Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

39 hozzászólás

  • yust #14 március 3. 16:00

    15
    @kléni: Hú! Egyszerűbb lett volna egy: "Akkor is magasabban van, na!" :P
  • Cíke #14 március 3. 16:06

    16
    @kléni: Mi az istent vakeráltál te ide? huhh
  • Ethical Hacker #14 március 3. 16:09

    17
    @kléni: Én nem értem, kérlek fejtsd már ki bővebben.
  • kléni március 3. 16:45

    18
    Most mit ratyiskodtok itt. rotfl
  • pepuccso #7 március 3. 21:01

    19
    @yust: Eskü, hogy ezért csinálják :D

    Vannak erre meghatározott emberek, akiknek ez az egy feladatuk van: időről-időre átrendeztetni az üzleteket, este, záráskor érkeznek, éjszakai műszakban (plusz juttatásért persze) a bolt dolgozóival átpakolják a sorokat, miegyebeket, reggel meg nézel, mint Jenő a moziban: jééé, új "arculata" van az üzletnek!

    Ha megfigyelted a Pöni Markec, Littli vagy Aadi (stb) átadásakor már ELEVE ott voltak a padlóban az időszakos átrendezéshez a megfelelő rögzítők a padlóban - már a nyitáskor így tervezték az egyes üzleteket, biztosítva ezzel a "mindig megújuló kínálat" illúzióját. De pl. itt van a Fogarasi úti tecsó - 20 év alatt legalább hússzor változott a beltér, miközben kívülről ugyanaz a séma, mint amit Stockwell és Cohen megálmodtak anno...
  • yust #19 március 3. 21:53

    20
    @pepuccso: Hát... nem tettél boldoggá... Az átpakoltató menedzsereket meg (a megbízóikkal együtt) küldeném a gulágra...
    Amúgy... penniben meg lidliben még nem láttam átpakolást! Vagyis láttam, de akkor bővítettek is, szóval érthető volt a dolog... Itt jegyezném meg amit a penniben tapasztaltam, és biztos, hogy egy átpakoló menedzser szenzációs ötlete volt: a szórólapokat a kijárathoz rakták... Tehát mikor már mindent megvettél, megnézheted, hogy mi volt a kínálat. Fasza. Minden alkalommal először bemegyek a bejáraton, majd átslisszanok a pénztárak mellett (persze a pénztárosok lesnek, hogy mit akarok ellopni), fogok egy szórólapot, majd visszaslisszanok a pénztárak mellett (ekkor még furcsábban néznek), és kezdődhet a vásárlás...
  • pepuccso #20 március 3. 22:34

    21
    @yust: Ha tudnád, mennyi a bérük, rögvest jelentkeznél movement manager állásra, de tényleg - csak az éjszakai vezetés, az k@@@va szar egy valami. Ezért éri meg pölö jobban üzletvezetőnek lenni, ott van a nagy della.

    Manapság a pöni nem nagyon csinálja, annyira gáz a helyzet és a bérezés - emiatt óriási a fluktuáció a munkavállalói oldalon, hogy pont lesz@@rják, mennyire ugyanolyan a vásárlótér, mint 3 éve.

    Szerencsétlen pénztárosoknak meg ki van adva, hogy amit a biztiőr - ha van az adott üzletben - nem vesz észre, azt ők figyeljék (már milyen egy lehetetlen küldetés), szóval érdekeltek a sima üzletmenetben, ezért sasolnak oly bőszen. Ennek ellenére sok a "HIÁNY", meg lehet nézni, hogy a fertőzött területeken VAN őr, a normál perifériákon ezen is spórolnak.

    Megy a trükközés ezerrel: reklámújság akciós terméke mondjuk 300 Ft X-ig, X+2 napon még kint a tikett: 200! Kosárba vele, irány a pénztár, ha szemfüles vagy, észreveszed, hogy adott terméknél lehúztak 100 Ft-tal. Reklamálsz, már ha vagy olyan, elsőre bemondják: a gép ezt mutatja, vitának helye nincs! Visszaszaladsz, mutatod a tikettet: ez szerepel árként, törvény szerint (mai napig igaz) ennyiért veheted meg - eladó kislány sajnálkozik: jaj, éncsak majöttemblablabla, ha botrányt csinálsz, néznek rád, mint véres ingre, de visszaadják aztán a pénzed és leveszik az inkriminált cédulát - most mondd: megéri neked 20 percig vacakolni 100 forintért? Erre játszanak, és nem alaptalanul.

