Mert szereted...
Április 26-án, hajnali 1:23-kor lesz a 33. évfordulója az eddigi legsúlyosabb atomkatasztrófának. A BBC évekkel ezelőtt készített egy dokumentumfilmet (egyfajta doku-drámát) az eseményekről, ami a Csernobilt kivizsgáló Valerij Legaszov - Kurcsatov-intézeti akadémikus, kutatási igazgató - nézőpontjából mutatja be a katasztrófát. A filmben láthatóak a katasztrófát megelőző és közvetlen utána történt események, a küzdelem a tűz ellen egy második robbanás elkerüléséért, a kivizsgálás menete és eredményei, valamint a korrupt, az igazságot eltitkolni és mindent irányítani akaró felsővezetés is, ami végül Legaszovot az öngyilkosságba kergette a katasztrófa 2. évfordulóján.
Az első biorobotként jegyzik ezt a képtelen tervet.
A khTZ-16-ot (oroszul XT3-16) a korai negyvenes években fejlesztették ki az STZ-3 traktor alapjára.
Egy titán a multból
1944. december. 26-án a földi pokol vette kezdetét Budapesten.
Nem engedtétek, hogy elmenjek. Muszáj volt megszegnem a fogadalmamat, úgyhogy újra itt vagyok, és hálám jeléül, hogy ilyen kedvesek voltatok, itt egy poszt egy érdekes gépről. Remélem tetszeni fog. :)
Vót pofájuk mininek nevezni! :D
Youtube kedvcsináló Wikipedia infó
Az óriási gépben egy harckocsikban használt gázturbina dolgozik, ami áramot fejleszt a 24 elektromotornak, és ezek hajtják meg a 12 tengelyen lévő 24 kereket, s amiből 16 tud fordulni, melyel egyedülállónak tekinthető a világon. De vajon mire kell egy 150 tonnás teherbírású, majdnem 30 méteres gépezet ?
Érdekes dolgokat lehet találni egy volt szovjet laktanya épületének padlásán...
Jó munkát és napot mindenkinek !
Részt vett az 1956-os forradalomban is.
Minden az M62-est használó ország adott neki becenevet, a lengyeleknél például "Gagarin" volt, míg a németeknél "Taigatrommel", mely annyit tesz: A tajga dobja. Ez a név jól szimbolizálja a mozdony jellegzetes dübörgő hangját, melyet több száz méterről is hallani lehet !
Egy többrészes poszt első része.
Repülő-e avagy hajó ?
A Zubr osztály (Project 1232.2, NATO nevén "Pomornik") a világ legnagyobb légpárnásainak osztálya. Mindössze nyolcat építettek belőle, melyből jelenleg hét van aktív szolgálatban, Kettő az orosz haditengerészetnél, négy a görög haditengerészetnél és egy a kínainál.
Az SU-100Y-ból csupán egy darabot készítettek, melyet az ugyancsak prototípus T100-as nehéz harckocsiból alakítottak át.
Az Objekt 775 szovjet kísérleti rakétás harckocsi (páncélvadász) volt, amelyet az 1960-as évek elején fejlesztettek ki a Cseljabinszki Traktorgyárban (CSTZ). Csak prototípusok készültek, sorozatgyártására nem került sor. Jellegzetessége volt az igen alacsony építés.
Elképesztő !
Egy szigorúan titkos fejlesztés a nyolcvanas évek elejéről.