Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Magyarázó animáció

51 hozzászólás

  • ArkaChopa #25 2016. december 8. 11:18

    27
    @LongJohnHolmes: most komolyan, te 100 éves problémákkal hozakodsz elő. Sőt még 50 évvel ezelőtt is kútkezelő segítette a tankolást. Az nem 5 perc volt, akkor még az olajszintet is ellenőrizte míg te cigiztél. Volt az 20-25 perc is. És most? Most tényleg 5 perc alatt tankolsz. Hidd el 5 perc alatt a lemerült aksit is fel lehet már "MOST" tölteni legalább 50%-ig, ha nem többig. Igaz a 100 %ig több óra is kell, de erre van az otthoni konnektor.
    Több erőművet kell építeni? Hűha! Inkább legyen 1 milliárd pofékelő jármű mint 100 erőmű? Komolyan gondolod? Ráadásul a napelem 0 környezet szennyezős. Ezt is csak nálunk hátráltatják, nem máshol. Lesz rajta jövedéki adó? Az otthoni áramon? ???? Ne ragadj már le, azon, hogy csak benzinkút van és otthon nem tankolhatsz, ezt el kell felejteni. Otthon a vellanyost szépen bedugod a konnektorba este 10-kor, reggelre fullos lesz, ráadásul az éjszakai áram még olcsóbb is. Lehet a kút áram drágább lesz, de aki ügyes az csak otthon fog tankolni.
    Minden ami füstöt ereget az a múlté , tovább kell lépni.
  • ArkaChopa #26 2016. december 8. 11:22

    28
    @_voodoo_: Itt az aksi élettartamáról kitárgyaltuk, hogy a modern aksik 500 ezer km-t kibírnak. Na azt 1 benzines sőt dízelesből is kevés bírja ki felújítás nélkül. (500 ezer alatt min.2 max 3 kettős tömegű csere + kuplung, mert ugye már minden benyásba ezt tesznek, és még sok mást is.) Az meg kinek olcsó? Mondhatnám 500 ezerig költségmentes a villanyos autó, mennyi idő alatt megy valaki 500 ezer km-t???? Valaki sohasem, annak nem igazán lesz alternatíva a benzines, mert ugye nincs olajcsere, egyben nincs környezetszennyezés sem. Elképzelhető, hogy szervízbe nem évente, hanem 5 évente kell menni, amikor lejár a gari (mert az aksira 5 év gari van.) A jövő ezt megoldja.
  • [ törölt felhasználó ] #28 2016. december 8. 11:54

    29
    @ArkaChopa: na látod pont ezért felejtsd el azt az 500 ezer kilométert amit felhoztál példának mert sokan nem tesznek meg annyi kilométert egy autóval. Az átlagemberek biztos nem.
    Nem csak az számít hány kilométert tettek meg hanem az akksi élettartama. Tehát maradjunk egy reális átlag évi 25000 kilométernél.
    Ha 5 év alatt - amíg egy benzines és egy dízel autó is garanciás - átlag közlekedőként (évi 25000) elköltesz többszázezer forintot javításra akkor rossz típust választottál.
    Tudni kell autótípust választani is.
    Persze sokan természetesnek veszik már az évi többszázezer javítási költségeket de én az ilyen emebereken mindig csak röhögök. Egy autószerelő mondta hogy ha csak japán autók lennének a világon akkor felköthetnék a gatyájukat. A sok audi meg vw tulaj úgy ellátja munkával hogy nem győzik. Mondjuk nem csak ezekkel van baj, ebből van a legtöbb.
  • Malac #5 2016. december 8. 12:04

    30
    @Pepejoe: Járjon a halál ezzel a retek BKV-val. Város szélén lakom, így több mint 1 óra bejutnom a belvárosba, akkor ha épp nem megy el a busz, nem robban le és a többi. Ezzel szemben 15 perc motorral ugyan ez. Kocsival alternatívát használok és a metróig megyek vele, így is legalább 35 percel rövidül a menetidő.
    Ha nem tömegközlekedek, nem várok 15 percet a hidegben, hogy megjöjjön a fűtés nélküli busz, ami be is ázik.
    Az 1 órányi BKV-zás alatt legalább 6-7 csöveshez van szerencsém ebből 1 biztosan értelmi fogyatékos és tesz valamit, ami a szemet bántja. Legutóbb megpucoltak egy lilahagymát buszozás közben. A csövesek mellett ott vannak a < moderálva >ok, akik viselkedését mind ismerjük. Én nem szeretek nyakig szotyiban járni és < moderálva >zenét hallgatni, vagy az ordítozásuk. Nem hagynám ki az öreg mamikat se, akik állandóan tolakodnak. Az ellenőr nem basztat, hogy mutassam a diákom, míg a < moderálva >t akkor is felengedik a buszra, ha kurva anyázik nekik. Jaj és az aluljárókban lévő állott ürülékszag is szót érdemel. Ha leesik a hó, vagy szemerkél az eső sose érek be. De ez még csak a jéghegy csúcsa.
    Bármi jobb mint a BKV, inkább vennék lovat meg szekeret és járnék azzal. Azért tanulok és foglalkozom a jövőmmel, hogy ne kelljen soha többé tömegközlekednem.
  • ArkaChopa #29 2016. december 8. 13:09

