Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

24 hozzászólás

  • mBardos76 január 23. 15:17

    1
    Mint aki közelről figyeli ezt az egész oltás bolondulást és próbál logikusan dönteni, egyelőre egy dologban igazat adok a szkeptikusoknak: a hosszú távú hatásai még nem ismertek. Mert nincs hogy. Úgy értem össze hasonlítva azokkal az oltásokkal, amelyek már évtizedek óta használatban vannak.
  • KillHates január 23. 15:18

    2
    Hálisten az oltástagadóknak az IQ átlaga nem súrolja a 80-at (tisztelet a kevés kivételnek) így nem fogunk könnyeket ejteni, ha elhullanak és nem kell majd az öreg korukban az alkoholista nyugdíaséveiket szponzorálnunk! :D
  • syn7h37ic január 23. 17:46

    3
    Már itt is ez a szar covid megy? Legalább ezt az oldalt ne szórnátok tele ezzel az idióta coviddal...
  • V8 január 23. 17:55

    4

  • Georges #3 január 23. 18:45

    5
    @syn7h37ic: Nem, hanem ez egy poénos videó. Érted?
  • akárki1 #1 január 24. 00:47

    6
    @mBardos76: Mivel egy olyan fertőzésről/megbetegedésről van szó, ami nem túl régen jelent meg (mármint minket érintően), természetesen ez ellene rohamtempóban kifejlesztett oltóanyagok sem mehettek végig azokon a teszteléseken, amit egyébként az elég szigorú szabályok előírnak. lehetnek nem várt és nem kívánt "mellék" hatások néhány esetben. Ezek egyébként függnek az oltóanyag típusától is, ha valóban közelről figyeled a "bolondulást", biztosan tudod, milyen változáson ment át a vakcinafejlesztés az elmúlt néhány évtizedben.
    A szkeptikusok megfelelő képzettséggel és tapasztalatokkal rendelkeznek a járványok leküzdésében, ennek birtokában fogalmazták meg véleményüket, tehát igazat lehet nekik adni. Biztos?
    A megbetegedés hosszútávú hatásai egyébként ismertek? A rövidtávúak szerintem eléggé, a temetkezési vállalkozóknak most szalad szekér.
    Jelen esetben a kivárásos taktika a célravezető szerinted? Várunk pár évtizedet, hogy minden tuti (vagy ahhoz közeli) legyen? Nem tudom, milyen idős vagy, édesanyádat, édesapádat, krónikus beteghozzátartozódat bezavarnád egy tömegbe most? Ha nem, meddig legyenek "zár alatt"?
    Rajtam sajnos rajtam is átment ez a sz.r, akkor nagyobb bajok nélkül, de azóta sem vagyok rendben teljesen. Én most csukott szemmel beadatnám, amit engedélyeznek, bízva a felelős szakemberekben.
    Persze, ami védőoltást megkaptál eddig, azt fullra leellenőrizted, mielőtt beadták (tanulmányozás közben a cicit néha félretoltad, hogy ne takarja ki szakcikkeket). Biztos akkor is azért adták, hogy jól megcsippeljenek.

    Elnézést kérek a kifakadásért, lehet, nem is te adtál rá okot, lazulásként nézegetek ide, most valahogy kijött. Most már ez az oldal is "fertőzött"! :)
  • mBardos76 #6 január 24. 01:19

    7
    @akárki1: félre értetted amit írtam: *csak* azzal az egy érvükkel értek egyet és ugyanúgy tisztában vagyok azzal is, hogy a betegség hosszútávú hatásai se ismertek. Gyors felépülést!
  • kolyok01 #6 január 24. 19:13

    8
    @akárki1: Teljesen így gondolom én is. Rengeteg gyermekoltás és sokaknak felnőttkorban védőoltás beadása eddig rendben volt. Most elhiszik, hogy Orbán mindenkit megöl, de még az USA.-ban az EU.-ban Az egész földön most mindenkit kinyír a haverjaival. Vagy csak be csippel. Mert mindenki viszi a telefonját amivel nyomon követhetnek, de az nem baj. Sőt ha egy nettes oldal feldob egy szerződést ,hogy beléphess , már rá is nyomnak , hogy elfogadom.(ÉN is) Azt se tudom mi.... Meg "annyira durva az oltás , hogy beadták a csajnak és bele is halt 10 másodperc alatt." Ja a vipera méreg nem olyan erős. De nekem mindegy.......
  • Salax január 24. 19:53

