Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

17 hozzászólás

  • Digger 2017. október 14. 14:45

    1
  • Digger 2017. október 14. 14:46

    2
  • _V_ 2017. október 14. 18:48

    3
    3.99 leárazva ? Nem mondanám olyan drágának, legfeljebb a mennyiséghez képest. Én kerestem kint napi 56 fontot. Akkor drága ? Nem. Az étel nem drága kint, de a többi dolog igen. Egy 2 szobás ház is 6-700 font havonta, és akkor a rezsit nem is számoltam, de az megint legalább 150, aztán az autó biztosítása, internet stb... Ezek elviszik a pénzt. Egy ember nem tud gyűjteni kint. Kettő egy picit, (HA !!!) kap munkát folyamatosan. Mi 4-en voltunk, de lófasznyi munkát se kaptunk. Mondjuk nem is bánom így utólag, legalább nem kaptam meg a "könnyű pénzt"(Nem tudtam gyűjteni). Azóta úgy gondolom, hogy minden magyar embernek itthon kell dolgoznia és nem szabad kimennie a könnyű pénzért. Én is úgy vagyok vele, hogy bármit is érek el, azt itthon akarom elérni.
  • Dikkmándi 2017. október 14. 20:28

    4
    Szevasz Digger, ne sajnáld magadtól a jó kaját, mert egyszer élünk. Nem tudom pontosan a családi helyzetedet, de ha jól emlékszem, te ott dolgozol, a család otthon él. Attól függetlenül midíg csodáltam azokat az embereket, akik így tudank élni, nekem ez nem menne. Van egy pár haver, akik németben melóznak, egy fos putriban laknak, de spórol mint az atom, a családja meg dözsöl otthon. No meg mások farkalgatják az asszonyát :(
  • Digger #4 2017. október 14. 20:42

    5
    @Dikkmándi: nem tudom honnan vannak az információid de nem jó helyről. A család itt van velem kezdettől fogva. Teljesen igazad van, két út lehetséges. Spórolni mint állat és minimálisan élni vagy pedig megadni mindent magunknak.
    Na most én már 53évesen nem fogok kuporgatni mert ki tudja mikor dobom fel a pacskert. Nem gazdagodtam meg itt kint de többszörösére nőtt az életszínvonalam az életminőségemről nem is beszélve.
    Mi tartozik az életminőség rovatba? Például az a retrofesztivál amit fentebb linkeltem. Meg a londoni élet. Az itteni lehetőségek. Amit LÁT az ember. Nézd meg a videókat amiket feltöltök. Olyan érdekes a munkám hogy minden percét élvezem.
  • kisja #3 2017. október 14. 20:57

    6
    @nagyarpi0011: Diggernek bejött, neked akkor nem. Lehet ha most kimennél, bejönne. De igazad van abban, hogy itthon kéne dolgozni, megélni. Ez egy újabb, hosszabb téma lenne
  • Pocoknyúl #5 2017. október 14. 21:00

    7
  • bishop #3 2017. október 14. 21:26

    8
    @nagyarpi0011: Ha megengeded hogy hozzászóljak a megjegyzésedhez. nem értek egyet veled. Azért könnyű pénznek még idézőjelben sem nevezném. Én például dolgoznék otthon szívesen ha lenne értelme. De nincsen,annak ellenére hogy szerencsém volt anno a szakma választással. Azonban a külföldi munkának meg van a nagyon komoly ára. Az egyedüllét és szerintem a bizonytalanság.Szerencsés az akivel kinn van a család ,de nem mindenki teheti ezt meg ilyen-olyan okokból kifolyólag.Nem tudom megmagyarázni , de valahogy a folyamatos bizonytalanság van az emberben szerintem. Nem a holnap vagy a holnapután miatt hanem mondjuk mi lesz 1-2 év múlva. Lesz-e lehetőség kinn maradni,lesz-e munka stb. Tudom hogy sokaknak otthon is megvan ez a probléma,de engem ezek otthon elkerültek.Az igazat megvallva nekem otthon is volt munkám mindig. Ha holnap haza mennék akkor is lenne és szerintem az átlag felett tudnék keresni.De akkor sem tudnék olyan életszínvonalon élni,vagy annyit tartalékolni, (kinek mi a fontos), mint itt.
  • _V_ #6 2017. október 14. 21:36

    9
    @kisja: A honvágy úgyis mindenek felett áll.

