Ez kérem szépen zselé olaj. Azért jó ez a megoldás, mert a forgó alkatrészekről a centrifugális erő a sima olajat egyszerűen lerázza, a zselé pedig ilyenkor is nagyszerű kenést biztosít.
oldradio . tesla . hu / humor / vegyes / motorszerelostortenet . htm
Egyértelmü hogy ha mondjuk olyan olajat teszek bele ami ne adj isten "normál" használat mellet elfutna 20 ezer km-t,akkor nem az lesz első hogy elmegyek a szaharába és légszürő nélkül csapatom neki.
Egyébként én 10 ezres olajat használok,és szinte sosem várom meg hogy eljussunk odáig,9 ezer körűl már állok aknára és csere.
Inkább ez mint egy komplett motor generál.
@ulaci79: Nincs olyan h 10-20-30k km-s olaj, mondom. Olyan van ami adott körülmények között lehetőséget biztosít a 10k km kitolására. Pl a vw gruppe szerinta 30k csereperiódusnál a kocsit nem lehet hidegen használni, nem lehet vele tartósan pályatempót menni, hirtelen terhelni a motor. Rgo nem létezik
Ott a pont.
Még tavaly emberke hozta a céghez a motorolajat, és tett egy javaslatot hogy ne a 250 üzemórásat ( igen,tudom,nincs ilyen) vegyük hanem van 600 órás is,és én is ezt kérdeztem tőle hogy olyan szűrőt is ad hozzá?
Megkapart.
@csigi: Minden cserénél kell azt is cserélni, csak azért nem említem mert ez természetes. Mint ahogy az automata váltóban is, hiába kerül 100k + karvalyorrúba. A szerelők is többségében azt szajkózzák h nem kell automatában olajat cserélni, pedig de...már cca 12 éve automata autóim vannak és soha nem volt gondom, de 60k km-ként cseréltetem is benne az olajat.
@ulaci79: azok szerintem már kamion vagy erőgépek ahol üzemórában van megadva , nem?
@BitPork: Nem érted látom, persze, hogy minden cserénél a szűrőt is cserélni kell, de ha neked tegyük fel van egy "csoda 20 ezres olajad", tehát 20 ezrenként cseréled, akkor a szűrőt is akkor fogod, amiből nem létezik 20 ezres.
Szerintem faszrágó kategória az aki az olajon spórol azzal, hogy nem cseréli ki időben, vagy fos teszkóst önt bele, meg value szűrőt tesz hozzá.
Utána meg sír, hogy minden baja van, én 8-nál mindig cserélem, max 9 ha épp télre esik és nem férek fűtött garázshoz.
pfff... már egyébként is Magyarország a majdnem 10millió autószerelő országa. MINDENKI jobban tudja hogyan KÉNE csinálni az autók javítását, a mari nénitől a pékeken keresztül még a saját irodakukac főnököm is jobban tudja nálunk, autószerelő, gépésztechnikusoknál hogy hogyan kéne csinálni. De szerencsére azért jut munka bőven az embernek, és egész sok munka össze tud jönni nekünk egy kis otthoni tulaj általi barkácsolgatásból. Csakhát mindíg ez a nyomozósdi egész nap, mikor azzal hozza be hogy mittudomén csak rá kéne nézni picit a motorra, amúgy minden frankó, igazából már kisflex, co hegesztő, hidegvágó, lemezcsavar kombó mindegyikével járt a szerencsétlen paraszt a motortérben, de mikor kimondod hogy bazzeg, ezt "valaki" már mintha faragta volna, akkor a tipikus: "nem, én nem, nem rég volt szerelőnél" szöveg jön, és felháborodott szemforgatás hogy "mi a tököm kerül ezen a kis vackon ennyibe??" "meg csak két csavart kell kitekerni,mér egy nap a javítás, nem várhatom esetleg itt meg?" Hjajj, azok a gyönyörű mindennapok, amik igazán a szakma csínjáról-bínjáról szólnak...
@csigi: Te sem érted látom Nincs olyan hogy 20'000-s szerviz. Aki ennyi km után cserél olajat, az konkrétan mindent megtesz hogy a kocsiját kinyírja. Én 10-12 között cseréltetem, de ezt is csak azért merem mert a legtöbbet pályán megyek tempomattal, MO-Dánia között.
@Bl4st3r-x: Nekem van szerelőm, és jómagam még egy izzót sem cserélek házilag. A szerelő is megél, nekem is van hol asztalt verni ha valami el van rontva, mindenkinek jó. Az előző allroadom megvételekor lehetett hallani hogy kopog az első futómű. Nem kiderült hogy az előző tulaja a 10- rögzítő csavarok helyett 8-st tett bele a paraszt?!
@Bl4st3r-x: Hát én pont az ellenkezője vagyok.ha motorkerékpárról van szó akkor kapásból szerelőhöz. az mz motorokat tudtam szerelni anno 10-15 éve. mára meg úgy vagyok,hogy csak szerelő szerelje. érdekes mert van két motorom. az egyik egy 600as bandit amin örömmel végeznek motorolaj cserét,fékbetét csere,szelephézag álitás stb. van olyan szerelő aki olcsón csinálja és korrekt.de mikor a kinai keeway robogót viszem akkor már látni sem akarja.én nem szerelem meg,vidd a kereskedésbe ahol vetted.ott meg jó drágán bütykölgetik.gyakorlatilag a 600as motort olcsóbban szerelik mint a kinai szutykot. de autóknál is változó,a suzuki autóm a suzuki szalonnál korrektül elfogadható áron nézik át,esetleg szerelik. de a reanult,meg más szerelők a bőrt is lehúzzák az emberről.ezt más autós mesélte.nemcsoda,hogy kókányol pár ember.pláne céges autót vittem már suszter szerelőhöz,akkor volt ott egy faszkó aki reklamált,hogy kotyog a simson hengerbe a dugattyú,hallani lehetett.a flegma szerelő szemrevételezésre keresgélt dugattyút a hengerbe,na ez nem kotyog viheted
@BitPork: Félreértettél, az egésszel arra akartam kilyukadni, hogyha tegyük fel még létezne is az a csoda olaj, akkor is szűrő nem létezik, tehát bukott a történet, csak úgy látszik, nem voltam egyértelmű, de egy véleményen vagyunk, kivéve abban, hogy én nem viszem szerelőhöz, mert csak szoptam velük, 4 éve hengerfejeztem a saját Corsa-mat ami a mai napig hiba nélkül még mindig megy a kollégámnál, amikor a szerelőhöz vittem akkor meg 1 hónap után fosta az olajat a hengerfej. Persze most mondhatom megszívtam, menjek máshoz, stb., de minek ha meg tudom csinálni. Így legalább olyan amilyet én szeretnék és nincs kokányolva, mert az marhára rühellem.
@csigi: Én nem merek már az autóimhoz nyúlni régóta. Túl bonyolultak. Az utolsó amihez bütyköltem életem első autója egy golf I volt. De most az audi már nagyon nem egyszerű. Jut eszembe, van egy eladó allroadom ha érdekel valakit
SzikraHuszár 2015. február 11. 00:10
1oldradio . tesla . hu / humor / vegyes / motorszerelostortenet . htm
1