Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A Közlekedési Múzeum előtt volt kiállítva, innen lehet ismerős mindenkinek!

A mozdonyt 1999 November 23-án selejtezték le, miután 1999. június 4-én balesetet szenvedett a Badacsony lábánál.
Röviden összefoglalva: az M61 004 pályaszámú dízelmozdony, és három mögötte haladó kocsi délután öt órát követően néhány perccel a badacsonylábdihegyi megállóhely ívét néhány száz méterrel elhagyva – rövid vészfékezést követően – a viharban kidőlt fának ütközött. A baleset Badacsonylábdihegy után az 1061–1060 sz. szelvényben történt 17 óra 9 és 17 óra 10 perc között. A siklás után még egy kisebb fát is kidöntött a gép, amely a közeli nyaraló kerítését is összetörte. Akkori áron az anyagi kár körülbelül százmillió millió forintra volt tehető. A fa időbeni észlelését a jégeső és a közvetlenül a szóban forgó pályaszakasz előtt elhelyezkedő ív tette lehetetlenné. A mozdony a levegőbe emelkedett, majd a forgóvázak leszakadása után mintegy 120 fokos fordulatot megtéve oldalával a pályán landolt. Az utána következő két személykocsi szintén kilendült a pályáról, és keresztbe fordultak. Szerencsére az első két kocsiban nem volt utas. Az pedig szinte a csodával határos, hogy a mozdony vezére, Szűcs Tamás mozdonyvezető, kisebb karcolásokkal úszta meg a balesetet. Az első kocsiban utazó jegyvizsgálók egyike ugyancsak kisebb zúzódásokat szenvedett. Ám a mozdony főkerete a vágányra zuhanástól oly mértékben meggörbült, hogy nem volt javítható.
A mozdonyt a '60-as évek közepén rendelte a MÁV, és a baleset után az orr részt kiállították a Budapesti Közlekedési Múzeumnál, ahol 2015 december 17-ig állt.
kalap

11 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!