    Én az elsőtől az utolsó napig szenvedtem tőle.

    Nem szégyenlem bevallani, hogy amikok átjöttem a magyar határon, akkor bekönnyeztem. Kiszálltam az autóbol, belemarkoltam a magyar földbe és örömmel telten megillatoltam.

    Én imádom a hazámat ! Nem az embereket, a földet, az örökséget, azt, hogy magyarnak születtem !

    Az első perctől kezdve bántam, hogy kimentem.
  • _V_ #6 2017. október 14. 21:45

    10
  • Pocoknyúl #8 2017. október 14. 21:49

    11
    @bishop: bocs, hogy beleszólok.. lassan 40 leszek és megosztanám a saját véleményem a témáról. Szerintem:
    -a külföldi munka akkor jó, ha kint dolgozik az ember, de itthon él, sokan megtehetnék (és meg is teszik), hogy bérelnek egy albérletet a határ közelében és ingáznak napi szinten.
    -ha valaki külföldre megy a jobb élet reményében, az a kinti viszonyokhoz képest ugyanolyan szinten fog élni, mint itthon, nem fog sokkal előbbre jutni. Diggert-t teljesen megértem, amit írt, abban minden benne van., nagyon korrekt hsz!
    -a fiatalok ott cseszik el, hogy amikor külföldön jobban keresnek, egyszerre elkezdenek költekezni, új kocsi, miegymás, nem tartalékolnak (amit látok), szórják a pénzt ezerrel, később pedig ha jön a krach 8mert mindig jön, csak idő kérdése), visszaesnek ugyan oda, ahol voltak.
    -a helyes recept az volna, kimegyek, 6-8 évet pszichopata szinten lenyomok (ha van még elég időm rá az életből), semmire sem költök, csak rakom a lóvét, hazajövök és itthon vagyok, elkezdek ebből valamit csinálni. (én így tettem)
    Más kérdés, hogy ezzel az ember elveszíti a fiatalságát, de ugye valamit valamiért és ugye ide születtünk, nem lehetett jobbat választani..
  • bishop #11 2017. október 14. 22:02

    12
    @Pocoknyúl: Köszönöm a véleményedet. Sokban igazad van. A baj az hogy a spórolok mint az állat,és majd otthon kezdek belőle valamit az eléggé kockázatos. Nehezen dobja fel az ember azt amit már összeszedett szerintem. Mindamellett a külföldi munka az érdekes egy témakör. Mindenkinek saját története van és mindenkinek saját filozófiája a miértekre. Ami a vicc,hogy mindenkinek igaza van,ugyanis a saját életét ,ő éli, nem más. Lehet kritizálni embereket döntéseik miatt, de sose felejtsük ,hogy mi nem vagyunk ők. lehetünk hasonló helyzetben,de ugyanolyanban sosem.
  • Pocoknyúl #12 2017. október 14. 22:14

    13
    @bishop: viszont lehet tanulni a mások hibáiból, érdemes. Ha a 15-ik ismerősöd dolgozik már külföldön, 330xd-vel és ki tudja mivel jár, telket vesz, építkezni kezd, majd hirtelen belebukik elveszik a meló, baleset éri, lelép az asszony, stb. stb. és idegronccsá válik, azt nem lehet figyelmen kívül hagyni. Nem akarok okoskodni, tényleg mindenkinek a saját élete, de akit eddig láttam a leírt recept alapján, az később vitte is valamire.
  • Digger #12 2017. október 14. 22:17