    Pedig százezer éve ott a kiírás: Pénztártól való távozás UTÁN reklamációt nem fogadunk el... vagyis: gondolkodjálmárvazzeg!
  • kléni #21 március 4. 00:32

    22
  • yust #21 március 4. 06:56

    23
    @pepuccso: Csak sejtem mennyi a bérük, és ezért még inkább undorít az egész. És NEM jelentkeznék arra az állásra, nem szeretném magam szembeköpni minden reggel a tükör előtt... Bocs, ha ezzel valakit megbántok, de ez van, én így gondolom.
    Amúgy én nem védeni akarom őket, de pont a penniben nem találkoztam efféle dolgokkal :O
  • yust #22 március 4. 06:57

    24
    @kléni: Na ez jó volt! :D
  • Inhouse #21 március 4. 10:14

    25
    @pepuccso: A területis meg a főnök, ha megértik egymást, akkor szakítanak a dolgozók sanyargatásán. Ha nincs papíron túlóra (nem engedik beírni, de a + 1 óra mindennapi, de akad +3-4 óra is), meg látszólag minden szép és jó, akkor nekik prémium. A dolgozók meg szép lassan az életük nagy részét ott töltik, úgy, hogy közben ordítoznak velük, kevesen vannak és ezért még a vásárlók is őket szidják, és a pénzük is csak egy alap... Aztán jön a hétvégi munka, hogy biztosan ne találkozz a családoddal. Leltárkor napokig éjszaka sem találkoznak a szeretteikkel. A kamion késik, meg kell várni és le kell pakolni, ha hajnal kettőkor jön, akkor akkor, a sofőr nem pakol, az 50-60Kg-os eladónőknek kell békázni. A "Hatékonyság" mindig rossz, a vezetőségtől az jön le, hogy mindenki egy szar, nem dolgoznak rendesen. Ha leltárnál X,Y%-nál járna egy kis bónusz, akkor amikor vért izzadva sikerül elérni, akkor szólnak, hogy bocsi, most változott, már X,Y+1% így pont nem jár. A központból hiányosan, romlottan, vagy csak papíron jön le az áru, reklamáció, "na nehogy már, ez biztosan nem így van, kuss!". Így nő a bolt vesztesége, és a dolgozókat sakkban lehet tartani. Ha lelátogat a főnökség, akkor olyan az egész, mint a kórházi vizit, nem lehet megszólítani a főnökséget...bár valószínűleg nagyjából legalább tudják, hogy mi megy alsóbb szinteken. Volt a TV-ben is, hogy valamelyik városban két pénztáros belépett a szakszervezetbe, ki is rúgták őket. Aztán per, és visszamehettek...az szép.
    A pénztárosoknak nem lehet leülni, állniuk kell a teljes munkaidőben, hogy "lássák, hogy mindent kipakoltak-e a vásárlók". Ezt máshol megoldották egy üveglappal a pultban. Persze ez nincs leírva sehova, de ne próbáld megszegni, vagy panaszkodni. A Biztonsági őrök nagyobb részt a dolgozókat kell figyelniük, és bármi apró cseprő szarra (nem lopás!) jelentést kell írniuk, amivel basztathatják a stressztől remegő gyomorral dolgozót. A kamera rendszer kiépítő is elmondták, hogy nem a vásárlók figyelésére van helyezve a nagyobb hangsúly... A takarítást is a dolgozók végzik, van takarítógép. Aztán amikor az az évek alatt elromlik, akkor annyit mondanak rá, hogy biztos tönkretették, onnantól kézi eszközökkel kell csinálni...el tudjátok ezt képzelni egy ekkora üzletben? Lejár a műszakod és kezdődik egy másik, amiben takaríthatsz többszáz m2-en kézzel.
    Csókosabb a másik dolgozó, te hetekig délutános beosztást kapsz, család megint nuku...reklamálsz, akkor te vagy a problémás, a főnök ennyit lát belőle.
    Hirtelen ennyi jutott eszembe egy családtagom kapcsán a pöniről. Ezek egy része régebben volt általános, manapság egy része változott és enyhült, de még mindig nem leányálom az ottani munka, ezekben a régebbi időszakokban pedig maga volt a pokol. Nem véletlen a munkaerő cserélődése, ha valaki úgy dönt, hogy végre otthagyja, aki helyette jön és egy adagban kapja meg az egész szarságot, annak a legtöbbje azonnal fordul ki onnan. Ahogy hallom, a tecsó sem jobb...
  • yust #25 március 4. 10:46

