Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
:cool:

11 hozzászólás

  • woody 2016. április 25. 18:53

    1
    Micsoda erők.
  • thrasher 2016. április 25. 20:01

    2
    Nem értem, ilyeneket nálunk még a KPM simán levizsgáztat :D
  • ArkaChopa #2 2016. április 26. 06:24

    3
    @thrasher: rotfl, utána a hahun meg - eladó újszerű állapotban
  • ovecboy 2016. április 26. 11:17

    4
    Ilyenkor görcsbe rándul mindenem. Azt a tajparasztot kéne betenni abba aprésbe aki feltalálta.
    Azok az autók is álltak szalonban, valaki újonnan átvette őket, vigyázott rá, ápolgatta, és lehet csak hirtelen pénzszűke miatt adta el az amúgy szeretett és vigyázott autót. Ha meg már nem kell, mert "hulladékká" vált, akkor tessék szépen szétbontani a még használható részeit, és egy autóval minimum 10 másik "életét" lehet megmenteni. amerikás pazarlás. Meg egyébként is, egy autó, az egy autó, nem csak egy halom fém és műanyag. Komolyan előbb paszíroznám össze azt, aki vezeti a rakodó gépet, vagy kezeli a prést. ÁLLATOK!
  • ArkaChopa #4 2016. április 26. 11:34

    5
    @ovecboy: Ez mind rendben van, de el kell gondolkodni azon is, ha egy ilyen típusból már áll a roncstelepen 433044 darab, akkor a helyszűke miatt zömíteni kell. Beszélhetünk arról, hogy az alkatrész ki menthető, de előbb írtam van még 433043 db. és azok feléből már kimentették a menthetőt, és valószínűleg túlkínálat is van a használt alkatrészből, tehát a megoldás mindenképp a zúzás, újrahasznosítás. Azzal, hogy szétbontod, csak még nagyobb szemét kupacot gyártasz, ami a nyakadon marad. Itt nem Aston Martinokat zúznak, hanem tömeg termékeket, tehát nem kell sajnálni, mert még mindig van 433042 db. Majd az utolsó kettőnél elgondolkodhatunk róla. kalap
  • kisokka #4 2016. április 26. 11:39

    6
    @ovecboy: Mi pazarlásnak nézzük, holott ez a gazdaságuk egyik alapja. Sokáig én sem értettem, hogy miért kell mindent széttörni, ami pl. egy bontásra ítélt házban van, amikor azt újra fel lehetne használni. Ott nem ez a felfogás megy. Széttörik, mert gyártanak helyette újat. Gyártanak helyette újat, mert van rá munkaerő. Van rá munkaerő, mert vannak, akik akarnak dolgozni.
    Na nálunk nem így megy. Megmentik, mert pazarlásnak vesszük. Mivel pazarlásnak vesszük, nem gyártanak helyette újat. Mehetünk mindannyian a munkaügyi központba, mert nem gyártanak helyette újat.
    Elhiheted, hogy amiket itt összepréselnek, azok utána ki vannak válogatva anyagonként. Ilyenkor, ha megnézed, sokkal több embernek adnak munkát, mintha kiszednéd te magad a lámpát és eladnád újra.
    Ők csinálnák rosszul? Hát nem hinném.
  • ArkaChopa #6 2016. április 26. 11:40

