Marmint azzal tisztaban vagyok, hogy vitorlazorepules, de nemlattam meg olyat, hogy igy szalljon fel. Hegyoldalrol szoktak leugralni siklorepulokkel (sarkany, sikloernyo), de ez mas.
Ah latom mar youtube-on. Egyedi epites. Mondjuk nem olyan veszesen draga egy vitorlazo, vizsga/oktatas se. Nemtudom repteren mennyi a berlet, hogy felszalhass + felcsorlozzenek.
Ez egy "csupaszárny" repülő, szinte megegyezik egy mezei gyalogsárkánnyal.
Az ember a súlypontban van fellógatva, így a szárny állásszögét tudja változtatni (fel/le), és a szárnyon van 1-1 "csűrő" mint egy vadász, műrepülő, komolyabb vitorlázógépnél.
A helyből felszállás trükkje pedig csak az, hogy ordas szél van, így a szárny sebessége a levegőhöz képes akkora, ami már felhajtóerőt biztosít, ezért emelkedik el helyből.
Ugyanezt meg lehet csinálni bármely vitorlázó jellegű repülő szerkezettel, mint pl siklóernyő, gyalogsárkány stb. A különbség köztük csak az, hogy melyiknek mekkora az a bizonyos szélsebesség, ami már elemeli a földtől.
Korábban gyalogoztam, bizonyára beavatottaknak beszédes a Nyikom.
Fantasztikus érzés a repülés, nagyon régóta szemezek egy motoros siklóernyővel, de fogtechnikai szempontok miatt sajnos ez a projekt még picit várat magára!
Egyébként hasonlót tapasztalhat az ember, ha szorgalmas, leteszi a vizsgát és combos észak-keleti szélben kimegy a Hármashatár hegyre paplanernyővel.
n0k0m 2010. január 3. 09:00
10