    26
    @Inhouse: Na, és akkor ilyen körülmények közé odacseppen egy hipszter menedzserecske aki mindent IS tud, és átrendezteti velük az egészet teljesen feleslegesen, csak azért, hogy a saját magas fizetését valamivel megindokolja. Hát nem inkább a gulágra kéne küldeni mindet? :(
    (Menedzserek a következőt ne olvassák!) Amúgy nekem, mint vásárlónak pont a penni tetszik legjobban, lehet, hogy a sok megalázás megtette a hatását, mert ott legszimpatikusabbak az eladók! :D
  • Inhouse #26 március 4. 10:49

    27
    @yust: Huszon év óta most sikerült átépíteni úgy az üzletet, hogy az automata ajtókból ne pont a pénztárosokra menjen minden ajtónyitáskor a hideg télen. De ez sem emiatt lett így, hanem spóroltak egy automata ajtót, a kettőből lett egy.
  • pepuccso #25 március 4. 14:49

    28
    @Inhouse: Ez betű szerint így van, ahogyan mondod.
    Kiegészítés: ha reggel 6-kor nyitsz, akkor a dolgozónak már minimum fél hatkor bent kell lennie (jó, mindenhol így van, csak itt még inkább) ha nem helyben laksz, hanem mondjuk 5 km-re, akkor mikor is kelsz? És a 14 órai műszakzárás sem pont 14 óra, mert addig dolgozol és csak utána számolsz le, miegyéb - ha nem vagy csókos, ugye.

    Volt, amikor vasárnap boltzár adódott - már bocsánat, a sok hülye gyökér meg hőbörgött álszent módon, hogy szegény dolgozó hadd keressen már pénzt! A k@@@a anyját annak, aki megszavazta a vasárnapi nyitva tartást! Mert ugye az eladóknak nincsen családjuk, minek is töltenék velük az időt? Értetlenebbeknek: ami nem Bp, ott bizony vannak olyan boltok, ahol nincs 2-3 garnitúra ember, csak egy, aztán lehet folyamatosan, hétvégi pihenő nélkül dolgozni, csak hogy minden idióta, aki nem képes megvenni egész héten a vasárnapra való egy kiló kenyeret, meg beszart a tévéje, eljöhessen vásárolni, mert igénytelen és a hétvégi shoppingolás a fő kujturális atrakcijó.

    Akinek van pénztárvizsgája, azt berakják raktárba ÉS pénztárba meg egy kicsit targizhatsz is, belefér, nem? Aztán amikor hullafáradtan kimennél pisilni, csenget a másik pénztáros, hogy 3-as kasszába embert! Persze, váltópénzt nem adnak külön, mert reggel berakták a kasszadobozt oszt' amióta te rakodsz hátul, azóta úgy van ott, s mikor jön a vevő, nem tudsz konkrétan visszaadni neki - áll a sor és nem a főnököt szidják, s nem az ő édesanyját, de nem ám...

    És nem szeretik a szakszervezetet és nem állnak szóba veled addig, amíg nem dr. Fontos ügyvéd úrral állítasz be, utána már persze makognak, hebegnek-habognak.
    Kevés kivétellel ilyen az egész ország, ott van eredmény, ahol erős az érdekvédelem, pl. nagyot nevettem, mikor a győrieknek sikerült kiharcolniuk a béremelést -és ez még mindig nem a legjobb hely.
  • Inhouse #28 március 4. 16:04

