Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

14 hozzászólás

  • _V_ április 30. 10:49

    1
    #36 Azt olvastam valahol, hogy készülnek leváltani az amcsik az Abramsek gázturbináit, mert sok hátránya van. Mint pl. hogy 200 liter felett zabál százon, kopnak a turbina lapátjai a portól, nagyon költséges, és nem utolsó sorban félelmetesen hangos.
  • _V_ április 30. 10:52

    2
    Érdekel amúgy valakit, hogy az a kidudorodó rész mire való a tankok lövegén ? :D
  • Inhouse #2 április 30. 11:51

    3
    @Árpi: Igen!
  • laci42 #2 április 30. 11:58

    4
    @Árpi: Ott lehet szétszerelni a csövet, ha valami történik vele?
  • Pepejoe április 30. 12:03

    5
    Én is úgy tudom, hogy visszaállnak a dízelmotorra.
    Azt nem tudom, hogy milyen hangja van de azt olvastam hogy meglepően halk.
    Én lövész voltam és tuti nem bújkálnék egy M1 mögött félguggolva fedezékben mert sok felvételen látszik milyen brutál hő jön ott ki nagy sebességgel, inkább választanám az utca két oldalát falhoz lapulva.
  • _V_ #3 április 30. 12:07

    6
    @Inhouse: A neve angolul bore evacuator. (Magyarul nem tudom. ><;) Több célt is szolgál, azaz több előnye is van. Íme a működése:

    Az indítótöltet robbanásának a pillanatában a felszabaduló gázok ereje hatalmas erőhatást gyakorol a lövegcsőre és a závárzatra is. Ennek a kis kamrának köszönhetően a pillanat erejéig nagyobb hely áll a gázok rendelkezésére, ennek köszönhetően csökkenti a csőre és a závárzatra ható nyomást, miközben a lövedék kezdő sebességére csak elenyésző mértékben van negatív hatással. Így a küzdőtérbe is csak nagyon kis mértékben vagy egyáltalán nem kerülnek be gázok, ami a legénységet kíméli. Illetve használhatnak nagyobb indítótöltetet, azaz nagyobb kezdő sebességre tesz szert a lövedék, ami egyenlő a nagyobb átütőerővel. Vannak olyan új tankok, amiken nem látni ilyet, ezek leginkább a francia gépek. Ezeknek egy oka van; a költségek lefaragása. Ugyebár egy ilyen löveg gyártása kissé bonyolultabb, mint egy hagyomásnyosé. Persze a franciák sem hagyják, hogy a legénység nyelje a gázokat, ezért ők inkább szellőztetőrendszert használnak a gázok ellen. Viszont hosszútávon jobban megéri ilyen bore evacuatorral ellátni a lövegcsöveket, mert azoknak a használhatósági ideje is megnő ennek köszönhetően. Mondjuk 1000 helyett 1500 lövést bír ki. (Ezt most csak hasraütésszerűen mondtam.) Minden esetre nem véletlen, hogy a legtöbb ország használja ezt a tankjaik lövegén. Egyébként, ha megnézed mondjuk a T-14 Armatát, akkor láthatod, hogy annak is sima a csöve, mivel annak egyáltalán nincs is ember a tornyában. Egyébként az első ilyet az amerikaiak használták, bár kissé kezdetleges volt még. Ez az M46 Patton harckocsikon volt.
  • _V_ #4 április 30. 12:21

    7
    @laci42: Na, a fentebbit neked is. :D
  • _V_ #5 április 30. 12:22

    8
    @Pepejoe: Ismerek olyat aki ült ilyenben. Azt mondta zúgott a feje nap végén, szóval muszáj volt a füles.
  • _V_ #5 április 30. 12:24

    9
    @Pepejoe: Nyilván nagyon hangos egy olyan MTU is, mint ami a Leopárdokban van, de más azért az, mint egy turbina zúgása.
  • _V_ április 30. 12:24

    10
    Tehát azért.
  • laci42 #7 április 30. 14:08

    11
    @Árpi: Köszi. érdekes, erre nem gondoltam.
  • _V_ #11 április 30. 14:17

    12
    @laci42: Egyébként ilyen a belseje egy 120 mm-es Rheinmetall ágyú esetében:
  • Pepejoe április 30. 20:53

    13
    @Árpi:
    Há nemtom' élőben nem hallottam, csak olvastam hogy meglepően halk. Így videón fene tudja...mondjuk a fütyülést jobban elviselném mint a dörömbölést, amit a vétizenkettő dízel produkál. Azt közelről hallottam többször és a recsegő harákoló hanggal együtt mintha kivettem volna a saját agyamat és szétvertem volna a bakancsommal kb.
  • Pepejoe április 30. 20:59

    14
    Azt hiszem szokott lenni valami gyűrűféle is a lövegcsöveken aminek a mozdításával a sok lövés közben elkopó csövet folyamatosan egyensúlyban lehet tartani a giroszkóp pontosságának megőrzése miatt. Valami ilyesmi rémlik sok év távlatából
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!