Supermannek most Budapesten lett dolga :) Nektek hogy tetszik?
Egy évvel a második világháború kitörése előtt az Egyesült Államok kongresszusi bizottsága megállapította, hogy a haditengerészetnek nincs elegendő képzési lehetősége az új pilóták számára.
Három világrekord is született az első magyar óceánátrepülés során, amely végül kényszerleszállással ért véget.Több, mint százhuszonöt éve, 1893. január 6-án született Endresz György pilóta, aki Magyar Sándor navigátor társaságában első magyarként, a világon tizenötödikként repülte át az Atlanti-óceánt. A vállalkozáshoz amerikai magyaroktól kért – és kapott – támogatást, majd az ügy mellé állt a magyar területi revíziót támogató angol sajtómágnás, Lord Rothermere is.
A Mi–6-os helikopter NATO-kódja: Hook a Szovjetunióban gyártott nehéz szállítóhelikopter volt, melyet a Mil tervezőirodában terveztek és nagy számban gyártottak katonai és polgári célra egyaránt. A Mi–6 fejlesztése 1954-ben indult meg, az Aeroflot és a szovjet légierő nagy szállítóhelikopter iránt felmerült igényeinek kielégítésére. Amikor a gép 1957 végén végrehajtotta első felszállását, ez volt a világ legnagyobb forgószárnyas légijárműve, mely nagy mérete ellenére is megmaradt hagyományos felépítésű helikopternek. Egyúttal ez volt a Szovjetunió első sorozatgyártású gázturbinás helikoptere. A Mi–6 a különféle rekordok megdöntésével azonnal megkezdte rendkívüli képességeinek bizonyítását, és a helikopterek közül elsőként lépte túl a 300 km/h sebességet. A posztot Malac kérésére készítettem ( A kifosztott Csernobili járműtemető) lévő posztomnál lévő kommentelését figyelembe véve.
Ennyit az orosz rotorplánról. A Magnus-effektus a folyadékok mechanikájába sorolható jelenség, mely akkor lép fel, ha egy forgó test halad valóságos közegben, ekkor a haladási irányára merőlegesen egy erő lép fel, mely abba az irányba mutat, ahol a forgó test felületén a legnagyobb a közeg helyi sebessége. (Na és erre épült a rotorplán mechanikája.) A jelenség hasonló a szárnyprofilra ható felhajtóerő keletkezéséhez, a különbség abban áll, hogy a test körüli örvényt nem a test alakja, hanem a forgása kelti. A jelenséget Heinrich Magnus írta le először, 1853-ban.
A herkulesbogár (Dynastes hercules) a ganajtúrófélék (Scarabaeidae) családjába tartozó óriásbogár. Közép-Amerika, Dél-Amerika és a Kis-Antillák területén, a síksági és hegyvidéki esőerdőkben honos. A Dynastes-faj közül a leghosszabb testű és legtöbbet vizsgált. A Föld egyik legnagyobb bogarát egyes természetes élőhelyein a kihalás fenyegeti.
A bemutató szerint egy ilyen rakétával New Yorkból Sanghajba 39 perc alatt repülhetünk. Az tervek szerint egy jegy árának összege megegyezik a repülőgép turistaosztályának jegyével megegyező árral. A Föld bármely pontja közötti maximális repülési idő nem haladhatja meg az egy órát.
Az ember mióta meglátta , hogy a madár repül, ő is azt akarta!
A repülőgép úgymond a hurrikán szemében járt és felméréseket, vizsgálatokat hajtott végre.
De még az a hang! Nem is gomdolnám.
Juno szonda felvételei.
Az Areones drónja 330 méter magasságban emelt fel a levegőbe egy embert.
A képeket Santiago Borja Lopez, az Ecuador Airlines pilótája készítette.
A repülés az 1920-as években igen drága volt az átlagemberek számára, a tehetősebbek viszont nem kívántak a szűk gépekben szorongani. Ezt a piaci rést felismerve Claudius Honoré Desiré Dornier egy rendkívül nagyméretű repülőgépet tervezett, kifejezetten a dúsgazdagok igényeinek megfelelően.
A helcsi súlya 115kg terhelhetőség 90-120 kg maximális felszálló tömege 250kg. Végsebesség 130 km / h, utazósebesség 100 km / h, maximális hatótávolság 100km
Fantasztikus videót készítettek néhány GoPro segítségével, ugyanis az akciókamerákat egy rakétára szerelték, így viszonylag valósághűen láthatjuk, milyen az űrbe utazni.
id. Rubik Ernő felismerte, hogy a sorozatgyártásra alkalmas
Amikor még Budapesten is leszállt a Zeppelin ...