Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

22 hozzászólás

  • Timotei 2017. szeptember 27. 21:22

    1
    Komoly technológiai és műszaki háttér van ezek mögött az útépítések mögött. Bosszantó a sok stau meg a terelések de amikor már kész van az nagyon fasza. Lehet repeszteni. A másik meg hogy Europában Németországnak van lefejlettebb úthálózata és ezek építése, szélesítése generációknak ad munkát.
  • paraszt75 #1 2017. szeptember 27. 22:17

    2
    @Timotei: De költenek is rá rendesen, talán a legnagyobb költségvetéssel karbantartott úthálózat a német. De szerintem nagyon jó kint autózni.
  • Timotei 2017. szeptember 27. 22:23

    3
    Egyetértek
  • mig 2017. szeptember 28. 06:04

    4
    Nálunk is élvezet vezetni az életveszélyes és még ráadásul fizetős " Nemzeti" utakon...
  • csigi #4 2017. szeptember 28. 10:36

    5
    @mig: Ezen már nem változtatnak, mert Hungarikum lett... lol
  • Morci 2017. szeptember 28. 18:51

    6
    Na ilyet nálunk nem fogunk látni!
  • Satyko 2017. szeptember 28. 20:26

    7
    Morci:
  • Satyko #6 2017. szeptember 28. 20:27

    8
    @Morci: index.indavideo.hu/video/Mi_is_epitettuk_az_M0-st
  • Guriga 2017. szeptember 28. 21:40

    9
    Nem véletlen! Dolfi építette az első autópályát Európában, vagy 10 éve szedték fel az utolsó kilométereket (én még mnetem rajtuk), szóval tudnak!
    Az meg nem igaz hogy ott a legnagyobb az 1 km-re jutó Autópályák költsége! Köztudott hogy nálunk a legmagasabb tizadannyi minőségért!
    Viszont hogy gyorsan csinálják amit elkezdtek az biztos... ja, hétvégén és éjjel is dolgoznak, cserébe pikk-pakk megvannak.. Nálunk, felbontják, körbekerítik, majd 2 hét múlva betömködik..

    Szóval ne is írigyeljük őket mert a Hungarikum az a miénk!
  • Pepejoe 2017. szeptember 28. 23:19

    10
    Jó ez a beton meg minden, nem lágyul a melegben, nem nyomvályúsodik de ugyanakkora erőbedobással építve "igénytelenebb" a végeredmény mint az aszfalt esetében és nem is lesz olyan tükör.
    Ráadásul hangosabb is és jobban csúszik vizesen. Ezt figyeltük meg.
    Szerintem valahova ez, valahova az a jobb.
  • Pocoknyúl #10 2017. szeptember 28. 23:39

    11
    @Pepejoe: hát.. azért nem kevés különbség a vöröskavics és a beton alap között.. Nálunk pár év múlva már javítják az elkészült részeket, németben meg az első 30-as években épült pályát még azóta is tartja a beton. Igaz a költség a többszöröse, de hosszú távon vajon melyik éri meg jobban?
  • Pocoknyúl #11 2017. szeptember 28. 23:40

    12
    @Pocoknyúl: a kép a hArmIncAs szó kivetülése..
  • andrew67 2017. szeptember 29. 08:29

    13
    Csehországban is így újítják fel a Brünn Prága szakaszt
  • black235 #9 2017. szeptember 29. 08:53

    14
    @Guriga: Az igaz, hogy van, hogy van, hogy éjszaka és hétvégén is dolgoznak, de annyira nincsennek meg ők sem pikk-pakk bár gyorsabbak mint a magyarok.
  • Pepejoe #11 2017. szeptember 29. 12:48

    15
    @Pocoknyúl:
    Nem a német és magyar közti különbségről beszélek, azt ki hem szarja le.
    Az aszfalt és a beton, mint anyagok közti különbségről.
  • Pocoknyúl #15 2017. szeptember 29. 12:53

    16
    @Pepejoe: ja, tehát a felületről.. azt hittem az egész szerkezetről.. nem vagyok formában mostanság.
  • Pepejoe #16 2017. szeptember 29. 19:51

    17
    @Pocoknyúl: Egy volt kollégám meg eredetileg valami útépítő szakmát végzett technikumban, a szakmai gyakorlat az akkoriban épülő ótópályákon zajlott, hát ott ment el a kedve tőle. Bár az már 20 éve volt kb., nem tudom, azóta mi "zajolhat" M.o.-n egy pálya építésekor.
    Bár sokszor itt is a Strabag épít de ők is csak olyat csinálnak, amit ki is fizetnek. :D
    A kínai is tud királyt gyártani, ha olyan az ügyfél aki hajlandó fizetni...
  • Pocoknyúl #17 2017. szeptember 29. 20:10

    18
    @Pepejoe: Nálunk az utóbbi években több gyorsforgalmit is csináltak, de egy szakaszt sem tudnék mondani, amit nem kellett volna 2 éven belül javítani. Én itt csak azt látom gyorsan óriási összegekért csináljuk meg, mutassuk be, örüljön mindenki, aztán' meddig fog tartani, az már mindegy. Csak tudnám akkor mi kerül milliárdokba..
    Németben amit láttam anno építettek, az a mai napig ugyan olyan, nem látszik rajta javítás.
    Én csak ezért írtam a vöröskavics-beton közötti különbséget. Gyenge alapra később nem lehet jobbat építeni, a betonra viszont húzhatnak még aszfaltot. :beer:
  • [ törölt felhasználó ] 2017. szeptember 30. 12:29

    19
    Most akkor erre meg rá a bitumen?
  • Pepejoe #18 2017. szeptember 30. 19:24

    20
    @Pocoknyúl: Őőőőőő, nem vagyok benne biztos de kész betonra sem lehet csak úgy aszfaltot húzni, asszem'. Azt hiszem, az aszfaltnak sóderalap kell, azon áll meg, a betonról "lecsúszik", ha terhelik.
    Meg ugye (amennyire én tudom) épp azért csinálják betonból a pályát itt-ott, mert a hatványozott teherverda-forgalom tulképpen semmi nyomot nem hagy a betonpályán ha nem töredezik fel, ellentétben az aszfalttal. Az M0 mostani szakaszai is ezért beton mert ugye elkerülő, várható tranzit van rajta, ami teherverda ugye és az eddig elkészült részek, ami aszfaltból voltak, rendre szétcsesződtek.
    Gondolom, amit betonból tolnak le, az nem véletlen (a várható forgalom) nem valószínű, hogy az késöbb "aszfaltképes" lesz.
    De javítsanak ki a hozzáértők!!!
  • Pepejoe #19 2017. szeptember 30. 19:24

    21
    @laci86: Nem, ez így kész van, ld. M0.
  • Pocoknyúl #20 2017. szeptember 30. 23:03

    22
    @Pepejoe: Én sem vagyok szakértő, de az osztrákoknál láttam olyat, hogy a beton pályát aszfaltozták. Már nem emlékszem melyik szakasz, de sorban mentek a gépek, először folyékony bitumen ment rá, közvetlenül mögötte pedig az aszfaltozó.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!