    9
    Több mint egy hete oltva vagyok. Azóta még viccesebbnek tűnnek az oltásellenesek konteoi.
  • V8 #9 január 24. 20:32

    10
    @Salax: hát nem tudom én mióta be vagyok oltva 2 hete folyton nap mint nap Microsoft termékeket veszek már van vagy 17 win 10 lincenszem az elmúlt hétről plusz 3 xbox seriesx-m, pedig oltás előtt nem éreztem ilyen késztetést ezen termékek iránt :( vmit kéne csinálnom vissza menni dokihoz mert nem fogom bírni anyagilag..
  • Gendernyúl #6 január 24. 20:32

    11
    @akárki1: Nem akartam beleszólni, de én sem bírom ki sajnos. "most csukott szemmel beadatnám"
    A szkeptikusok nem feltétlenül a butaságuk miatt dilemmáznak, talán 3 fő csoport van:
    -vírustagadók -oké, róluk nem érdemes túl sokat beszélni
    -politikai meggyőződésűek -azért azt sajnos megszokhattuk, hogy az adott vezetés főképp önérdekű döntéseket hoz, érthető, ha sokan azt gondolják "vajon megint hogyan leszünk átb_szva a palánkon , miért pont az x vagy y vakcina, miért pont onnan és kinek az érdekében állhat?" És erről sajnos nem az átlag ember tehet, de még arról sem, hogy így gondolkodnak...
    -gyógyszerellenesek - akik tartanak az esetleges hosszú távú, kiszámíthatatlan mellékhatásoktól. Aki túlélte, nagyrészt azt gondolja, túléltem, minek gyógyszer? És vajon igaza van, vagy nincsen? Képes-e az emberiség alkalmazkodni egy újonnan jött betegséghez, akár generációk távlatából, vagy mindenképp muszáj beleavatkozni a természet "rendjébe"? Persze a most az most van, senki sem akarja, hogy a szülője belehaljon, de azt ki szeretné, hogy a gyereke, vagy annak gyereke betegen szülessen? Ki tudja 100% biztonsággal megmondani, hogy generációkon keresztül milyen hatása van, ha beleavatkozunk?
    Csak egy példa, influenza védőolás, higany tartalmú thiomersal betiltása, állítólag semmi káros hatása, mégis betiltották. Miért? Talán mert nem tudják biztosan. Engem soha nem oltottak, semmi bajom az influenzával, de ismerek olyat, akit kb. 20 éve igen, azután visszahívták az adott oltást, bár már nem emlékszem miért. Neki azután kezdődtek a betegségek, persze lehet csak az életkorból adódóan, semmi köze az oltáshoz, de már nem él és ki tudhatja biztosan?
    Én sem szeretném, ha a gyerekemnek, vagy unokámnak szarva nőljön és ebből itt a bizonytalanság, mit tegyek?
    Ennek ellenére valószínűleg beoltatom magam, de ha mégsem szeretném, akkor legyen már lehetőségem arra, hogy vállaljam ennek a hátrányait, a hosszú távú elszigetelődést, utazási korlátokat, stb. Az Élet pedig majd hozza az igazságokat. Ne történjen meg az, hogy na mostantól kötelező és idővel meg azt mondják sajnos hiba volt.
    Szóval csak arra akartam rámutatni, hogy aki dilemmázik, az nem feltétlenül hülye. A jelen érdek azt kívánja oltass, logikus, érthető és teljesen elfogadható, most úgy tűnik nincs is más lehetőség, de attól a dilemma még ott van.
  • kolyok01 #11 január 24. 21:17

