Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A motorkerékpárban mindössze 1316 km hajtottak 1986-óta kalap Műszaki adatai: Léghűtésű kéthengeres, keresztöblítéses kétütemű motor, résvezérléssel. Keverékolajozás, egy Jikov karburátor 26 (28) mm-es torokátmérővel. Akkumulátor 6 V/14 Ah (12 V/5 Ah), negatív testelés. Dinamó 6 V, 75 W (háromfázisú generátor 14 V/15 A), indítás berugókarral.:beer:

Primer hajtás lánccal, olajfürdős tengelykapcsoló acéltárcsákkal. Szekunder hajtás lánccal.
Furat x löket 58 x 65 mm
Lökettérfogat 343,4 cm³
Sűrítési viszony 1:9,2 (1:10,2)
Névleges teljesítmény 22 LE 5000/min-nál (27 LE 5500/min-nál)
Max. forgatónyomaték 29,4 Nm 4250/min-nál (33 Nm 5000/min-nál)
Futómű
Dupla bölcsőváz, elöl teleszkópvilla, hátul acélcső lengővilla, kétoldalt szerelt rugóstag. Elöl kétkulcsos, hátul egykulcsos dobfék. Dobátmérő 160 mm. Drótküllős kerekek acélráffal.
Rugóút elöl/hátul 150/90 mm
Kerékméret 2,15 B x 18
Gumiméret elöl/hátul 3,25 x 18/3,50 x 18 (3,25 x 18/3,25 x 18)
Méret és tömeg
Tengelytáv 1335 mm
Ülésmagasság 810 mm
Teletankolt tömeg 167 (170) kg
Megengedett terhelés 170 (180) kg
Tank/tartalék 16/2,5 l
Mérési eredmények
Végsebesség 130 km/h
Fogyasztás 4,2 l/100 km (80 km/h-nál)
Karbantartási adatok
Váltóműolaj-csere 10 000 km-enként
Váltóműolaj SEA90
Olajmennyiség 1200 cm³
Gyújtógyertya PAL 14-N8/14-N9
Teleszkópvilla-olaj SAE30
Olajmennyiség villaszáranként 140 cm³

7 hozzászólás

  • qqriq64 2016. június 18. 20:49

    1
    Ismerem a típust. Szereltem eleget. Nagy határ szar. A Jawa történelmének szégyene. az a PAL kulcs közismertebben ZETOR kulcs mert ősidők óta minden ZETOR ilyen kulccsal indul. Magyarul semmi más nem kellett az elindításához mint százasszög meg csavarhúzó.
    Elkövették azt a hibát hogy a főtengely csapágyak olajzását a benzinben lévő olajra bízták és ráadásul szegényítettek a keveréken.
  • V8 2016. június 18. 23:28

    2
    pont ilyen kipuffokat szereztem a dzsaveszra
    noh meg a faridom :P
  • V8 #2 2016. június 18. 23:28

    3
    @V8: jah a kipuff még nincs fent :D
  • Hessen 2016. június 18. 23:35

    4
    Nekem akkor is tetszik. Talán a nosztalgikus hangulat miat.
  • V8 #1 2016. június 18. 23:39

    5
    @qqriq64: oszt? a 638asban a keverék keni a csapágyakat és hibátlan
  • qqriq64 #5 2016. június 19. 10:05

    6
    @V8:
    ...amíg be nem áll.
  • V8 #6 2016. június 19. 11:29

    7
    @qqriq64: akkor ennyi erővel az összes szoci motor szar.. :D 638as előtti 2hengeres dzsavák egyik gyengesége a főtengely csapágyazása volt. Középen csak egy volt.. ezt orvosolták + 1 csapággyal

    több mint 2 évet használtam, ezalatt folyamatosan gyepáltan a vasat.. a főtengelyem hibátlan volt illetve a csapágyai is mikor kiszedtük..
    ui.: váltó hiba miatt kellett széjjelszedni, (léptetővilla)
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!