    29
    @pepuccso: "A k@@@a anyját annak, aki megszavazta a vasárnapi nyitva tartást! Mert ugye az eladóknak nincsen családjuk, minek is töltenék velük az időt? Értetlenebbeknek: ami nem Bp, ott bizony vannak olyan boltok, ahol nincs 2-3 garnitúra ember, csak egy, aztán lehet folyamatosan, hétvégi pihenő nélkül dolgozni, csak hogy minden idióta, aki nem képes megvenni egész héten a vasárnapra való egy kiló kenyeret, meg beszart a tévéje, eljöhessen vásárolni, mert igénytelen és a hétvégi shoppingolás a fő kujturális atrakcijó."
    Ha nem is szidnám az anyjukat, de értem amit írsz és hát igen, én is nagyon sajnálom, hogy megszavazták.
    Ami nem lett megemlítve, hogy úgy lettek felvéve az emberek, hogy szombat délig. Aztán jött a szombat estig, majd a vasárnap délig és akkor már legyen az is estig. Ez másfél nap plusz egy héten, és senkit, azaz egy embert sem vettek fel pluszban emiatt. Könnyen belátható, hogyan lehet ennyivel több melót elvégezni ugyanannyi embernek, leginkább sehogy. Amikor már lehetett túlórát beírni (na nem mindet, csak valamennyit), akkor hamar rájöttek fent, hogy nem lesz jó, ezért bevezették azt, hogy a túlórát lecsúsztathatod majd és nem fizetik. Nagyon szép ötlet, mint amikor ásol egy gödröt, aztán egy másikat azért, hogy az elsőből kijövő földet legyen hova tenni. Hiszen azért volt olyan sok túlóra, mert kevés ember volt sok munkára, akkor mégis hogyan vehetnéd ki később szabadidőként?
    Egyébként vasárnap déltől már csak lézengenek a vásárlók errefelé, persze mindig van 1-2, aki zárás előtt 2 perccel érkezik és akkurátusan végigjárja a boltot és megnéz mindent ami csak eszébe jut. Ilyenek karácsony du is akadnak.
    Mindenkinek van hűtője otthon, a többi meg eláll a polcon, nem fog senki éhen halni, ha hétvégén csak a non-stop üzlet van nyitva végszükség esetére (ami erre van kitalálva).
    Jajj, ilyenkor jönnek akik felhánytorgatják, hogy a mentős, tűzoltó, kórházi dolgozó, stb. sem tud hétvégente otthon lenni. Ami igaz, csak nem összehasonlítható feladatkör.
  • Ethical Hacker #29 március 4. 16:11

    30
    @Inhouse: Nehogy már a vásárló legyen a hibás... Ez de hülye hozzáállás...
    Harcoljatok ki magatoknak háromszoros bért pihenőnapokra vagy keressetek más munkát.
  • paraszt75 #30 március 4. 17:41

    31
    @Ethical Hacker: Azért a hülye embereket nem kell védeni. Most is zárás után tudtunk csak befejezni egy autót, mert a hölgy ,aki du 1 órától többször megjelent a szervizben, (kb 4x ) zárás előtt 10 perccel tudta csak eldönteni mit akar és nem küldheted el az anyjába...kb ez is olyan mint amikor beszalad valaki a boltba zárás előtt és nekiáll lézengeni mint egy múzeumban. Ha nekem úgy jön ki a lépés, akkor célirányosan megyek fogom fizetem, nem sétálgatok mint egy nyugger a parkban, hogy szerencsétlen eladók is tudjanak menni haza
  • Ethical Hacker #31 március 4. 18:15

    32
    @paraszt75: Teljesen más egy szerviz, és nem is erről volt szó, hanem a kereskedelemről.
    Én utálom ha zárás előtt tíz perccel az eladók megvetően tekintenek rám. Ez bunkóság. Ha 17:00-kor van záróra, akkor 17:00-kor. Ha neki még utána feladata van, és azt nem fizeti ki neki a munkáltató, akkor ugasson neki, ne vigye haza a mérgét a családjához, vagy hárítsa rá a vevőre. Ha 20 perc bezárni a boltot, akkor fizettesse ki a főnökével, ha nem fizeti ki akkor lépjen le, ez ilyen egyszerű...
    A faszé' hagyja mindenki hogy kizsákmányolják...? Ezért tartunk ott ahol tartunk!
    Én mikor alkalmazott voltam kinyitottam a kicsiny szám ha nem tetszett valami, és értelmesen elmagyaráztam a főnöknek ha baromságokat követelt hogy ez így nem oké, az meg megértette. Mi olyan bonyolult ebben?
  • Ethical Hacker #32 március 4. 18:22

    33
    @paraszt75: Persze minden azon múlik mennyire vagy értékes a munkaadódnak. Ha jól végzed a munkád értékes vagy, ha kurvajól végzed a munkád, akkor még értékesebb és el tudod érni megbecsüljenek.
    Ha pedig egy bunkó paraszt a főnököd akkor egy kérdés: Mi a francot keresel még ott?
  • Inhouse #33 március 4. 22:12

