@Gabor0827: Én meg este jártim igy egy macskával, falun mentem át. Egy pillanat alatt előttem volt a macsek, laza fékezés és egy hangos koppanás volt. Majd kicsit éreztem, hogy a kocsi hátsó kereke átment a macskán. Utána láttam, hogy cikk cakkba bekeveredve fut a macsek. Max embernél vagy kutyánál végzek intenziv fékezést. De mikor állóra blokkoltam a suzuki bandit első kerekét 100 feletti tempóba egy kisvégett akkor elgondolkoztam, hogy kerülni kelett volna vagy átmenni rajta és borulok valószinüleg. De igy is necces volt, hogy satu első féknél nem taknyoltam.
Valamikor a kreszben volt olyan említés vagy széljegyzet, hogy kisállat átfutásakor csak akkor fékezünk ha nem veszélyeztetjük a forgalmat. Egy nyúl vagy macska vagy akármi kisállat megmentése emberi életekbe is kerülhet.
@cancer: Ez így van! Sokak véleménye megváltozna, ha havonta legalább 6-7 ezret lenyomnának, főleg városi körülmények között. Lehet, hogy a gyalogost se nagyon akarnák majd átengedni
Itt sem kellett volna satufék, ha rutinosan fékezés közben figyelte volna a visszapillantót és a végén felengedi a fékpedált akkor elkerülhette volna az ütközést.. Balfasz volt a sofőr.
@cancer: Egy nagy gödör előtt se fékezz. A követési távolságot be kell tartani. Ha pedig nem tudja valaki tartani a reakcióidőt és a fékutat, akkor le kell maradni. Persze ekkor be is sorolhatnak közénk és megint le kell maradni, de így nem megyünk bele senkibe hátulról. Ezt úgy lehet elkerülni, hogy meg kell előzni mindenkit és elől kell menni, vagy elhagyni az egész konvojt a fenébe
Jóérzésű EMBER reflexből fékez ha valami elé szalad.
(És ez nem kilométer függvénye, volt idő mikor simán megugrottam a havi 5000-et városban, mégis fékezek ha elém ugrik valami/valaki.)
Nem csak azért mert egy életet vesz el, hanem azért mert akármilyen kicsi az az állat, komolyabb kárt is okozhat az autóban/motorban.
Lásd a "100 felett" motorozó kollégát, aki alól kiütve az első kereket, simán végezhette volna a szemközt érkező autó utasterében. Még hóvihar nélküli bekéredzkedés nélkül is.
Amit/akit te ütsz el, az a te felelősséged, a te bűnöd. Akkor is ha a KRESZ téged véd.
A mögötted jövőnek kell a követési távolságot tartani, mert ő nem fogja látni hogy eléd mi szaladt ki. Mert az ugyanúgy lehet egy gyerek is, és akkor nem takarózhat senki azzal hogy "azért nem fékezett, mert kiszámolta hogy ezzel több ember életét veszélyeztette volna mint ha nem fékez."
@Gabor0827: Mint írtam....a kresz nem áll az állatvédők oldalán. Ha egy macska miatt tömegbalesetet okozol akkor, hogy alszol majd?
Városba a követési távolság betartása azzal járna, hogy a forgalom kilógna a városból, olyan hosszú lenne a kocsisor.
Az ember értelemszerűen fékez ha valami elékerül....de ezzel együtt szinkronban kell lenni a forgalommal és mérlegelni.
Ettől az a faszább mikor lakóövezetben rongyolsz a megrakott csuklósbusszal, gurul ki a labda... rutinos vezető tudja hogy a labda után gyerek is jön, finoman óvatos fékezéssel és egy kis kormánymozdulattal megállítod a labdát jobb elsővel ami egy korrekt pukkanással jelzi a gyereknek hogy már felesleges futnia érte miközben kéjes vigyorral a pofádon laza mozdulattal tolsz egy másodikat és egy finom fröccsel leszállsz a szerencsétlen labdáról a pukkanást meghalló apuka/anyuka már a fénysebesség többszörösével kirontott a kapun és lekevert két olyat a gyereknek hogy jobban járt volna ha a busz oldalát lefejeli nekifutásból
Ha beleáll a seggembe 5 centire és nem előzés céljából, akkor finoman felvillantom a féklámpát.
Leginkább kamionosoknál kell alkalmaznom, mert a faszoknak nem szokott tetszeni, ha az 50-es táblánál 50-el megyek. Lakott területre értem, ahol tényleg átszaladhat gyerek, vagy hirtelen bármi miatt meg kell állni, stb. Beleáll a seggembe. Én meg felvillantom neki a féket. Szokták venni a lapot. Ha nem veszi, nem kötelező nekem 50-el menni, mehetek lassabban is. Tudom hol szoktak trafizni, hol van záróvonal, ha nem tetszik, lehet előzni. Ha lehet neki nyomi, úgyis otthagyom a faxba. De nehogymár egy nyomorult miatt szopjak, ha meg kell állnom hirtelen bármi miatt.