    31
    @_voodoo_: az 500 ezer km-t azért hoztam fel (amúgy a fent említett linkelt cikkben van benne), mert sokan az akkucsere horror áráról beszéltek, és hogy ezért nem éri meg. De hát ha valami kibír 500 ezert, akkor a te példáddal élve az 20 év. Vagyis 20 évig nincs akku csere. Akkor miért rinyálnak egyesek az akkucsere ára miatt? Van olyan autó ami a 20 évet sem éri meg, mert elporlad a karosszériája, ott azért lehet reklamálni, és egy karosszéria csere szintén drága mulatság.
  • [ törölt felhasználó ] #31 2016. december 8. 13:25

    32
    @ArkaChopa: Mint írtam, szerintem nem csak az számít egy akkumulátornál hogy mennyit volt használva hanem az életkora is. Nem láttam még olyan akkumulátort ami kibírt volna 20 évet, de persze lehet hogy a Nissan már kifejlesztette...
    Akkus szerszámgépben élen jár a Milwaukee. Dolgoztam már 8 éves géppel is de kb tizedakkora volt már csak a teljesítménye és a kapacitása az új állapotához képest. Na az gyakorlatilag használhatatlan volt arra amire tervezték.
  • LongJohnHolmes #27 2016. december 8. 13:48

    33
    @ArkaChopa: Na zárjuk rövidre a vitát. Az elektromos autónak semmilyen paramétere nem jobb, mint a belsőégésű motoros autókénak. Itt el is érkeztünk oda, hogy gyakorlatilag visszafejlődés. Neveztetjük kísérletezésnek, hogy megtalálják a módját, hogy jobb legyen, mint a belső égésű motor. Akik pedig most megveszik, tesztelővé lépnek elő saját pénzükön, illetve adókedvezmények útján a mi pénzünkön. Hiába élsz Sci-Fi hangulatban, a valóság nem a kívánalmaid szerint alakul.
    Azt pedig, amit írtál, hogy 5 perc alatt feltöltesz egy akkut félig, nem kommentálom :)
    A vitánk nem arról szól, hogy pöfékelnek az autók vagy sem. Az erőművek éppúgy pöfékelnek.
    Ha most egy kertvárosban rádugná este mindeni a járgányát a hálózatra, valószínűleg túlterhelődne.
    Az autókba töltött áramon igenis lesz adó, nem is kevés. A napenergián is lesz adó. Ezeket a bevételeket nem adja ki a kezéből a hatalom.
  • ArkaChopa #33 2016. december 8. 16:14

    34
    @LongJohnHolmes: az a baj, hogy nagyon röghözkötötten gondolkodol. Miért pöfékelő szénerőművekben, olaj vagy gázerőművekben gondolkodsz. Más nincs? Vagy nem lehet? Ne korlátozd le a lehetőségeket.
    Az meg abszurd, hogy semmilyen paramétere nem jobb egy belsőégésű autónál. Nyomaték mond valamit? Károsanyag kibocsátás mond valamit? Fölösleges alkatrészek mond valamit.
    Az akkut 80%-ra 20 perc alatt feltölteni bármit is mondasz, szóval az 50% megállja a helyét, az pedig 80-100 km.
    Úgy érzem te egy igazi öregember vagy rotfl, akit ne zavarjanak már semmiféle újítások. :D Bocs ha nem így van.
    Neked való cikk.
    [embed::]
  • ArkaChopa 2016. december 8. 16:15

    35
    [embed::]
  • ArkaChopa 2016. december 8. 16:15

    36
    10 tévhit az elektromos autózással kapcsolatosan , keress rá rotfl, ezek a linkek nem mennek!
  • LongJohnHolmes #34 2016. december 8. 17:08

    37
    @ArkaChopa: Biztosan öregebb vagyok nálad, így tapasztaltabb és bölcsebb. Én a realitásokról beszélek, te pedig az ideológiákról. Te például azt hiszed, hogy én nem örülnék ha elektromos járgányok lennének és nem kellene összeolajoznom magam, ha kocsit szerelek? Vagy egyáltalán nem kellene már szerelnem? Dehogynem, de nem tart ott a technika, és nem is látszik, hogy ott tartana. Ugyanúgy, mint az önvezető autók. Ez a realitás. 10-20-30 év múlva persze nagyon sok minden fog változni, de az is lehet, hogy semmi lényeges, ahogy 100 év alatt sem változott semmi a járművel alapelemeit illetően.
    Ráadásul senkinek nem érdeke az ilyen drasztikus változás. Sem az olajiparnak sem a jármű iparnak sem a kormányzatoknak. Ez egy hosszú téma, bele sem kezdek. Ennyi időm volt a témára.
  • vagabond #9 2016. december 8. 18:01