    7
    @kisokka: like korrekt
  • ovecboy #6 2016. április 28. 07:49

    8
    @ArkaChopa: @kisokka:
    Oké, helyszűke. De mesélje már el valaki, hogy így, ebben a formában hogy a bánatos szennybe lesz újrahasznosítva? Minden egyben van az autón, Különböző fémek (kaszni, felni, motorblokk, ezek mind más-más fémből vannak), műanyagok. Szóval az a "kocka", vagy "palacsinta" ami így lesz az autóból, az már ténylegesen lósz*rra se jó (még beolvasztásra se), és idővel a kockák vagy palacsinták elhelyezése is bajos lesz.
    Ez számomra akkor is főként csak 2 dolgot testesít meg:
    1. lusták mint az állat
    2. csipázzák az agyatlan zúzást
    De ami a legfontosabb, egy autó az egy AUTÓ! Nem csak kerekeken guruló fém és műanyag, hanem AUTÓ! Tudom, hogy ezt sokaknak k*rva nehéz felfogni, de tutira vehetitek, hogy nem csak nekem vérzik a szívem ha ezt látom egy autóval történni (legyen az Trabant, Suzuki, Chevy, Ferrari vagy Bentley, vagy bármi, egy autó az egy AUTÓ). Agyatlan pusztítás.
    aki ezt nem udja felfogni, az magasról le van sajnálva. Én konkrétan a bontó elől menekítettem meg a saját autómat, olyan állapotban volt, amikor megvettem, és most akármerre járok vele, fejeket forgat maga után, olyan patent, csak a formavilága árulja el, hogy lassan 25 éves (csak foglalkozni kellett vele), pedig az emberek 99,99%-a ugyanígy bezúzatta volna.
  • kisokka #8 2016. április 28. 08:14

    9
    @ovecboy: Nagyiparban szelektálni nem feltétlen azt jelenti, hogy a szalag mellett ott áll 4 fószer, aki félrerakja a fémet, az üveget, műanyagot és megannyi elemet, ami ebben a kockában van. Olyan darálók vannak már, amik lazán megesznek egy ilyen kockát, valószínűleg nem az lesz a sorsa, hogy elássák a föld alá.
    Jelenleg pont egy olyan helyen dolgozok, ahol újrahasznosítással foglalkoznak. Az átlag ember azt gondolná, hogy van a műanyag és a fém, amit külön kell választani, hát nem egészen. A műanyagnak is van többszáz formája, amit külön kell választani és külön is van választva. Mindenre meg van a módszer, csak ismerni kell(én se ismerem az összes módszert, de láttam már meglepő dolgokat). Azt is gondolhatnád, hogy ebből mi haszon származna? Nagyobb haszon van belőle, mint aminek tűnik és több embernek ad munkát, minthogy érdekeljen egy fosra tört roncs autó(mert nem mindenki vigyáz az autójára).

    Szerinted az egy autó, egy szent dolog. Szerintem meg bőséges munkalehetőség. Vérzik a szíved miatta? Nekem amiatt vérezne a szívem, ha egyáltalán nem lenne ilyen. Gondolj bele nagyobb távlatokban. Az autóipar a béka segge alatt lenne, ha minden bontásra ítélt autót meg kellene menteni, millió ember kódorogna az utcákon, mert nincs kereslet az új autók iránt. Merem állítani, hogy az emberek 90%-a száraz kenyéren élne, ha minden egytől egyig a felújításról szólna. Mi már nem abban a világban élünk, ahol elcserélsz két babszemet egy almára. MINDEN az újrahasznosításról szól, mert abban van a pénz és a munkalehetőség. Ha csak érintőlegesen is, de ennek köszönhetjük, hogy jelenleg még nem az utcán dobáljuk egymást kövekkel.
  • ovecboy #9 2016. április 29. 09:46

