13 hozzászólás

  • Csirkeláb július 7. 00:11

    1
    Pete lemérné mindet! rotfl
  • kisokka július 7. 01:17

    2
    Ez egy nagyon érdekes videó lett volna, ha minden érték azonos, de itt még a típusokat se ismerjük. Hacsaknem valaki full gépjárműbu­zi és leírja mindet. De még akkor is tök mindegy. Se a súly, sokszor még a féktáv sincs mutatva. A sebesség alig egyforma, ráadásul az XC90 még előbb is kezdett fékezni, mint ahogy a zászló lengett.
    Nem értem a koncepciót, mi volt ezzel így a cél?
    Nem kritizálni akarok, de kritizáltam. Mindig is tudtam, hogy a svédek segg hülyék. És valamiért finn felirat van és pofázás a háttérben. Követelek -e magyarázatot? Igen.
  • yust #2 július 7. 06:49

    3
    @kisokka: Nekem még az is furi volt, hogy akkor inti le őket, amikor már majdnem elhaladtak mellette. Szegény sofőröknek oldalra kellett nézni, hogy lássák, mikor legyint. Szerintem azért is fékezett túl korán némelyik, mert úgy volt vele a sofőr, hogy ha még 0.2 másodpercet vár, akkor már csak a tükörből látja, hogy mikor intik le...
  • yust #1 július 7. 06:51

    4
    @Csirkeláb: Bakker, elkezdtem nézni, azt hittem, valami értelmes sül ki belőle, erre ... egy hupákolás az egész! :D
  • ArkaChopa július 7. 08:37

    5

    A legröhejesebb ez a rész, amikor a csávó lábbal és lépéssel méri le a távolságot. Én úgy tudom, az nem egy pontos hossz mérték,főleg hogy embere válogatja...bameg!
  • Ruszki #5 július 7. 10:47

    6
    @ArkaChopa: TÁJÉKOZÓDÁS, MÉRÉSEK TÉRKÉPEN ÉS TEREPEN könyvemből idézve :D
    Egy átlagos testmagasságú férfi (160 cm) lépéshossza kb. 75 cm. A testmagasság 10 cm-es eltérése +/- 5 cm-rel változtatja a lépések hosszát (pl. 150 cm magas emberé 70 cm).
  • _voodoo_ #1 július 7. 11:18

    7
    @Csirkeláb: Ezt ismertem :D "kibaszott mérés"
  • _voodoo_ #2 július 7. 11:27

    8
    @kisokka: Tőlem ne követelj semmit, csak egy cím volt leírva. :D
    Agyatlanok valóban, már a letöltéskor láttam. Ez inkább látványos, mint tudományos, viszont a szemünkre hagyatkozhatunk, ha már a mérésekre nem.
    Szerintem pont az XC90 kezdett jókor fékezni, mert én nem állítottam volna senkit oda, hanem egy magasabb bóját rakok ki oldalra, ami jól észrevehető.
    De ha már ennyi melót belefektetek, akkor szereznék egy kamerát, amellyel pontosan meg tudom állapítani a kerekek mozgásáról hogy melyik az a pont ahol elkezdtek fékezni, és attól a ponttól mérek. Ez a leghitelesebb, mert ha mondjuk egy lámpát raknak ki nekik, ami jelezné hogy mikor fékezzenek, akkor még a reakcióidő is befolyásolná a fékutat, a kamerás méréssel viszont nem.
  • ArkaChopa #6 július 7. 11:32

    9
    @Ruszki: 1 - senki nem tud pontosan ugyanolyan hosszút lépni, tehát az csak elnagyolt mérés, akkor meg minek?
    2 - nem igaz, hogy nincs a svédeknek egy turbólézeres mikrométer pontosságú kvantum fizikán alapuló kézi távolság mérőjük. Amit 100 millió dolláros áron fejlesztettek ki, de mivel 12 centtel átlépték az előirányzott költségvetést, ezért az egész vezetőséget leváltották, majd valaki jótékonyságból befizette a hiányzó összeget, és sikerült elkészíteniük még a Japánok előtt. Akik már húr elméleten alapuló távolságmérőjükkel rukkoltak elő, de elkéstek ezért az egész vezetőség öngyilkosságot követett el. Sose tudjuk meg, hogy az pontosabb lett volna...
    rotfl
  • kisokka #8 július 7. 12:28

    10
    @_voodoo_: Csak érted, ha már összetrombitálnak ennyiféle gépet, akkor csinálhatták volna szakszerűen is. Így meg sajna nem sokat mond az egész. Van egy-két érdekes, de azokból se lehet így semmit levonni.
  • kisja július 7. 13:31

    11
    Nem értitek a lényeget! A Volvó annyira biztonságos, hogy előre tudja, hogy fékezni kell a következő másodpercben. Tehát e gyereket még nem látod a fa mögül, hogy ki fog lépni, de a Volvo már tudja! Értem?
  • Ruszki #9 július 7. 14:25

    12
    @ArkaChopa: Teljes mértékben értek mindent :D
  • Csirkeláb #4 július 9. 20:17

    13
    @yust: Vállald be, hogy tetszett! XD :D
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!