Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Nem halt meg senki, de ezek nem migránsok ;) hanem modernkori telepesek akik próbálnak beilleszkedni!

14 hozzászólás

  • Wundermax 2015. október 4. 22:10

    1
    nem tudom mit láttam, de kemény helyzet, az biztos. A cimért meg külön köszönetrotfl
  • _V_ 2015. október 4. 23:12

    2
    Hát jó kérdés...Jó lenne tudni mit is láttunk...Illetve azt tudjuk mit láttunk, de a helyzetet leírás nélkül nem igazán lehet értelmezni... :(
  • KillHates 2015. október 4. 23:14

    3
    Ami a vicc az egészben, hogy ez az ULTRA-LIBERÁLIS!!! Svájcban történt!!! :O
    Nem adok fél évet, és nyugaton a helyzet nem lesz változatlan!
    Bepöccennek, majd egy pillanat alatt, a nagy "fogadjunkbemindenkit" nyugatiak, mikor szépen elkezdik az adókat emelni, hogy el tudja majd viselni az ország a szociális hálóra nehezedő nyomást... Olyan idegengyűlölet lesz majd ott, hogy a sokat szidott magyar politikai hozzáállás kismacska simogató lesz ahhoz képest! :D
  • Chrome 2015. október 4. 23:22

    4
    A parabola görbe is megirigyelné azt a srácot, milyen szép íven repült már xD XD
  • weryas #3 2015. október 5. 12:17

    5
    @KillHates: Hogy Neked mennyire igazad lesz! :)
  • Wundermax #3 2015. október 5. 19:34

    6
    @KillHates: arról hallottál már, h mekkoa munkaerőhiány van? meg arról, h nem lesz aki fisesse majd a nyugdijadat?
  • JohnFly #6 2015. október 5. 21:52

    7
    @Wundermax: 1: Arról hallottál már, hogy az a BIZONYOS munkaerőhiány valójában virtuális, mert a be ne töltött állásokra valójában meg lenne az aki jelentkezne rá, csak aki a munkaerő piacon keresletként van jelen (munkahelyet kínál) annak a kereslete azon az árszinten (vagy inkább alatta) teljesen rugalmatlan.
    Magyarra fordítva
    [email protected] fizetni a munkáért!!!!!!!!!! ezért kell mindig valaki, aki még olcsóbban gürcöl.
    2. Nem lesz aki fizesse a nyugdíjunkat????????? Te is az előző évezredben ragadtál? Hahóóóó!! Ma egy ember a fejlett termelési eszközökkel 10-20 ember megélhetéséhez elegendő javakat képes előállítani! A technika előrehaladtával ez csak fokozódik.
    Ha továbbra is ezt az előző évezredes társadalom-gazdasági szemléletet (társadalom-életkor eloszlási modellek agyonmisztifikálása) majmolják az emberek, oda jutunk, hogy lesz egy rahedli ember, aki nézi, hogy a robotok dolgoznak helyettük a gyárban, ők meg csorgatják a nyálukat a pénzre, amit a robotokat kezelők visznek haza......
  • Wundermax #7 2015. október 5. 22:25

    8
    @JohnFly: sztem nem az alacsony bérek okozzák a munkanélküliséget (itthon is éhbérért dolgoztatják az embereket mégis működik...), ez inkább összetettebb folyamatoknak köszönhető, legalábbis szerintem, de én nem vok közgazdász. Csak arra emlékszem, h van l struktúrális munkanélküliség, ami azt jelenti, h a mérnök az nem fog wc-t pucolni, az asztalos se, de a wc-s nénit meg az asztalos nem fogja alkalmazni. De nem csak képzettség mentén, hanem földrajzilag is lehet egy törés, ami lassan egyenlitődik ki, pl Veszprém és Győr lassú növekedésével, ahogy beköltöznek a munkalehetőséget követni tudó emberkék. mind1 sztem ne mi találjuk ki h mi a baj a rendszerrel, viszont azt józan paraszti ésszel is beláthatod, h ha nagyszüleidnek volt 2 gyereke,a szüleidnek meg 1, azaz ahogy csökken a termékenységi ráta vagy mi, úgy nő a nyugdijasok által az elfogyó fiatalságra rótt teher...tehát szükség van fiatalokra, vagy végső soron bárkire aki dolgozni és adózni tud.
  • Wundermax #7 2015. október 5. 22:48

