Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

2010. június 1-jéig legalább 20 millió gallon (75,7 millió liter) olaj ömlött a Mexikói-öbölbe. A BP számára ez minden szempontból teljes és totális katasztrófa volt. Az időzítés, a helyszín (azaz nem egy fejlődő ország határainál történt), minden rossz a BP számára. Mindenki mérges, és ez nem fog abbamaradni, amíg a szivárgás meg nem szűnik.

A Greenpeace UK nemrég indított kampányt/versenyt, amelyben arra buzdítja az embereket, hogy "újjáépítsék" a BP logóját, és mutassák meg, hogy nem "Beyond Petroleum", ahogy a szlogenjük sugallja. A pályázatra június végéig lehet jelentkezni, de eddig már több mint 300 pályamű érkezett! Az alábbiakban 25 érdekes pályaművet válogattam össze.

A BP Corporate a logóról:
Vizuális arculatunk tükrözi üzleti tevékenységünk forradalmi minőségét.
Logónkat 2000-ben vezettük be, és a hagyományokkal való drámai szakításként terveztük. Nem hasonlít semmilyen más energetikai arculatra, és számos dolgot szimbolizál - a napraforgó élő, organikus formájától kezdve a legnagyobb energiaforrásig. .. magáig a Napig.

A "Helios" - a görög napistenről elnevezett - színek a hőt, a fényt és a természetet sugallják. Ez egymásba illeszkedő formákból álló minta is: mint a BP, egy olyan egység, amelyet sok különböző részből álló, egyként működő egység alkot. Ez különösen fontos volt, mivel az új márkát egy sor fúzió és felvásárlás után vezették be. Egyesítette az összes örökölt vállalatot és alkalmazottat, amelyek most a BP-t és annak globális márkáját alkotják.

5 hozzászólás

  • MJoe január 22. 16:07

    1
    Miért kell egy logoba belelátni mindenféle napistentől kezdve organikus dolgon keresztül a szörfig mindent IS ? :|
    Az egy logo.
  • paraszt75 #1 január 22. 18:52

    2
    @MJoe: Nagyrészt az olajszennyezésre utalnak amit a vállalat okoz
  • Hakapeszi Mami #1 január 22. 21:04

    3
    @MJoe: a marketingesek megvesznek az ilyenekért. azt akarják, hogy szeresd a céget, akitől terméket veszel. hogy rájuk gondolj, hogy egy kis mosoly csússzon a szád sarkába, ha a logóval találkozol. legyél lojális, elkötelezett, ilyesmi.
    a marketinges manapság már nem a terméket akarja neked eladni, hanem stockholm szindrómát akar kiépíteni benned (ezt ők máshogy fogalmazzák meg, de érted)
  • jelenszkyalba22 #3 január 23. 13:09

    4
    @Hakapeszi Mami: "A stockholm szindróma lényege, hogy a túszok – és a kiszolgáltatott helyzetben lévő emberek esetenként – szimpátiát kezdenek érezni kínzóik, rabtartóik iránt. Ez furcsa; józan ésszel azt hihetnénk, hogy gyűlölniük kellene őket. Általában ez így is van; olykor azonban nem ez történik. A Stockholm-szindróma olyankor léphet fel, amikor a sok bántalmazás mellett a rab, miközben teljesen ki van szolgáltatva fogvatartójának, figyelmet, felületes kedvességet tapasztal részéről." Erre gondoltál? A marketingesek a kínzóink lennének? Meglehet.

    Egyébként régebben próbálkoztam logótervezéssel is. Esélyem sem volt a megrendelőnél, ha nem magyaráztam meg legalább 500 szóban, hogy mit is akar jelenteni az adott logóm. Manapság már nem elég ha odalöksz egy rajzot, azt annyi.
  • Hakapeszi Mami #4 január 23. 22:03

    5
    @jelenszkyalba22: kínzóink? nem feltétlen, de lehet. inkább zsarnokaink, akik az erőszak helyett a hülyítéssel operálnak ... és nem elég nekik, ha irritáló és hazug reklámjaik után megveszed a terméket: azt is akarják, hogy szeresd. szeresd a reklámot, a terméket, a gyártót, az életérzést, amiről azt hazudják, hogy kapod a termék mellé
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!