A TMB-2 az UVZ (Ural gyár) teljesen új terméke amit a vasút számára fejlesztettek ki. Ez a többfunkciós jármű, amely képes a közúton és a vasúton is közlekedni. A gépet egy nagyszabású program részeként fejlesztették ki az új típusú civil használat számára, amely az UVZ Corporation stratégiai fejlesztésének egyik fő iránya. A TMB-2-es hatékony alternatívája a tolatómozdonyoknak, amely alkalmas 15 vasúti kocsi vontatására. A járművet vasúti javítási és hibaelhárítási, valamint speciális vagy vészhelyzeti helyreállítási műveletek elvégzésére használják. A TMB-2 húzóerejét a pályákon 15 vasúti kocsira vagy tartályra szánták.
Ennyit az orosz rotorplánról. A Magnus-effektus a folyadékok mechanikájába sorolható jelenség, mely akkor lép fel, ha egy forgó test halad valóságos közegben, ekkor a haladási irányára merőlegesen egy erő lép fel, mely abba az irányba mutat, ahol a forgó test felületén a legnagyobb a közeg helyi sebessége. (Na és erre épült a rotorplán mechanikája.) A jelenség hasonló a szárnyprofilra ható felhajtóerő keletkezéséhez, a különbség abban áll, hogy a test körüli örvényt nem a test alakja, hanem a forgása kelti. A jelenséget Heinrich Magnus írta le először, 1853-ban.
Ki gondolná, hogy a XX. század közepén egy csatahajó eltűnhet?
kicsit poros volt az út..
A tömege 946,000 kg
Ezeknek sem kell a szomszédba menni...!
Fiatalság bolondság
De duplán lehet felszámolni a mentést
Ezt kipróbálom
A villamos sietett, a rendőr meg profin kiszállt!