Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Vesna Vulović nem akart belekerülni a Guinness rekordok könyvébe!

Az egész úgy kezdődött, hogy a Vesna mint légiutaskísérő dolgozott, és egy tévedés folytán beosztották a JAT Flight 367-re (Jugoszláv). Arról nem tudott, hogy a Horvát usztasák igencsak haragszanak a gépre, és bombát helyeztek el a fedélzeten. A repülőgép Csehszlovákia felett 1972.Január 26.-án felrobbant, és Kamenice mellett földbe csapódott. A 10150 méteres zuhanást csak egyvalaki élte túl Vesna Vulovic. De a szerencse kereke itt még nem ért véget. A roncsok között eleve egy másik emberre esett és a gép közepén helyezkedett el, a szárny csatlakozásánál ahol legerősebb a szerkezet.
Bár eltört a 2 lába, 3 csigolyája , és a koponyája is betört, de nem hagyta cserben a szerencséje továbbra sem. Őt egy orvos találta meg, aki értett az ilyen szerencsétlenségek áldozataihoz (Katona orvos, háborús tapasztalattal). Így nagy elővigyázatossággal kezelte, és juttatta el a kórházba. Vesna 27 napig volt kómában, deréktól lefele megbénult. Később műtétek sora után, újból sikerült megtanulni járnia és az egészsége teljesen rendbe jött. Ráadásul a balesetre nem is emlékszik, ezért lelki sérülés sem érte, nem fél a repüléstől és vidáman él. Az orvosok szerint sok szerencse és testi alkat, valamint a nagyon alacsony vérnyomása segítette a túlélésben.
Bekerült a Guinness könyvbe - az ejtőernyő nélküli ugrás rekordere, 10150 méterről.
Nem az ember dönti el , hogy meddig fog élni!
ui.- Később felmerült, hogy nem is az Usztasák robbantottak, mert a roncsok viszonylag szűk körben zuhantak le. Szóba jött egy Cseh MIG-15 ös, amely tévedésből lőtte le a gépet. Végül egyik elmélet sem nyert teljes bizonyosságot.

15 hozzászólás

  • genyokapitany 2016. június 30. 09:22

    1
    Dugtam volna.
    Jó bőr volt.
  • KillHates 2016. június 30. 10:20

    2
    Köszi a posztot! kalap
  • Malac #1 2016. június 30. 11:13

    3
    @genyokapitany: Örülök, hogy nem csak nekem jött ez le a cikkből. :D
  • Cody78 2016. június 30. 15:29

    4
    Az nem szabadesés volt.
  • ArkaChopa #4 2016. június 30. 16:15

    5
    @Cody78: akkor mi?
  • Cody78 #5 2016. június 30. 18:41

    6
    @ArkaChopa: Zuhanás :)
  • ArkaChopa #6 2016. június 30. 18:46

    7
    @Cody78: Az nem zuhanás! :D
  • Cody78 #7 2016. június 30. 18:51

    8
    @ArkaChopa: Igazad van.
    Az becsapódás volt. :)
  • ArkaChopa #8 2016. június 30. 18:54

    9
    @Cody78: tudod én még nem láttam olyat, hogy repülő fent marad :D
  • Pepejoe 2016. június 30. 22:44

    10
    Én még úgy olvastam régebben ezt a történetet, hogy épp azért maradt életben mert a robbanás után kiesett a gépből (és ezért is kerülhetett be úgy, mint ernyő nélküli szabadesés vagy mi) és egy tőzeges-mocsaras puha részre esett, ott találták meg. Így nem lehetett a roncs közelében sem. Szó nem volt hogy bentmaradt a gépben meg másra esett, stb. Azt hiszem a 96'-os Rekordok Könyvében olvastam, azért is rémlik határozottan mert az egyetlen év, amit megvettem.
    Na, ha meglátogatom mutterékat, előkeresem.
    Furcsa az is szerintem, hogy ha valaki a gépben marad, összekaszabolódik az arca, stb. neki meg semmi.
  • MadPjotr 2016. július 1. 15:40

    11
    Vesna Vulovic (Yugoslavia) was 23 working as a Jugoslavenski Aerotransport hostess when she survived a fall from 10,160 m (33,333 ft) over Srbsk, Kamenice, Czechoslovakia (now Czech Republic), on 26 January 1972 after the DC-9 she was working aboard, blew up. She fell inside a section of tail unit. She was in hospital for 16 months after emerging from a 27 day coma and having many bones broken.

