Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

26 hozzászólás

  • _V_ 2016. január 14. 23:18

    1
    Mi ez steampunk? De am faxák! Főleg ez- #2
  • _V_ 2016. január 14. 23:20

    2
    Egy ilyen motort akarok! :D Yamaha V Max. A Ghost Rider-ből :D
  • _V_ 2016. január 14. 23:20

    3
    Szó szerint pokoli gép! wink :D
  • Matula #3 2016. január 14. 23:24

    4
    @nagyarpi0011: De milyen ára lehet egy ilyen motornak? :O
  • _V_ #4 2016. január 14. 23:25

    5
    @Matula: Sok! Nagyon sok! cry
  • qqriq64 #1 2016. január 14. 23:26

    6
    @nagyarpi0011:
    A blokkja az egy legalább 30éves BMW blokk. Kúrva jó.
  • _V_ #6 2016. január 14. 23:38

    7
    @qqriq64: Ezt itt is boxermotornak lehet nevezni?
  • _V_ 2016. január 14. 23:38

    8
    Sose tudtam.
  • qqriq64 #7 2016. január 16. 18:34

    9
    @nagyarpi0011:
    Persze. Ha vízszintesen egymással szemben dolgoznak a hengerek az boxermotor.
  • _V_ #9 2016. január 16. 18:39

    10
    @qqriq64: Oké köszi! :D Sejtettem,d e nem voltam benne biztos.
  • qqriq64 #10 2016. január 16. 21:36

    11
    @nagyarpi0011: Amúgy meglepően sok cég gyártott boxermotort, a magyar Csonka féle boxer stabilmotortól a Harley Davidsonig rengeteg gyártó csinálta. Alacsony a súlypont jó a kiegyensúlyozása, egyenletes a járása.
    Motorkerékpárban a hengerek olyanok a boxer elrendezésben mint kötéltáncosnak a rúd. Rendkívül jól dönthető és érdekességképp mondom hogy a forgásirányba könnyebben dönthető és nehezebben áll fel míg ellenkező irányba nehezebben dönthető és könnyebben áll fel. A motorról beszélek... :))))))))))))))))))))
  • oritomi #2 2016. január 16. 21:38

    12
    @nagyarpi0011: ezt a fajta kialakítást minek nevezik? (mármint ami nem ennyire pimpelt) mert van speed,túra meg mittom még milyen fajták.Ez a fajta tetszik.
  • _V_ #11 2016. január 16. 21:46

    13
    @qqriq64: És egyébként nem kopnak jobban a boxer motor dugttyúi? Mert ugyebár fekszik. :)
  • qqriq64 #13 2016. január 16. 23:21

    14
    @nagyarpi0011: Nagyon jó a kérdés. Valamikor a TSZ-ekben vizsgálták a traktorok hengerkopását mert ha szántanak akkor ferdén áll a henger.
    Nem kimutatható, hiszen a hajtókar mikor tolja felfelé a dugattyút az sem központosan középen tolja hanem ferdén. Lefelé mikor a robbanás után lefelé halad szintén. A hajtókar csak a felső és alsóholtpontban áll egyenesen. Tehát a dugattyú minden két holtpont közötti helyzetben váltakozva terheli a dugattyú oldalait Nem beszélve arról hogy többezres fordulatszámnál már nem hat a gravitáció az alkatrészekre.
  • _V_ #14 2016. január 16. 23:55

    15
    @qqriq64: Jé ezt nem is tudtam, mármint a gravitációs részét. :o Am a profilképed is jól mutatja, rögtön itt van. :D Szeretek ilyen dolgokról beszélgetni! Ha már itt tartunk, akkor ott van még a Wankel motor. Arról is azt hallottam, hogy nagyon kopik, bár annak azért tényleg nagy a valószínűsége (szerintem) tekintve a különleges formáját a hengernek. Arról mit tudsz? Plusz a hengerürtartalmát néha össze vissza számolják, most akkor, hogy is van ez?
  • qqriq64 #15 2016. január 17. 10:58

    16
    @nagyarpi0011:
    Igen a profilképen jól látszik, bár a rajz természetesen párhuzamos mozgásban mutatja a dugattyút de azért a terhelések mindig a hajtókar nyomásának megfelelően terhelik a dugattyút.

    A Wankel motorral az a baj hogy a háromszög alakú elem sarkainál az él tömítésének kicsi a felfekvése.
    Gondolj bele, egy Wankel motor egy fordulat alatt három munkaütemet végez. Ezt egy hathengeres motor tudja. Vegyünk egy háromszoros szorzót a példa kedvéért. Egy ezer köbcentis Wankelt hasonlítsunk össze egy háromezer köbcentis hathengeres motorral. Nem a teljesítményt. Csak fejben, saccperkábé hasonlítsd össze a dugattyúgyűrűk hengerrel érintkező teljes hosszát mind a hat hengerben összesen, és a Wankel három éltömítésének hosszát. Persze hogy óriási terhelést kap az a háromszor két centi éltömítés. A Wankel motor arról híres hogy nyakalja benzint és az olajat számolatlanul.
  • _V_ #16 2016. január 17. 12:02