    12
    @Gendernyúl: De ha ennyire félsz, hogy a "hozzáértők" esetleg hibáznak, nem belehelsz csak valamire allergiás leszel, akkor ne egyél semmit amit a boltból kapsz, mert az se fúl egészséges. Vagy olyankor nem baj, mert kényelmes? Ne használj telefon, mert később lehet, hogy bajod lesz. Ne igyál vizet mert lehet, hogy pont nem tiszta. Nagyon sok olyan kaját eszünk ami hosszútávon ártalma az egészségünkre. Mindent be kell tiltani. Szerintem túl nagy a szabadságunk. Van kalapja,(az a baj) nincs kalapja( az a baj). Mindegy csak ne keljen úgy csinálni ahogy mondják.
  • Gendernyúl #12 január 24. 21:37

    13
    @kolyok01: Nem arról van szó, hogy van kaLap, nincs kaLap, hanem mert ez egy olyan dolog, amit sebtében hoztak össze és neked gyorsan kell is döntened róla. Hogyan döntesz helyesen? Szempontokat írtam le. Az ember életében akkor születnek helyes döntések, ha minél több szempontot vesz figyelembe, nem pedig csak azt, amit hirtelen mondanak. A viták is pontosan ezért hasznosak, mert megismerjük a másik, akár ellenkező véleményt és ha van egy kis sütnivalónk, akkor tanulunk belőle.
  • Gendernyúl #10 január 24. 21:39

    14
  • kolyok01 #13 január 24. 22:02

    15
    @Gendernyúl: De ez az. Én nem tanultam virológiát se orvosit ezért úgy gondolom, hogy hiszek az orvosoknak, hátha többet tudnak mint én. Benne van a lehetőség ,hogy hibáznak. De még mindig több az esélye , hogy jobban járunk a hozzáértőkre hallgatunk, mint pl. a Facebook-ra . Azt kell mérlegeli gondolom,hogyan lesz kevesebb halott és kevesebb beteg. Az egyensúlyt meg kell tartani a gyógyszerfogyasztó és a dolgozni képes emberek között. Szerintem nem jó az egy országnak se, ha majdnem mindenki munkaképtelen. Szerintem!
  • kolyok01 #10 január 24. 22:12

    16
  • Gendernyúl #15 január 24. 22:21

    17
    @kolyok01: Ebben teljesen igazad is van. Én is így gondolom. De attól még lehetnek saját meglátásai az embereknek és ezt el kellene fogadni, nem pedig alapból elítélni őket. Sajnos a mai világban ez nem működik, mert "libsi" -nek kiáltják azt, aki próbálja megérteni a másik véleményét. Engem főképp ez zavar.
    Az oltásra visszatérve, csak azt írtam le, ami benne van a pakliban. A bizonytalanság 3 szempontból nézve. Talán ezért van, hogy nem csak az átlag ember, hanem orvosok is különböző képpen állnak a helyzethez.
    Én itt bohóc vagyok, de vannak orvos ismerőseim, akikkel szoktunk beszélgetni különböző témákról, van aki azt mondja semmi veszélyt nem jelent, mert az alkotóelemek bevizsgáltak, stb., van aki az ellenkezőjét, hogy generációs tapasztalatok kellenének.
    Én senki pártját nem fogom, csak ahogyan írtam, rámutatni akartam, hogy nem csak fekete-fehér ez a történet és nem szabad hülyének kiáltani azt, aki másképp gondolja, ennyi.
  • kolyok01 #17 január 24. 22:34

    18
    @Gendernyúl: Én nem hülyéztem senkit, meg szándékomban se volt. Leírtad a véleményedet, nincs is gond ezzel. Én is az enyémet. Szerintem meg mivel én nem vagyok oltás ellenes, engem is lehülyéznek. Mondjuk azt nem szeretném ha kötelezővé tennék, csak bárkinek elérhetővé. ennyi. De azt be kell vallanod, hogy sok marhaságot írna az oltás ellenzők :)
  • black235 #18 január 25. 10:53

    19
    @kolyok01: Szeirntem az egyik bizonytalanság fő forrása pont ez, hogy nem tették kötelezővé. Ha az éppen aktuális politika nem bízik annyira benne, hogy ez annyira okés mint a többi oltás akkor ne csodálkozzunk, hogy az átlag emberben is felmerül a kérdés. Esetleg ők azért nem bíznak benne, mert a gyártó sem mert felelősséget vállalni érte?