    It is estimated that the human body reaches 99% of its low level terminal velocity after falling 573 m (1,880 ft) which takes 13 - 14 sec. This is 188-201 km/h (117 - 125 mph) at normal atmospheric pressure in a random posture, but up to 298 km/h (185 mph) in a head down position.

    Vulvovic was not even supposed to be on board. Her schedule had been mixed up with that of another stewardess also named Vesna, and she was subsequently placed on the wrong flight. But Vulvovic was happy for the mistake, as it afforded her the opportunity to see Denmark and to stay in a Sheraton Hotel, which she had always dreamed of doing. But the mix up was not so fortuitous as it seemed.

    A terrorist group known as Ustashe had placed a powerful explosive on this particular plane. The Ustache was a far-right nazi/fascist group in Croatia which was implicated in over two dozen terrorist attacks against Yugoslavia after World War II. Vulovic's flight, JAT Yugoslav Flight 364, was with an airline based in Yugoslavia.

    While passing over the city of Srbska-Kamenice, the explosive device detonated. The DC-9 was torn into pieces, and the plane's wreckage, along with its twenty-eight passengers, fell through the sky for three long minutes before striking a frozen mountainside. A German man, upon arriving at the crash site, found all of the plane's passengers dead, save one. Vulovic was lying half outside of the plane, with another crew member's body on top of her, and a serving cart pinned against her spine. The man had been a medic in the second world war, and did what he could for her until further help arrived.

    At the hospital, her parents were told that although there was still life in her body, she would not survive. Her skull was broken and haemorrhaging, both of her legs were broken, and she had three crushed vertebrae. But three days later, she awoke from her coma, and asked for a cigarette!

    Vesna was paralysed from the waist down, but she was alive and conscious. Two weeks after the accident, her doctor told her what had happened, and gave her a newspaper to read the story, but the memory of this event would escape her, as did everything from one hour before the accident to one month after, due to amnesia. Later, she underwent surgery that restored movement to her left leg, and a month after that, she regained movement in her right leg. Eventually, she was able to walk again.

    She never suffered any psychological trauma as a result of the incident, and never experienced any fear of flying. She is still alive today, and flies with some regularity.Her good fortune in surviving the accident is most likely due to her low blood pressure, which caused her to pass out quickly and prevented her heart from bursting. However, Vulovic does not consider herself lucky. Thirty years after the crash, in an interview she said:

    'I'm not lucky. Everybody thinks I am lucky, but they are mistaken. If I were lucky I would never have had this accident and my mother and father would be alive. The accident ruined their lives too.'

    forrás: www.guinnessworldrecords.com/world-records/highest-fall-survived-without-parachute/…

    itt is a repülőgép farkáról beszélnek
    amit én nem értek az az, hogy a szervei, hogy nem szakadtak le a hirtelen lassulástól?
  • ArkaChopa 2016. július 1. 16:32

    12
    @MadPjotr: Egyik helyen 27 nap kómát írtak, (én is) de ez lehet elírása annak a cikknek, ebben meg 3 napot írnak. Itt egy hónap rehabot írtak, ott 6 hónapot. Ott a gép törzséről beszélnek a szárny csatlakozásnál mert az erősebb, de itt csak annyit félig kilógva a gépből. Én nem tudtam eldönteni melyik a pontos hiteles főleg 44 év távlatából, és főleg egy komcsi híradásból.
    A lényeg, hogy túlélte, azt nem vitatja senki. Ő a rekorder, próbálja valaki utána :D
  • Cody78 #11 2016. július 1. 18:55

    13
    @MadPjotr:
    Az emberi test 100g-t is kibír nagyon rövid ideig. Légi katasztrófák sorozatban volt egy rész, ami teljesen hasonló ehhez. Leghátulról esett előre egy illető, a kiszakad ülések előre repültek, a repülő orra összegyűrődött lassítva ezzel a becsapódást, és így túlélte.
    David_Purley autóversenyző a balesetekor 178g-t élt túl.
  • ArkaChopa #13 2016. július 1. 19:01

    14
    @Cody78: ehhez elég nagy szerencse kell, ahhoz hogy utána még sérülésmentes teljes életet tudjon élni még nagyobb. Szóval ez nemcsak egy rekord, hanem csodaszámba menő rekord....szerintem. kalap
  • Sheldon 2017. április 2. 18:12

    15
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!