    10
    @kisokka: na és szerinted az autók felújítása/állagmegóvása nem ad embereknek munkát? Jóval többet adhatna, mint a robotizált gyárakban újabb és újabb autónak nevezett valamik kifosása.
    Itt semmi másról nincs szó, csak a "fogyasztói társadalomról", arról, hogy vedd meg, használd pár évig, aztán dobd ki a francba, vegyél újat, mert egy szűk, ámde kiváltságos rétegnek ez az érdeke.
    Arról nem is beszélve, hogy szerintem (de rajtam kívül jópáran vannak még így) az volt a járműipar szempontjából a szép korszak, amikor az egyes autókat messziről meg tudtad különböztetni, forma, vagy hang alapján (pl. a BMW-k jellegzetes hangja, gondolom a Ladák egyedi hangját se kell bemutatni, nem beszélve a VW Bogárról, illetve a formavilág annyira egyedi volt az egyes gyártóknál, hogy nem volt szükség márkajelzésre a megkülönböztetésükhöz, ha egy kicsit is szeretted az autókat).
    Ma meg mi van? Mindegyik olyan kussban van, hogy észre se veszed ha jön (nem feltétlen előnyös dolog a gyalogosbalesetek szempontjából), illetve a különböző márkájú "szappantartókat" és "krumplikat" ma már szinte csak a márkajelzés különbözteti meg egymástól. Tudom miről beszélek. Az állagmegóvásos pihenőre rakott Opelom elé soha, de soha nem léptek ki, mert jó nagy (ám még pont "street legal";) hangja van neki, ellenben ami modern csodával mostanában közlekedek (mert nem akarom, hogy a patent állapotú, még "youngtimer" Opelomnak baja legyen), nem egyszer kellett figyelmetlen gyalogos miatt lesatuznom, mert dízel létére egy kumma hangja nincs menet közben. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy ez a fostalicska folyton hisztizik valamiért, mindent jobban akar a sofőrnél tudni, és a legrosszabb, hogy a csoda elektronika nem éppen pozitívan avatkozik be sok vészhelyzetben. Konkrétan télen próbálgattam, mit tud benne az ESP, és az a csoda cucc majdnem lerántott az útról, mert az amúgy is megcsúszáskor alulkormányzásra hajlamos elsőkerekes autó orrát még kijjebb húzta a kanyarból (még inkább alulkormányzottá tette), szóval egy rutintalanabb sofőr gond nélkül belevágja vele az árokba az autót ha megcsúszik. Arról nem is beszélve, hogy csúszós úton kisebb lassulást érek el amire az ABS belepofázik, mint az ABS nélküli Opelemmel, úgy, hogy tudom hol van a határ fékezésnél a gördülő és csúszó kerék között.
    Kicsit eltértem, de ez mindent bemutat, ami a véleményem mai tömegfosokról.
  • kisokka #10 2016. április 29. 22:56

    11
    @ovecboy: Egy szűkebb rétegnek ad csak munkát. Az 50 éves Marika nem fog neked küszöböt hegeszteni, ő pont arra van, hogy feltegye a bal első kárpitot az ajtóra naponta 250-szer(ezúton kérek elnézést minden Marikától, aki ezt olvasta). Nézd meg, hogy az autógyárakban kik dolgoznak. A 90%-nak gőze sincs róla, hogy egyáltalán mi a francot is csinál, de ezt KELL csinálnia, különben felkopik az álla. Szerintem ők nem értenének egyet a felújítós történettel, mert etetni is kell a kölyköket.

    Egyébként teljesen egyetértek veled, ez a mai társadalom úgy hibás, ahogy van. Egy jobb világban nem így működnének a dolgok, csak ez nem az a világ. Itt bizony a fogyasztói társadalom nyer és ha már így alakult, sajnos igazodni kell. Munkaerő és megélhetés szempontjából egyszerűen muszáj kidobni azt, ami még jó lenne. Na az amcsik ebben élen járók, de nem is szenvednek túlzott hiányban kb. semmiből.
    Már nem azt a kort éljük, ahol magadnak kitermeled az élelmet, aztán le van a gond. A mai ember keze olyan szinten meg van kötve, hogy nincs más kiút a nyomorból, mint beállni a sorba. Persze megteheted, hogy félrevonulsz és remeteként éldegélsz egy erdő közepén, van olyan, aki így is tesz. Viszont véleményem szerint ez se megoldás.

    A mai autókról nekem se különb a véleményem, a technikai részekbe ennyire nem mennék bele, de formailag egy hulladék az összes. Gyönyörű gépeket a '30-astól a '70-es évek végéig csináltak.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!