    34
    @Ethical Hacker: Pesten élsz? Vidéken, különösen keleten ez nem ilyen egyszerű.
    Nem néznek arra a vevőre csúnyán, aki pár perccel zárás előtt érkezik, bemegy, megveszi amire szüksége van és már megy is. Az viszont simán bunkóság, ha akkor fedezi fel az egész árukészletet, mert ő ráér.
    A multik is kezdik felfedezni, hogy nem megy ennyi emberrel (nincs munkaerő) a 7/7-es nyitvatartás és most már ők is szorgalmaznák a hétvégi zárvatartást, holott amikor lehetőség volt rá, akkor nagyon ágáltak ellene. Akinek nem muszáj, az ne dolgozzon hétvégén, menjen haza a családjához, pihenjen. Nem azért élünk, hogy dolgozzunk, hanem azért dolguzunk, hogy éljünk. Az életnek meg nem csak a létfenntartásról kellene szóljon.
  • Inhouse #34 március 4. 22:13

    35
    @Inhouse: Köszi CAD ezt az ok nélküli szám átalakítást! Ennek aztán így nincs értelme... (hét/hét)
  • Ethical Hacker #34 március 5. 11:05

    36
    @Inhouse: "Az viszont simán bunkóság, ha akkor fedezi fel az egész árukészletet, mert ő ráér."
    Simán megérdemlik a multik. Ritkán csinálok ilyet de egyszer nekem is pampogtak zárás előtt 5-10 perccel hogy fáradjak a kasszához. Mondtam neki hogy majd akkor okoskodjon ha nem rendezik át az üzletet hetente. 15éve idejárok, mégis mindig keresgélni kell hogy mi hol van.
    Bekussolt és továbbállt.
    Ki kell harcolni hétvégi pótlékot. Anno minket csak duplabérért tudott becsalogatni vasárnapra a főnök. Így is megérte neki. A multinak is megérné csökkentett létszámmal hidd el, ti pedig még harcolnátok is érte.
    Törvényben hogy van most? Mennyi pótlékot kell adnia pihenőnapra?
    Nektek kötelező bemenni? Számotokra ez munkanap? Hogy van ez, most nem vagyok tisztában vele. Mik a jogaitok?
  • törölt felhasználó március 5. 13:57

    37
    :corn:
  • Inhouse #36 március 6. 12:43

    38
    @Ethical Hacker: Sajnos a jogod és, hogy ebből mit kapsz meg, mit tudsz belőle érvényesíteni, ill. hogyan is tudnád bizonyítani, hogy nincsenek rendbe, ezek nem teljesen vágnak egybe. Nem én vagyok a dolgozó, hanem egy közvetlen családtagom. A körülmények nem egyből lettek ilyen rosszak (egy óriási hupli, a mélypont már meg volt). Olyan ez, mint amikor egy békát bedobsz egy lábas forró vízbe, azonnal kiugrik. De ha hidegbe teszed és lassan melegíted, akkor ott fő meg. Kicsit rosszabb, mert xyz, majd jobb lesz, aztán így tovább, a végén már külső segítség kell, hogy észhez térjen az illető, hogy milyen csúnyán szívatják, közben a családi élete közelít a nullához, egészségileg, idegileg majdhogynem roncs.
    A csökkentett létszámról még az jutott eszembe, hogy volt többször, amikor 2 ember zárt egy ekkora üzletet, előtte a délutános műszak 3 ember volt. Ebből egy állandóan a pénztárban, pisilni, kakilni tud esetleg kiszállni, pihenő nincs, amikor mások már megebédeltek, ő akkor tud reggelizni. Egy rohangál a kassza és a polcok, iroda, üvegvisszaváltó között. A harmadik pakolja az árut, segít a vevőknek, feltakarít, ha valami leborult, kezeli a sütőt... A vevő meg elégedetlen, mert hosszú a sor a pénztárnál, üresek a polcok, nincs kirakva a friss, stb. A vezetőség erre: "Így is túl sokan vannak!" Egy ennél sokkal kisebb boltban is van legalább 3-4 dolgozó.
    Mondom, ez a mélypont volt pár éve, azóta csitult kicsit. Most nincs is közvetlen rálátásom a dolgokra, a dolgozó most éppen nem dogozik ott.
  • törölt felhasználó #38 március 6. 13:29

    39
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!