Gyakran látom weboldalakon és fórumokon, hogy az emberek helytelenül írják le a Panzerkampfwagen VI Ausf. B, azaz közismertebb nevén a Királytigris két változatát, vagyis mint Henschel és Porsche tornyos tigris. Ezért gondoltam csinálok egy értelmező posztot, hogy eloszlassam a tévhiteket.
Ismét egy furcsa gép a Harmadik Birodalom műveiből.
A MAN gyár által tervezett könnyűpáncélos teljesen megfelelt a Wehrmacht igényeinek. Az első 25 előszéria-gyártmány 1935-ben gördült ki a gyárból, az alapkonstrukciónál hátul elhelyezett motorral és elülső meghajtással. A kezdetekben sok apró változtatást eszközöltek a páncéloson, például a lövegtorony módosítása és a felépítmény mellső részén végzett munkák. A legfontosabb sorozatban gyártott változatok az Ausf B és C típusok, melyek döntött orrpáncéllal, és öntött lövegtoronnyal készültek. A torony páncélzata 15–30 mm, az alvázé 10–30 mm. Személyzet 3 fő. Hosszúság 4,8 méter. Szélesség 2,3 méter. Magasság 1,99 méter. Tömege pedig 9 tonna volt. Maybach HL62TRM 6 hengeres benzines motorral látták el. Végsebessége 40 km/h volt. Hatótávolsága teletankolva 200 km. Páncélzata 14,5mm. Fegyverzete: KwK 38-as gépágyú és egy 7,92 mm-es MG 34-es géppuska.
A magyar Párduc
A közepes harckocsik a II. világháború nehézfegyverei voltak, de lássuk mi volt a különbség köztük?
A Panzerkampfwagen VIII Maus (egér) szupernehéz harckocsi jelentette a végállomását annak a folyamatnak, amelynek során a németek szinte megszállottan próbáltak egyre nagyobb harckocsikat kifejleszteni. 1942. június 8-án Hitler szóban megállapodott Porsche professzorral egy különlegesen nehéz harckocsi kifejlesztéséről, amelyet ironikusan Mausnak neveztek.
Jó nagy dög !