    14
    @bishop: Korrekt vélemény.
    Nekem ha nagyon röviden kéne jellemeznem az itteni életet akkor azt mondanám ÉLHETŐ ORSZÁG.
    Ebben a két szóban minden benne van. Nem baszogatnak, hanem hagyják hogy végezd a munkád. Ennyi.
    Szabadúszó vállalkozó vagyok. Egyetlen adminisztrációs feladatom van. Ha autóval megyek munkába akkor egy sorban minden nap le kell írnom mennyit használtam az autót munkábajásrásra.
    Ennyi.
    20% az összes levonásom és az adóév végén a költségek levonása után ebből is visszakapok 1-3 ezer fontot.
    hangsúlyoznám vállalkozó vagyok.
  • bishop #13 2017. október 14. 22:52

    15
    @Pocoknyúl: Nagyon sok embert láttam már belebukni a külföldi munkába.Kollégáimat ,akik azt hitték a közös ivászat tartja össze a társaságot. Aztán már mikor baromi összetartó lett a csapatuk akkor lapátra kerültek. Ők voltak a legjobban felháborodva mondanom sem kell. Sokan megszédülnek a pénztől. Sokan azt hiszik egyből nyugdíjas állást kaptak,úgyhogy nem gondolkoznak mi lesz holnap.Az igazat megvallva nagyon -nagyon sokan teljesen felkészületlenül ugranak neki,és itt nem csak a nyelvtudás minimális szintjére gondolok,hanem komoly szakmai hiányosságokkal küzdő emberkék (akik nincsenek tisztában a korlátaikkal) hirtelen megkapják az otthoni fizetésüknek mondjuk az 5-10 szeresét ,és képtelenek intelligens módon feldolgozni.Számomra ami az igazán siralmas ,hogy sokszor középkorú emberek akik először jönnek külföldre azzal a céllal hogy az otthon szarba került családjukat kihúzzák a szarból,első fizetés után elfelejtik mi volt a cél. Számukra semmi nem lesz fontos csak saját maguk és az eldorbézolt esték. Vannak emberek akiken egyszerűen nem tud segíteni a sors se mert nem akarják. sajnálatos ezt látni. Persze van ellenpélda akinek sikerül,de az a kevesebb. Legalábbis jó pár éves tapasztalatom szerint.
  • bishop #14 2017. október 14. 23:00

    16
    @Digger: Angliát nem ismerem ott nem voltam. Én Németországban élek már lassan 9 éve. Én azt látom hogy ha szakmailag ott vagy a szeren és a mentalitásod is megfelelő akkor a tenyerükön hordoznak szinte. Az én szakmámban egyre kevesebb az igazán jó szakember.Nem csak itt hanem szinte az egész világban.Legalábbis tapasztalataim szerint Ausztriában,Olaszországban,Ausztráliában,Németországban és sajnos Magyarországon is. Ezt ott is tudják,úgyhogy a jó szakembernek szerintem sehol sincsen gondja és mindenhol jó helye van általánosságban.Persze hülyeségek minden munkahelyen vannak.Nagyon örülök hogy neked sikerült megtalálni a számításaidat.Az hogy a könyvelésed mennyivel egyszerűbb és logikusabb,valamint mennyivel élhetőbb az ország,az egy olyan rendszerszintű probléma ami röhejes. Mondjuk ha ezek a problémák nem lennének akkor lehet sosem akarnánk vagy akartuk volna átlépni az országunk határát munkavállalás céljából.
  • Digger #16 2017. október 14. 23:14

    17
    @bishop: Igen, egyetértek.
    Nézd, én utoljára állami cégnél dolgoztam Magyarországon. Közműszolgáltatónál állandó éjszakában.
    A mi szakmánkban ez a legnagyobb szakmai tudást igénylő munka mert nincs közműtérkép. Keresd meg, érezd meg, és lehetőleg ne szakítsd el. Ásd ki úgy hogy minél kevesebb lapátos munka legyen. Ez a követelmény. Két munkahelyem volt otthon és mindig az elsők között voltam szakmai tudásban.
    így összességében kerestem havi 150ezer nettót.
    Na akkor "lófaszt mama".
    Ennyit a megbecsülésről.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!