött együtt, büntetett előéletű volt, tudatmódosító szerek hatása alatt állt, stb.
  • pepuccso november 20. 18:56

    25
    Amerikában - úgy hírlik - nem vezet sok jóra, ha ellenállsz a rendőrnek.

    Hála a veszett nagy szabadságnak ÉS a lehetőségnek, hogy könnyedén fegyverhez juthatsz, elég para a helyzet arrafelé - úgy mondják.

    Eleve van pár éve egy bizonyos beállítódás - úgy mondják - a nem fehér polgárokkal szemben.

    Namármost, ha ezzel tisztában vagyok és megállít a rendőr, akkor, ha tiszta vagyok, én BIZTOSAN megállok és max. azon agyalok, miközben igazoltatnak, hogy ááá, félreértés, nem lesz baj.

    Persze, ha valamilyen oknál fogva fegyver van nálam és szaladgálok meg értetlenkedek, akkor lehetséges, hogy kilyuggatnak.

    Itt ez történt.
  • ArkaChopa november 20. 19:06

    26
    Egyébként most jutott eszembe, hogy miért volt idiótaság felkapni a fegyvert...
    - mi van ha csak játékpisztoly, azzal nem tudja lelőni ha tényleg van nála még egy pisztoly
    - mi van ha nem működik a fegyver, lásd előbbi pont.
    Szóval tényleg érthetetlen a pisztoly felvétele...pfff
  • Georges #22 november 20. 19:26

    27
    @Gabor0827: Erre már válaszoltam egyszer, hogy nem volt nála fegyver.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!