Én [email protected] a forgalomra, meg mindenre; ha kijön elém valami/valaki és nem tudom kikerülni reflexből kidobom a horgonyt. Nem érdekel, hogy a seggembe bújó platós IFA bébifókákkal van megrakva és szét lesznek trancsírozva ha blokkolót fékez. Oldja meg a mögöttem jövő lajtkocsis, ha nitroglicerint szállít, akkor vezessen úgy hogy meg tudjon állni vagy kerülni ha meg kell állnia vagy kerülnie.
Ha meg álomkóros lajhár vezeti a kocsit, akkor érdemes odafigyelni arra a két kis piros fényre ami a kocsim seggén világít, ha lassítok...
Egyébként jártam már mindkét módon; megállt a sor az Árpád-hídon és lebombázott egy csajszi hátulról és sikerült már nekem is áttolnom a kereszteződésen az éjjel közepén egy terepjárót mert már egy kicsit bágyadt voltam
@local: Igen ezt a technikát már tökélyre fejlesztettem, ezt még néha meglehet fejelni egy ajtónyitással és néhány keresetlen szóval a szülőkhöz amit persze végignéz a kb 80-130 ember a buszról így az levörösödésen kívül nemigen szoktak mást csinálni... pedig csak zárni kéne a kaput.
A macskák na azok más tészták, én csak annyira vagyok állatszerető hogy a sikoltozó asszony mellől papírzsepin viszem ki a halálra ijedt pókot a kertbe szabadon engedni éjjel 2-kor is De a buszon más a helyzet gyakorlatilag megtiltják, azt mondták: "macska egyéb kisállat egyszerűen nem indok a fékezésre pláne nem vészfékezésre" mert aztán lehet pereskedni hónapokig az elesett utasokkal, és erre van jónéhány élő példa is. Aki kertes városrészben lakik azthiszem tudja hogy milyen kellemes hajnal 3-kor az ablak alatt kefélő macskák 3 hónapos hasfájós kisbaba sírását is megszégyenítő hangjára ébredni. És akkor eljön a bosszú ideje sötétben már 80-100 méterről meglátod az egymás a négyszöget bezáró macskaszemeket természetesen az út kellős közepén, képzeletbeli tenyeredbe csapsz "ezek bizony üzekednek ott" ilyenkor alig figyelnek a külvilágra (mellesleg érthető okból) elveszed a gázról a lábad szinte hangtalanul oson a 18 méteres monstrum, mivel már 4-5 droid (Bosch dolgozó) meg néhány piacra igyekvő nénike ( fiatalember kiviszemmá ezt a kis szőllőt a piacra árolni) van fent a taligán, így nem lehet csakúgy telibe vadászni cselesen kell finoman kerékközé veszed őket mikor az A tengely föléjük ér kb akkor ocsúdnak fel ki a bré és uccu, ekkor ér oda a B tengely temeg csak remegsz az ülésben és akkor megérzed az enyhe bukkanást ahogy a 10 tonnával terhelt dupla Michelin elkészíti a drága cica negatív lenyomatát, felszisszensz és hangosan mondod "afenébe" mögötted megszólal az eggyik mami ez egy macska volt? Mondom az... erre ő úgykell neki hülye macska
@Henti82: múlt héten jártam így de kis madár került a kamion alá,szegénynek hibás volt az egyik hajtúműve és szerintem vészlandolásra készült vagy felszállni ezt nem tudtam megállapítani,fékeztem ugyan aztán meg néztem a vissza pillantót de nem láttam piros foltot az úton szóval lehet megúszta de eléggé lelkiismeret furcsim volt miatta.Volt galambos történet is,de ott a galamb volt a hülye,megvárta amíg oda érek és lesből akkor szállt fel és naná hogy előttem akart átrepülni.Hát ez 99%ban sikerült is az 1ik idom elkapta erre a galamb ledobta a tollait.Nem halt meg (azonnal) mert szerintem a szemközti árokban landolt
Macskát kutyát sajnos sokat elgázoltam mert kiszámithatatlanok,de a legrosszabb verebet lefejelni 110-120 körüli tempoval.Egy kis foltocska maradt a bukón meg leirhatatlan fájdalom végig a gerincemben
@Vermilion: Látod pont az ilyeneket kéne halálragázolni mint te a kommented alapján te még egy beltenyészetes cigó szintjét sem éred el. Na és csodálkoznak páran ha szarmagyarozok. Olyan szinten kommentet tolsz, hogy a napiszaron is kirívó lenne.
Matula #1 2016. június 19. 19:58
21