Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Szinte minden környezetvédelmi ötletnek járó díjat megnyert már a Solar Roadways projekt. Egy idahói házaspár kezdett kísérletezni 2009-ben olyan napelemekkel, amik nagyon ellenállóak, és elbírják a legnehezebb autókat is.

Az ötlet viszonylag egyszerű: ilyen strapabíró napelemekkel kellene lecserélni az aszfaltot az utakon, így azok szinte folyton áramot termelhetnének.
Tudnivalók:
Miért éri meg a napelemes úttest?
Mert áramot termel. Mert helyettesítheti a villanyvezetéket az utak mellett. Mert a beépített lámpák segítségével akár reklámokat is lehet futtatni, mondjuk a járdákon vagy a parkolókban.
Mekkora súlyt bírnak el az elemek?
A legnehezebb kamionok is közlekedhetnek rajtuk. 113 tonnát bírnak el.
Mennyi áramot lehet így termelni?
Egy 20 négyzetméteres parkoló 5200 watt áramot tud termelni optimális körülmények között. Ez persze a napfény mennyiségétől függően változik.

20 hozzászólás

  • kléni 2014. május 11. 02:36

    1
    És mennyi a megtérülési ideje? Hogyan biztosítják, hogy ne lopják el? Mennyi időbe tellne lecserélni minden óton? Mennyibe fáj legyártani? Mennyi időközönként kell cserélni? És, mi a fenének kellene a járdára ronda villogó szar reklámot tenni? A nagyvárásokban már a házakon is gázak.
  • jocika 2014. május 11. 07:27

    2
    kamu
  • Vagabond 1 2014. május 11. 07:56

    3
    "Mert a beépített lámpák segítségével akár reklámokat is lehet futtatni, mondjuk a járdákon vagy a parkolókban." Még reklámokat???? Nincs az emberek agya eléggé átmosva?
  • david 2014. május 11. 08:24

    4
    Szélerőműveket is csak azért nem éri meg csinálni, mert hogy meg is érje, a legyártásához rengeteg anyag és energia kell, és anyag tekintetében azért a Földön igen korlátoltak vagyunk.
  • Freunddaddy 2014. május 11. 09:08

    5
    A múlt héten számolgattunk a melóhelyen. Ha hálózatra visszatápláló rendszert építenénk, 10 év múlva jönne vissza az ára :( Ha akkusat akkor soha :D
  • jocika #4 2014. május 11. 09:17

    6
    @david: Mirol beszélsz? Korlátoltak? Milyen anyag nincs? Aluminium?
  • ArkaChopa #4 2014. május 11. 09:48

    7
    @david: A föld tömege 5,9736·10^21 tonna, a volfrám (W) a földkéreg igen ritka eleme: egy tonna kőzet átlagosan mindössze másfél grammot tartalmaz belőle, a többi fém aránya ennél jelentősen magasabb, és a föld kérgében beljebb haladva egyre sűrűbb a jelenléte. Tehát tévedés, hogy korlátozottak vagyunk. A kitermelés anyagi megtérülésében viszont lehetséges! kalap
  • vica5 2014. május 11. 11:26

    8
    gumicsirke
  • MJoe 2014. május 11. 14:17

    9
    Kamionok alá az útra elég vicces lenne (üveg), de a járdákat, kocsifelhajtókat, parkolókat el tudnám képzeli ezzel a megoldással.
  • adriai6 #9 2014. május 11. 14:44

    10
    @MJoe: ne tudd meg hogy egy (üveg) miket bír ki csak az anyag felhasználástól és az elkészítéstől függ ezért is van belőle több féle
  • david 2014. május 11. 22:44

    11
    Vannak ritka földfémek, amiket használnak, mert más alternatívát még nem ismerünk a kiváltására, ilyen például a diszprózium az akkumulátorgyártásnál, emiatt írtam, hogy korlátolt.
  • igor85i 2014. május 11. 22:52

    12
    Ha csak az üveg anyag optikai tulajdonságát nézzük akkor az összetételét tekintve 10-ezres nagyságrendű "ötvözetekről" van szó, ha a mechanikai tulajdonságait nézzük akkor is hasonló a variációk lehetősége.
  • MJoe #10 2014. május 11. 23:05

    13
    @adriai6: Nyilván nem a borospohár vagy templonablak üvegröl beszélek, hanem olyan k.rva kemény üvegröl ami elbir egy felhökarcolót is a sarkára állitva. Ez jó!
    De csúszik! Föleg, ha vizes...
    Hogy a f.szomba áll meg rajta egy autó vagy kamion? Nem az európai matchbox 24 tonnás kamionra gondolok, hanem pl az amerikai giga monstrumokra...
    (csak azért, mert az üveg homokból készül, nem ugyanaz a tapadása.)
  • Henti82 2014. május 11. 23:14

    14
    nem vagyok napelem szakértő,csak olvastam hogy a napelemek gyártásához szükség van ezüstre,és amig azt nem tudják valamivel kiváltani addig sose lesz költséghatékony cucc... kár
  • zatrok 2014. május 11. 23:30

    15
    Most én vagyok a hülye, vagy csak nem értem? Vín egy 100 nm parkoló ami csurig van kocsival. Akkor mennyi áramot is fog termelni? Nem egyszerűbb az út mellé tenni, ahol nem árnyékolja le a kocsi? Ennyi erővel a pincébe is tehetik. Vagy majd megvilágítják lámpákkal, hogy termelje az áramot?
  • adriai6 #13 2014. május 12. 01:04

    16
    @MJoe: ha sima felületre van csinálva persze hogy csúszik de ha meg nézed ez barázdás mint a beton is stb azok sem sima felületűek mint ahogy az az üveg sem apró barázdák vannak rajta ami bőven elég tapadást biztosít :D
  • lorincmate 2014. május 12. 01:06

    17
    igaz "még" nem vagyok villamosmérnök meg nem is energetikát vagy erősáramot tanulok, de röviden írnám ez egy f@szság,,, sima a'la natúr napelem faszább, de azzal is...
    nyári tiszta időben túltermelnénk,,,, télen éjszaka felhős időben meg szopás van akár mennyi napelemed van...de ez vonatkozik a szélre és jó pár hangzatos megújuló energiára... Jelenleg az atomerőmű a BEST... most nem fogok érvelni, de így van.
  • MJoe #15 2014. május 12. 18:14

    18
    @zatrok: Minden kocsi alá kötelezö lesz a bekapcsolt neoncsö, na úgy már annyi áramot fog termelni mint a csuda...
  • david 2014. május 12. 21:32

    19
    A parkolóban se hiszem, hogy a parkoló helyekre lenne lerakva, hanem az útra.
  • Wundermax 2014. július 8. 20:03

    20
    ez egy rohadt nagy kamu:D de ha picit használjátok az agyatokat akkor magatoktól is rájöhettek, ha nem hát:

    www.youtube.com/watch?v=K3ftXinT4jI
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!