Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

Egy kis nyugtató vidi autó őrülteknek. .
Wörthersee 2018 | ILB Drivers Club
laza 17 perc csak, nah katt ide :D

12 hozzászólás

  • jk88 január 19. 20:44

    1
    Hogy merészelnek bmw-vel, mercivel meg minden mással odaállítani egy "fócvágenes" rendezvényre? :D
  • jk88 január 19. 20:45

    2
    Btw, valaki le tudná érvelni, hogy ez miért jó? Oké, egy szolid ültetés tud szép is lenni, de miért jó az, hogy minden kavicson szikrázik az autó alja és havonta elkopik egy kipufogórendszer?
  • V8 #1 január 19. 20:57

    3
    @jk88: elkorcsosult az évek során ez a találkozó :D :D és nem az autó alacsony hanem az út magas ;)
  • csigi #2 január 20. 12:31

    4
    @jk88: Normál keretek közt az ültetéssel csak jobbá tudod tenni az autót, jobban fekszi az utat, stabilabb lesz az úttartása és a kanyar stabilitása. A porba ültetés meg csak menőzés, értelme nincs, legalábbis a static verziónak. Az AirRide-nál igen, mert ott menet közben felemeled oda ahol jó és kényelmes, ha olyan az út akkor meg ráengeded. Na meg leparkolt autónál leengedve jó, mert a macska nem tud bemászni a kerékjáratba. :D
  • black235 #4 január 20. 14:32

    5
    @csigi: A merci talán egy W108 lehetett (S osztályok elődje). Annak az ültetésének nem sok érteme volt, nem "kanyar vadász" autónak volt szánva. Biztos jobb lesz az útfekvése, de....
  • csigi #5 január 20. 14:58

    6
    @black235: Én általánosságban írtam, sajnos ebben a videóban rengeteg olyan autó van amihez vétek hozzányúlni, gyakorlatilag eltörném a kezem, ha olyat tettem volna mint némelyik autóval a videóban. Többek között a Ferrari ültetés és peremes felni, vagy akár a szóban forgó Mercedes.
  • black235 #6 január 20. 15:42

    7
    @csigi: Egy véleményen vagyunk. Egy ismerős mondása jutott eszembe: "Még a mentőben is ütném".
    A mercin konkrétan azér akadtam meg, mert egy öregedő bálnám van, ami annak a "dédunokája".
    Egyébként lette ott pár embert akit addig kellene ütni amíg szuszog: A rat style T1 tulaja, vagy a Ford mustang stílusú BMW E9, de ott az említett GTB-is. "Generation swag"
  • jk88 #4 január 20. 21:26

    8
    @csigi: Ezzel csak az a gond, hogy az autókat rohadt sok mérnök tervezi évekig. Mindent úgy csinálnak meg, hogy az a közúti közlekedésre a legjobban alkalmas legyen. Ha valami bizonyos szempontok szerint ki van találva, akkor annak a megváltoztatása negatívumokkal jár, megváltozik a futóműgeometria, ami miatt egyes alkatrészek hamarabb elhasználódnak (remek példa, amikor felteszik a szélesített kereket gyáritól eltérő ET számmal, a terhelés irányvektora kikerül a csapágy vonalából, ami így jóval hamarabb kinyiffan). Ezt max. úgy lehetne kivédeni, hogy teljesen új futóművet épít valaki specifikus alkatrészekből, csakhogy az esetek többségében nem ez történik, simán csak elflexelik a rugót oszt' jóvanazúgy'.

    Versenypályán biztos van értelme porba rakni a kasznit (ott viszont nem az előbb említett kendáccsal szokták), de a közúti sebességhatároknál/viszonyoknál max. csak esztétikailag tudod kihasználni, arról nem is beszélve, hogy a magyar utakra inkább még emelni is kéne 1-1 típust.
  • csigi #7 január 20. 22:16

    9
    @black235: Hát igen, gyakorlatilag egy BMW van a mai napig aminek tetszik a formavilága és a pont a videóban szerepelt, de azzal a bojler lökhárító lemezzel, amit nem is tudom talán Ken Block féle Beast mustangból vettek, rendesen elrontották az összképet. Persze ezek mind saját vélemények, nem vagyunk egyformák, nekem fájdítja a szívem, másnak természetes. Ízlések és pofonok.
  • csigi #8 január 20. 22:24

    10
    @jk88: Ebben igazad van, azonban ha valaki egy normális ültetést csinál, csak hogy témánál maradjunk, akkor minőségi alapanyaggal dolgozik. Példának okáért egy Eibach szintű cég sem a kisujjából szopja ki a típusra tervezett ültetőrugók vagy gátlók karakterisztikáját.
    Szó sincs flexel vagdosott gyári rugókról, vagy hasonló, hiszen alap esetben is normális ültetést írtam.
    Természetesen egy túlzott ültetés már rosszul ha a futóműre, azonban a terhelhetőséget normális autógyárak egy szóban forgó futómű esetében soha nem éleznek ki, mindig van tartalék.
    Csak, hogy a saját példámat hozzam fel, én is leültettem az autómat 30mm-t, típusra gyártott Koni gátlóval (gyári karakterisztikájú), illetve 30/30-as Eibach ProKit rugó szettel. Ezek mind TÜV vizsgával ellátott, típusra gyártott elemek. Már jó pár éve bent van az autóban és semmi hátrányom nem keletkezett belőle, továbbra is gyári bent a kormányösszekötő gömbfej, a talpas, a stabilizátor rúd stb. és 10 éves az autó illetve 233+ ezer km-es.
    Nyilván lehetne ezer oldalról boncolgatni a dolgot, egy ízléses korrekt, megfelelő alkatrészekből készített ültetés semmilyen negatívummal nem jár, maximum némi komfort vesztéssel.
  • black235 #9 január 21. 08:11

    11
    @csigi: Mi hótolónak hívtuk. Esetleg még egy vasalódeszkával a csomagtartón tudta volna "javítani" az összképet a BMW-n, hogy hozza a "szintet" :)
  • jk88 #10 január 21. 19:42

    12
    @csigi: 3 centi ültetés az nem vész, de szerintem amik ebben a videóban vannak, azok a gyári hasmagasságuk 90%-át elvesztették. :)
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!