    38
    @LongJohnHolmes:
    Ez igaz de a gyalogos aki az ut mentén halad, sokszor csak a fuleire hagyatkozik.
    én megtettem már pár ezer kilométert gyalogosan az ut szélén.
    Tudom, hogy mirol beszélek.
  • LongJohnHolmes #38 2016. december 8. 18:26

    39
    @vagabond: Én már autósnak születtem, :) de mégis tudom, hogy a gyalogosok hogyan érzékelnek vagy gondolkodnak. Én is tudom, hogy miről beszélsz :) Az a gyalogos, aki csak a füleire hagyatkozik azt kiszelektálja az evolúció.
  • cancer 2016. december 8. 18:30

    40
    Hihetetlen, hogy mit tudtok vitatkozni azon a dolgon ami megállíthatatlan.rotfl
    Norvégiában minden 4. eladott autó tisztán elektromos és 2025-re a városokból teljesen ki fogják száműzni a benzin/dízelt.
    Ez a jövő, ha tetszik ha nem.
  • [ törölt felhasználó ] #33 2016. december 8. 18:43

    41
    @LongJohnHolmes: "Az erőművek éppúgy pöfékelnek."
    Számszerint mennyi az az éppúgy? Vagy százalékosan?
    Mindig felkapom a fejem ilyen ostobaságokra.
    Az az erőmű nem közvetlen az orrod alá pöfékel még ha ki is bocsájt ugyanannyi károsanyagot mint a több milliárd autó, amit kétlek..
    No meg, a szélerőműveket kellene elterjeszteni, nem stikában megegyezni Putyinnal mint a seggfej orbán.
  • vagabond #39 2016. december 8. 19:04

    42
    @LongJohnHolmes:
    "Az a gyalogos, aki csak a füleire hagyatkozik azt kiszelektálja az evolúció."
    Akkor téged is kiszelektál, már ha te vagy a sofor.
  • LongJohnHolmes #41 2016. december 8. 19:19

    43
    @_voodoo_: Hát nem az orrod alá, ha nem te laksz az erőmű közelében. Neked nem is írok mást :)
  • LongJohnHolmes #42 2016. december 8. 19:21

    44
    @vagabond: Engem nem, mert ő hal meg, ha elém lép :) Én viszont a gyalogosokra is vigyázok, akkor is, ha ők nem vigyáznak magukra.
  • [ törölt felhasználó ] #43 2016. december 8. 19:27

    45
    @LongJohnHolmes: úgy látom a lényegre tapintottam...

    Különben meg felesleges ez az udvariaskodás
  • LongJohnHolmes #45 2016. december 8. 19:41

    46
    @_voodoo_: Nem tapintottál te semmire. Csak veled nem akarok vitázni :) De nem azért mert nem tudnék, hanem, mert nem látom értelmét.
  • [ törölt felhasználó ] #46 2016. december 8. 20:26

    47
    @LongJohnHolmes: Ha bebizonyítanád hogy az erőművek is ugyanolyan mértékben szennyezik a környezetet mint a dízel és a benzines autók akkor lenne értelme de így valóban nincs.
    Ez csak egy feltételezés mindenki részéről aki csak úgy odavágja ezt a mondatot, de még számokkal bizonyított adatokat nem láttam.
    Pedig hidd el meggyőzhető vagyok ha a környezettudatosságról van szó.
  • vagabond #44 2016. december 8. 20:51

    48
    @LongJohnHolmes:
    "ő hal meg, ha elém lép"
    Neked viszik a vazelint a sittre, a rokonyok, csak, hogy ne fájjon a nemi élet odabenn, amig az a ropke 7 év eltelik.
  • cadmagician 2016. december 9. 07:12

    49
  • Malac #48 2016. december 9. 08:43

    50
    @vagabond: Szerintem elég valószínű, hogy ha valaki kiszalad egy gépjármű elé és annak a sofőrje nem tudja elkerülni az ütközést, akkor nem a sofőr lesz a hibás.
    Az elektromos autó sem lopakodó. A mai normál autóknak alacsony fordulaton ugyan úgy nem hallod a motor hangját messziről. Mozgásból adódóan jön a zaj nagy része.
    Bár LongJohnHolmes mindig téved, de most mégis csak igaza van. Nem értem, hogy tudnak emberek a hallásukra támaszkodva közlekedni.
  • [ törölt felhasználó ] #49 2016. december 9. 11:35

    51
    @cadmagician: Az akkumulátor kapacitása 5év alatt 52%-ra csökkent?
    Tehát ha jól fordított a gugli akkor beigazolódott a sejtésem.

    Azt is olvasom hogy 104km-t tett meg újkorában, aztán három óráig kellett töltenie hogy továbbmenjen. Az nem sok, gyakorlatilag egy Budapest - Debrecen nem fér bele.

    Panaszkodtak az értékcsökkenésre is de megnéztem a 2011-es Note-ot, az ~2,2M a Leaf pedig ~4,2M.
    A példában Pulsar van ami lehet hogy magasabban rangsorolt a Note-nál, de így is megvan az 1M különbség. Tehát a kezdeti befektetés valóban megtérül de hatalmas kompromisszumokat kell kötni.
    Második autónak jó meg olyanoknak akik nem sietnek sehová.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!