    9
    @JohnFly: amúgy ebben a könyvben megvan magyarul is, érdemes csekkolni, sztem én is beszerzem hamarosan, mert van még benne pár érdekes dologlike

    www.antikvarium.hu/konyv/esszek-174324
  • JohnFly #8 2015. október 6. 13:24

    10
    @Wundermax: "itthon is éhbérért dolgoztatják az embereket mégis működik" Nem. Nem működik. A mai 18-25 éves korosztálynak 50%-a munkanélküli (kb 300.000 ember), míg van az országban 150.000 betöltetlen munkahely. A munkahelyek betöltésére az előbb említett csoportból BŐVEN lenne, aki alkalmas (jó helyen lakik, rendelkezik a szükséges szakképesítéssel, etc.), mégsem tölti be senki azokat az álláshelyeket........
    "tehát szükség van fiatalokra, vagy végső soron bárkire aki dolgozni és adózni tud"
    igen, a dolgozni tudó valakit cseréld le valamire, amit GÉP-nek hívnak, a nyugdíjjárulékot meg adóra, amit a gépet üzemeltető vállalkozás fizet, és máris fennmaradt az időseket ellátó rendszer anélkül, hogy a kevesebb fiatalra túl nagy terhet hárított volna, mert egyszerűen a gép tucatnyi embert kidolgoz.
    Példának okáért:
    Ma bemegy sógorom dolgozni, beállítja a heggesztő-robotot, feltölti anyaggal, azután felül a targoncára, felpakolja a lemezeket a plazmavágó cnc-re, beállítja, elindítja. Mind a két gép 99%-ban autómatán működik. Megiszik az autómatából egy kávét, aztán megy lepakolni a robotot, és újra feltölteni, és kezdődik az egész kör elölről, és közben sógorom egy személyben a két gép segítségével elvégzi azt a munkát, ami 30 éve 20 emberé lett volna, ha ugyanannyi idő alatt végezni akartak volna.
  • Wundermax #10 2015. október 6. 21:31

    11
    @JohnFly: igazad van, ez a jövő, de azt nagyon rosszul gondolod, h ezt képesek meglépni holnap. Ez egy nagyon összetett folyamat, mert a piaci viszonyokhoz igazodni kell, illetve ezekhez a dolgokhoz rengeteg időer is szükség van, plusz nincs olyan szinten a technológia, h megbizhatóan automatizálni lehessen minden gyártási folyamatot. És itt azért megjegyezném, h Magyarországon hatalmas szakemberhiány van, nincs elég képzett ember főleg a mérnöki munkák terén. A munkanélküliség meg nem csak azért probléma, mert vmi gonosz háttérszervezet úgy akarja, hanem azért mert ismét egy folyamatosan változó és nehezen előrelátható rendszerről beszélünk.

    Bárcsak olyan egyszerű lenne a megoldás, mint ahogy azt te látod...
  • JohnFly #11 2015. október 7. 09:23

