Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Január 26-án történt a baleset :o

A sofőr arra hivatkozott, hogy a köd végett nem látta a magasságkorlátozó táblát. 50 utasból a fele kórházba került ketten pedig meghaltak a balesetben. A sofőrt a helyszínen letartóztatták.

9 hozzászólás

  • adams006 2015. január 28. 20:03

    1
    Hány embert fejezett volna le ha tele van ? :O
  • kisja 2015. január 28. 20:05

    2
    Hát ez elég csúnya lefejezést okozhatott. Továbbá nem csak a sofőr hibája ez úgy gondolom
  • einstein #1 2015. január 28. 20:28

    3
    @adams006: miért 50 utassal nincs tele?
  • Golden 2015. január 28. 20:33

    4
    Azért én a magasságkorlátozó tervezőt is felültetném (illetve azt is aki jóváhagyta hogy ilyenek legyenek)egy ilyen buszra ha már ilyen szép erős gerendát rakott álmodott meg keresztben.Nem értem miért nem lehet lánccal megoldani az jó nagyott csattana de nem fejezne le senkit.
  • jokerface 2015. január 28. 20:34

    5
    Hát az is egy kib@szott nagy állat,aki egy bazi acél oszlopot tesz ki ilyen alacsonyan korlátozás gyanánt.
  • Sasos #4 2015. január 28. 21:55

    6
    @Golden: A magasságkorlátozás (Magyarországon legalábbis.) úgy működik, hogy megmérik az út fölött átívelő tárgy legalacsonyabb pontja és az út közötti távolságot. Ehhez hozzáadnak 20cm-t (ha esetleg elszabadult kötés miatt lelógna valami) majd még 20cm-t (Nehéz járművek magasságingadozása rakomány függvényében.) Vagyis ha az átívelő tárgy 3m-en van, akkor a magasságkorlátozó táblán 2,6m szerepel. A magasságkorlátozó gerenda 2,8m-re kerül. A láncos megoldással az a baj, hogy a kamionosok is ismerik ezt a matekot, és ha nincs légterelő a fülkén, vagy alacsonyabb mint a pótkocsi, akkor a 2,9m magas kamionnal simán eltépnek alatta. Ettől a lánc vagy leszakad, vagy feltekeredik, és elveszti a funkcióját. Az ilyen gerendás megoldásnak nem a magasság korlátozás, hanem az átívelő tárgy megvédése a feladata. Ha a buszosunk egy gyalogos felüljárót visz magával, akkor nem csak az utasok sérülnek, hanem a felüljárón lévők, illetve a többi sávban autózók is. Európában már nem divat ez a gerenda, inkább infrakaput csinálnak, amit ha megszakít a jármű, akkor a felüljáró előtt piros lámpát kap az összes sáv. (A rászámolások mértékében nem vagyok biztos, már rég tanultam. Ha erre jár egy forgalomtechnikai mérnök, akkor kijavít)
  • HUBERTUS #6 2015. január 28. 22:00

    7
    @Sasos: Korrekt hozzaszolas, de teszek ra, hogy vki okos ezt is megcafolja rotfl
  • Sasos 2015. január 28. 22:15

    8
    Amúgy nálunk is van még ilyen: goo.gl/Kp3dHP
    Ez meg a csúszó gerendás megoldás (a buszt ez is szétszedte volna), de látszik az állapotán, hogy a lánccal mennyire foglalkoznának: goo.gl/ppiJrs
    Régen volt a Bartók Béla úti vasúti felüljáró előtt is, de onnan eltűnt. Hogy a zóna szinten kitiltott teherforgalom, vagy infrás megoldás miatt azt nem tudom.
    Mindenesetre valóban drasztikus eszköz, annyi biztos.
  • gülüke 2015. január 29. 11:41

    9
    Sofőr: Rohadjatok meg ha angliába nyitott buszok vannak itt is lesznek!
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!