@ArkaChopa: Én is ! De bassza meg az anyját az összes gyártó, hogy így meg úgy gyűrődőzóna...Hát azért kérem szépen a kabinnak, azaz utastérnek márcsak nem kéne gyűrődőzónának lennie, csinálják már anyagból basszákszájba. Eleve nem értem, hogy miért nem bukócsövezett gyárilag minden autó. Tán olyan sokba kerülne pár acélcső? Lófaszt! Csak ott spórolnak rajtunk, ahol tudnak.
@nagyarpi0011: azért nem mert akkor a kocsi szekrény egyben maradna és te nyelnéd el az összes energiát,ergó belül leszakadna minden szerved de lenne egy ép kocsi az unokáidnak.Az hogy miért így ütköztetik? Arra is van magyarázat.Elővettek jópár balesetet és arra a megállapításra jutottak,hogy az esetek 90%-ban nem teljes frontális ütközés van,hanem csak részleges ami jelentős dollár millió kifizetésekhez vezetett.Ezért hozták be ezt az újfajta töréstesztet,amin rengeteg autógyár elvérzett...
@oritomi: A fülke már nem nyel el semmit. Mit gondolsz a rallyban, Nascarban miért élnek túl olyan dolgokat, amiket egy átlag autóban lehetetlen? (A bukósisakot és az 5 pontos biztonságiövet, valamint a nyakmerevítőt leszámítva.) A bukócső (belső(épp ezért nem bukó"keret") a fülkét tartja egyben és nem az autót. Szóval bocsi, de jó nagy hülyeséget mondtál.
@ArkaChopa: @oritomi: @nagyarpi0011:
Ez az egész egy orbitális ökörség. A gyűrődő zóna az egy komplett rendszer. Mondok egy példát. A légzsákos ütközéseknél tegyük fel hogy 90%-ban a mértani kőzepébe fejelnek az emberek. Akkor most vágjuk le a szélét és legyen a légzsák egy arc nagyságú?
Most mi legyen a megoldás? Tankautókat gyártsanak? Körbepáncél?
Árpikám megkérnélek csináljál már egy posztot sokmillió ember megmentőjéről Barényi Béláról.
@qqriq64: Nem tudom ki ő, majd rákeresek, de am azt ne mond, hogy hülyeséget mondok a bukócsővel. Komolyan szembe mentek a versenyautók mérnökeivel ? Esetleg egy egy orbitális félreértés áldozata lettem és a bukócső nem az élet és a testi épség megóvását hivatott szolgálni? Jólvan, akkor most megyek megiszok egy kanna benzint mer' ilyen hülyén nem tudok élni.
@nagyarpi0011: Hmmm elképzeltem ahogy valami megiszik egy kanna benzint, majd nyelés közben felgyújtja azt, és belülről szétrobban a teste. Vajon ilyenről már készített valaki filmet?
Állitólag az amcsi autók kibaszott szarok töréstesztben, kivételt képeznek a nagy felépitésű pick up autók.De nagyon zavarja őket az audi autók töréstesztje ami kicsit felettük áll
@kléni: erre ment ki az egész,hogy ő legyen az első aki csinál egy ilyen videót
Mellesleg ha benne lenne a bukó keret az autóban és perecelsz egy jó nagyot akkor a fejed jobbra balra csapódna egyenesen bele a bukócsőbe.Tehát az életed nem mentené meg mert nincs bukó sisakod Nameg a biztonsági övet se ártana cserélni komolyabbra.Figyelembe véve,hogy nagyon sokan még a sima övet se kötik be,így gondolom ez is közrejátszik,hogy nem engedélyezik a bukócsövet az autóban.Mert ugyan ki vezetne sisakban úgy 200-300km-ert vagy araszolna a városban 2-3 órát?
@oritomi: A bukócsövet be lehet építeni úgy is, hogy az utasrész felől le van burkolva, így ütközésnél nem kell senkinek lefejelni, sőőőőt, még csak nem is kell cső formájúnak lennie, bármily abszurdan is hangzik......
A gyűrődési zónának úgy KELL működnie, hogy az utastér !NEM DEFORMÁLÓDHAT! Ezt az alapszabályt a Volvo mérnökei fektették le még a 60-as években. Tehát a jármű egyéb részeinek kell (vagy kellene) az ütközés energiáját elnyelnie, míg az utastérnek TELJESEN épnek kellene maradnia.
Az igazság az, hogy az elmúlt évtizedekben az autógyártók rászoktak, hogy a járművek teljesítmény növekedéséből fakadó gyűrődési zóna igényét úgy farigcsálták le, hogy az utastér részben deformálódni tudott. Ez laboratóriumi körülmények között jól is működött, és veregették a saját vállukat az autótervező mérnökök Detroit-tól Tokyóig, hogy milyen jól megoldották ezt, amíg a közlekedési hatóságok elő nem álltak a fél, és a negyedátfedéses ütközési tesztekkel........
@nagyarpi0011: Árpikám, a bukócsővel nyitott kapukat döngetsz. Megvan az csak nem látod. Nézd meg egy mai autónak az A, B, és C oszlopait. Vastagabbak mint egy bukócső. Nézd meg a trendet. Szinte már nincs ablak az autókon olyan vastagok a tartók. Ha hússzor fordul át egy autó a tetején akkor sem rogyik be. Ott van az a bukócső hidd el.
Ez a 25%os átfedés meg egy ság. Állítom hogy a leggyakoribb töréskár a ráfutásos koccanás. Most akkor ez alapján ehhez építsűk az autók védelmi rendszerét? Ugye nem? Még azt is bátran állíthatom hogy a legtöbb ütközés 60km/óra alatt következik be. Akkor vigyük lejjebb a töréstesztek sebességhatárát. Persze hogy nem.
Mindig lehet gyenge pontot találni és azt megideologizálva felnagyítani.
@nagyarpi0011: Itt vagyok csak ritkán szólok hozzá.
Nagyon jó posztokat csinálsz és külön tetszik a hosszú szöveges rész. Érdemes lenne írni egy posztot Anisits Ferencről a dízelpápáról. Megérdemli.
Valamint a világ legmegbízhatóbb legelterjedtebb rendőr és kormányzati felvezető motorjáról az R69 BMW-ről. Az a legendák legendája.
Aztán volt az angoloknak egy kalandorja Arábiai Lawrence. Nagy motoros volt A Brough Superior volt a kedvence egy olyannal szenvedett balesetet amibe belehalt. Ez a motor a motorkerékpárok Rolls Royce-a.
Egy rég elfeledett motormárkát is elővehetsz a Hesketh-et.
Csinálhatnál egy posztot a Magna Steyr-Mercedes G osztály kapcsolatáról.
Jók azok a posztok amik gigantikus gépekről szólnak de engem mint gépkezelőt nem hoznak lázba. Azért nem mert nem kihívás velük dolgozni. Annyi az egész hogy ott van egy bánya aztán szórjad a földet mint bolond a lisztet.
A kihívás kis gépekkel dolgozni föld alatti közművek között. Egy 5 tonnás géppel feltárni egy területet ahol harminc kábel meg gáz és vízvezeték van az a kihívás. Sarokból kiharapni a pókot.
És milyen barmok, hogy ha bukócsővet raksz az autókba akkor már közúti forgalomba már nem használhatod. Pedig szerintem sokszor életmentő lehet. A bukó sisak és az 5 vagy 6 pontos övet meg választható extrának tenném, így aki belerakatja az övet az biztos használni is szeretné.
ArkaChopa 2016. május 25. 18:41
11