    17
    @qqriq64: Hát igen, nem a világ legjobb találmánya, különben minden autóban ezt használnák... Mikor előszőr láttam rögtön az jutott eszembe, hogy ezzel elmész a sarki vegyesig meg vissza és készen van a motor(kis túlzással).Plusz mivel kevés a hozzáértő, ezért hatalmas javítási költségei lehetnek.(persze csak, ha ezt is jól tudom). Tényleg használják még egyáltalán napjainkban ezt a motort? Új mazdák már nem hiszem, hogy ilyennel jönnének ki. JA és egyébként nagyon szépen kifejtetted a lényeget! grat
  • qqriq64 #17 2016. január 17. 15:50

    18
    @nagyarpi0011: A Mazda iszonyatos pénzt fektetett a fejlesztésbe de az RX sorozat rétegmodelljénél tovább nem jutottak. Pedig legfejlettebb Wankel motor a Mazda Renesis motor volt. Nem tudom gyártják e még vagy látnak e benne fejlesztési lehetőséget. Az NSU kzdte a sorozatgyártást a 60-as években a RO 80-assal. Belebuktak megvette az NSU-t az Audi. Az NSU-nak vezérmodellje volt a RO 80-as a Mazda nagyon okosan csak mellékszálként kísérletezett vele. Igazad van a javítási költség is azért magas mert nem arra van berendezkedve a világ. Találj egy gépműhelyt ami Wankelek javításával foglalkozik.
    Pedig vannak előnyei. Kevés a mozgó alkatrész. Úgy pörög mint egy villanymotor. Kiküszöböli a dugattyús motor legnagyobb hátrányát hogy a dugattyúnak minden holtpontban meg kell állni.
    A hátrányai viszont mindezt nem tudják kompenzálni.
  • _V_ #18 2016. január 17. 19:43

    19
    @qqriq64: Basszus mi minden okosságot tudok meg tőled! :D grat Tényleg, abba még senki nem gondolt bele, hogy milyen lenne, ha az atókat sugárhajtómű hajtaná? :D Persze veszélyes, de egyáltalán nem ekcentrikál. :D Mint az Y2K. Tényleg, egy sugárhajtású motor arányaiban mennyit eszik vajon? :D
  • qqriq64 #19 2016. január 17. 21:18

    20
    @nagyarpi0011: Képzeld el ha egy sugárhajtómű mögé a piros lámpánál beáll egy biciklis. Az adagolhatóság ott a legnagyobb probléma. Hogy működik a sugárhajtómű? Felpörög és iszonyatos tolóerőt ad ami tolóerő a mögötte lévő levegőn "támaszkodik". El tudsz képzelni több ezer autót a délutáni dugóban araszolni a belvárosban? Én el tudom képzelni úgy hogy beépítik egy autóba de hibrid autóba ahol a sugárhajtómű nincs közvetlen kapcsolatban a vezetéssel, csak a generátort hajtja és a villanymotort már lehet kellően szabályozni.
  • _V_ #20 2016. január 17. 21:29

    21
    @qqriq64: Ez a dög sugárhajtóműves. :DEgy régebbi változata, aminek egyszerűen ki volt vezetve egyenesen hátra a hajtómű vége meg is olvasztotta egy autó lökhárítóját, mert az közel állt hozzá a pirosnál. rotfl
  • qqriq64 #21 2016. január 17. 22:08

    22
    @nagyarpi0011: Biciklis lábszára lett volna ott?
  • _V_ #22 2016. január 17. 22:17

    23
    @qqriq64: Akkor nem lett volna többé lábszára. rotfl
  • JohnFly #21 2016. január 17. 22:21

    24
    @nagyarpi0011: Ja Ja. Méghozzá ez egészen pontosan Jay Lenoval történt meg, aki történetesen nagy autó, és motor gyüjtő, és egy Nissan gyorsulási versenyre hívta ki egy lámpánál. Az y2k otthagyta a Nissant a csába, és közbe összeolvasztotta a lökhárítóját. Ezt maga Jay mesélte el az egyik műsorában......

    Egyébként a sugárhajtóműveknek a közúti járművekben való alkalmazásának kegyedüli korlátja az ÁTTÉTEL. Ugyanis könnyen lehet olyan sugárhajtóművet tervezni, ami nem tolóerő leadására van optimalizálva, hanem forgató-nyomaték termelésre (lásd helikopterek), viszont mire a 35-40ezres percenkénti fordulatot leredukálod a kerekek fordulatszámára, addigra egy drága és/vagy bonyolult és/vagy túl nehéz szerkezeted van, ami ráadásul igen hajlamos a meghibásodásra.......
  • _V_ #24 2016. január 17. 22:39

    25
    @JohnFly: Hát bizony. Ez a nem egyszerű benne. Az Y2K is 50-55 ezret forog, ha jól tudom. Na épp miatt, ehhez vagy egy iszonyú nagy váltó kell vagy nemtom, mert kicsiben, mint az Y2K-ban is gondolom sok-sok kicsi áttétel van, de ahhoz, hogy kibírja ezt a fordulatot, valami elképesztően jó anyagból kell lennie.Ilyen legyártása meg tömegesen elképesztő költséges lenne. Ráadásul ezt a motor nyílván nem 4-500 ezer szervìz nélküli kilòméterre tervezték.
  • _V_ 2016. január 17. 22:41

    26
    Bocsi a helyesírási hibákèrt, de tablettről vagyok ès nagy kezem rèvén néha mellènyomok. :(
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!