    Gendernyúl hozzászólásaihoz egyet tennék még hozzá: Mivel még nem ismert a hosszú távú hatása, valószínű pont emiatt nem teszik kötelezővé. Mindenki megkapja az eboltási bizonyítványát, amiben benne van, hogy ő önként kérte, gyakorlatilag a saját felelősségére. Ezzel jeleneleg privilégiumokat kaphat, hogy ha a fenyegetéseket beváltja az aktuális politika.
    Másrészről ha esetleg balul sül el, mert van egy hosszútávú nem kívánt hatása (pl.: rákos megbedegedés valószínűsége nő), ami nagyobb számban fordul elő, akkor a biztosítók ezzel fognak kibújni a felelősség alól, hogy ott az eboltási könyved, te kérted önként, a felelősség is a tiéd, nagyon sajnáljuk. Tömeges kár (pl. árvíz) esetén is limitálva van, hogy mekkora összeget fordítanak a károsultakra, az apróbetűs részben. A koronavírus váratlan esemény volt, nem voltak rá felkészülve jogilag, erre viszont már felkészülnek, az önkénteséggel.
  • black235 #12 január 25. 11:03

    20
    @kolyok01: Az előbb említetted a hozzártőket. Vasútirányításban dolgozom, elég szigorú előírások szerint. Keresztben átnézzül egymás munkáját majd jön még 3 szinten további ellenőrzés. Ennek ellenére tudok olyat ami nagy problémát okozhatott volna, mert minden szinten benézték a szakértők, és több éven keresztül nem derült rá fény, csak egy véletlen folytán. Emberek vagyunk, nem tudunk mindenre gondolni, tévedhetünk.

    Nem gondolom, hogy most nagyon mellé lőttek volna, vagyis tegyük fel 99,9%-ban nem fog problémát okozni. Viszont azt szeretnék, hogy mindenki megkapja az oltást, vagyis és a földön közel 8 milliárd ember aminek a 0,1%-a 8 millió. Amivel az egészségügy szintén nem fog tudni mit kezdeni, ha egyszerre kerül kórházba nem várt mellékhatások miatt. Itt visszakanyarodok az előző gondolatomhoz, nem véletlen, hogy nem egyszerre oltalanak be mindenkit, hanem óóó nincs elég oltóanyag, meg izé hozé... esetleg időben szétkenik, hogy a mellékhatás miatt ne egyszerre rohamozzák meg a kórházakat.
  • kolyok01 #20 január 25. 15:31

    21
    @black235: Azt mondod hogy ugye 8 millió emberre lehet mellékhatása , ha 0,1%-át nézünk. De ha nincs vakcina az nem 0,1% hanem csak hasamra ütök 0,5 % tehát 40 millió emberre hat. (meghal vagy csak megmaradnak a vírus mellékhatásai) Ahogy olvasom a leírásaitokat úgy érzem, jobb lenne ha az orvosok karba tett kézzel ülnek a vezetőinkkel együtt, mert nem tudni a hosszútávú mellékhatást. De szerintem jobb a kisebb rossz, mint a nagyobb. De én nem is a mellékhatás kétlőkkel nem értek egyet, hanem inkább aki azt mondja: nincs vírus; védőoltás megöl; csip van benne; DNS.-t megváltoztat..... Nem érzitek, hogy mekkora nagy baromság??? De innentől már csak magamat ismétlem.
  • kolyok01 #20 január 25. 15:36

    22
    @black235: Egyébkét ha 100% garanciára vártok akkor sokáig kell várni. Én semmit se tudok ami 100%-os a világon.
  • Salax #10 január 25. 22:26

    23
    @V8: Jaj, te buntus! Be kell x-elned, hogy részvényes vagy, és akkor nem jön több licensz-kód. Vagy x-eld be a MLM-ablakot, és akkor tovább adhatod ,2 % haszonnal, ami 5 eladásonként további ,2 %-kal növekszik.
  • farrd január 26. 06:38

    24
    Milyen oltásról megy a diskurzus?
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!