    12
    @Wundermax: lolÉn se látom egyszerűnek a folyamatot, én csak látok egy irányvonalat, ami felé ha haladnának a döntések, és gazdasági irányvonalak, akkor egy természetes, fenntartható mederbe lehetne kanyarítani a gazdaság fejlődését, és ehhez bizony nagyon sok munkára, kutatásra, és időre van szükség, viszont el kéne indulni abba az irányba. A gond pont az, hogy Eleve a mai HOSSZÚTÁVÚ stratégiák pontosan az ELLENKEZŐ irányba mutatnak, mint ami fele haladni kéne, magyarra lefordítva:
    Erőltetik olyan demográfiai folyamatok térnyerését, amelyek EL FOGJÁK LEHETETLENÍTENI nagyon hosszú távon ( a ma születettek még sokáig fognak élni, azok meg még tovább, akik ma bevándorló vendégmunkásoktól FOGNAK születni) az általam preferált, és a társadalom általános jóléte szempontjából elfogadható irányvonalat.
    Egy percig sem gondoltam, hogy ez holnap megléphető. Viszont ha a MA problémájára rövid távon egy a hosszútávú folyamatok kerékkötőjéül szolgáló "megoldást" hozunk, azzal csak elodázzuk a gondot, és későbbre egy még sokkal nagyobbat alkotunk.
    Az EU ezt csinálja 40 éve. Problémákat halogat, és azt mondja a halogatásra, hogy megoldás. Az a nagy büdös francokat. Csak újabb bajokat kreál, de azt majd megoldja valaki, de ezzel az a baj, hogy ezek begyűrűznek, és egyszerre fognak az arcunkba robbanni.
    Ezért vagyok dühös, amikor leírod, hogy betöltetlen állások vannak, meg elöregedik a társadalom, mert ezek olyan problémák, amikre már régen meg kellett volna születnie a megoldásnak, de mindig csak halogatják, és ha az elöregedő társadalomra az a válasz, hogy meg kell fiatalítani, akkor azzal megint nem oldottuk meg a gondot, csak elhalasztottuk, sőt kreáltunk mellé még egyet, a túlnépesedés rémképét melléhelyezve, mert az elöregedő társadalmat a végtelenségig ugyebár nem lehet újabb generációk lefialásával, újabb tömegek befogadásával megoldani, mert van a világnak, és főleg Európának egy maximum eltartóképessége. Így eljutunk oda, hogy az általam emlegetett folyamatoknak nem lesz létjogosultságuk, mert amikor már túlléptük a kritikus tömeget, ez nem megvalósítható. Ott, azon a ponton éhínség, járvány, háború, belviszály, és társaik fognak kialakulni kontinens, és világ szerte.
    Én ezt nem szeretném megélni.
  • Wundermax #12 2015. október 7. 21:33

    13
    @JohnFly: teljesen igazad van. A túlnépesedésre is csak azt tudják kitalálni, hogy majd a technológia, meg a mezőgazdaság fejlődése megoldja a problémát, de az mondjuk, h nem kéne 9-10 milliárd embert kitermelni még csak fel sem merül, mint opció.

    De ettől fügetlenül - és a körülményekhez képest - én pozitivan látom a helyzetet. Legalábbis nem annyira negtivan, mint te, mert sztem a rosszat könnyebb meglátni, mint a jót és hiszek abban, h a "felszin alattt" a jók erői is mozgolódnak, sőt igazából, ha nagyon odafigyelünk lépten-nyomon látható a tenni akarás, csak az egészet elhomályositja a média és a végtelenségig elbutitott emberek tömege. Engem inkább pont ez aggaszt, a mélységesen felszines, önző, gyáva és legfőképpen műveletlen, tájékozatlan emberek tömege... emiatt nem lehet a társadalmak és kultúrák szintjén megvitatni a fontos kérdéseket, mert nincs aki meghallgassa ezt a diskurzust... van viszont gyár meg diszkó és kevert keserű, fürdősó, hihetetlen luxus meg rengeteg rossz mintakép és szemfényvesztés.

    Mind1 is, sztem én sem vagyok vitapartner, mert nem értek hozzá, ezért csak megérzéseim, elveim és információ-morzsáim vannak...meg rengeteg bizodalmam:) de az se gáz ha leég minden...
  • Gondolkodó 2016. december 2. 20:04

    14
    Nem lesz aki fizesse a nyugdíjam ??? Miért is?? Azért hogy a vezetőinknek, és az új elitnek még több pénze maradjon?? Normális vagy ember??
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!