Az M1 CATTB (Component Advanced Technology Test Bed) az Abrams harckocsik további fejlesztéseinek lehetőségének vizsgálatára szolgáló prototípus gép volt.
Nem egészen érteni, hogyan is történt ez meg.
A harckocsizó Német származású harckocsizó Joachim Scholl SS Hauptsturmfürer [Százados] a III. Birodalom szárazföldi haderejében teljesített szolgálatot, mint a Waffe-SS Das Reich Páncélos Hadosztály 8. század majd 102. Das Reich Páncélos - Tigrisekből álló - hadosztály harckocsi parancsnoka. Tigris I. harckocsival 42 győzelmet tudhat magáénak mielőtt kanadai katonák fogságba nem ejtették a nyugati-fonton. A lenti naplóbejegyzéseket az a bizonyos Kurszk környékén írta.
A khTZ-16-ot (oroszul XT3-16) a korai negyvenes években fejlesztették ki az STZ-3 traktor alapjára.
Egy titán a multból
Ez volt a legfejlettebb japán háborús harckocsi, ami teljesen el is készült. Azonban a második világháború befejezésig csupán két darabot építettek. Sokan a német Párduc harckocsi japán másolatának tartják. (Hogy miért azt nem tudom, mert a hasonlóság 0, azaz NULLA !)
A baleset Szibériában volt Kemerovo városban. Hiába volt zöld a lámpa az autósnak, figyelmen kívül hagyta a szirénázó tiszti UAZ felvezető autót. Aztán jött a meglepetés.
A második világháború egyik legfurcsább gépe.
A JagdChieftain egy közös "anglo-german", azaz angol-német együttműködés furcsa gyermeke.
Az Iraki hadsereg nagy fogása a valóságos Mad Max járművek.
A MAN gyár által tervezett könnyűpáncélos teljesen megfelelt a Wehrmacht igényeinek. Az első 25 előszéria-gyártmány 1935-ben gördült ki a gyárból, az alapkonstrukciónál hátul elhelyezett motorral és elülső meghajtással. A kezdetekben sok apró változtatást eszközöltek a páncéloson, például a lövegtorony módosítása és a felépítmény mellső részén végzett munkák. A legfontosabb sorozatban gyártott változatok az Ausf B és C típusok, melyek döntött orrpáncéllal, és öntött lövegtoronnyal készültek. A torony páncélzata 15–30 mm, az alvázé 10–30 mm. Személyzet 3 fő. Hosszúság 4,8 méter. Szélesség 2,3 méter. Magasság 1,99 méter. Tömege pedig 9 tonna volt. Maybach HL62TRM 6 hengeres benzines motorral látták el. Végsebessége 40 km/h volt. Hatótávolsága teletankolva 200 km. Páncélzata 14,5mm. Fegyverzete: KwK 38-as gépágyú és egy 7,92 mm-es MG 34-es géppuska.
A baleset június 24-én szombat történt Minszkben. A T-72-es harckocsit vezető katona figyelmetlensége okozta a balesetet amiben senki nem sérült meg.
A Cár tank
A magyar Párduc
Részt vett az 1956-os forradalomban is.
Egy kis hazait is.
Az SU-100Y-ból csupán egy darabot készítettek, melyet az ugyancsak prototípus T100-as nehéz harckocsiból alakítottak át.
Az Objekt 775 szovjet kísérleti rakétás harckocsi (páncélvadász) volt, amelyet az 1960-as évek elején fejlesztettek ki a Cseljabinszki Traktorgyárban (CSTZ). Csak prototípusok készültek, sorozatgyártására nem került sor. Jellegzetessége volt az igen alacsony építés.
A történelem első harckocsia.
A második világháború egyik legrettegettebb tankja !
Úgy nevezett - Hit'n'Run akció
A SZU–152 szovjet nehéz önjáró tüzérségi löveg, amely a KV–1 nehéz harckocsi alvázára épült. A második világháború idején használták.
Igazi fémszörnyeteg !
Izraeli Védelmi Erők általánosan rendszeresített nehézharckocsi-típusa. 1980 elejétől szolgál, négy fő típusváltozata van. A "Merkava" nevet a fejlesztési program után kapta.
Elképesztő gép !
Érdekes egy gép ez is.
Brit monstrum
Egy régi angol monstrum.
Magyar páncélos.
Na, most az elöbbi miatt hirtelen felindulásból csináltam egy tankos posztot.
Az FV4030/4 Challenger 1, a Brit Szárazföldi Erők által használt közepes harckocsi, 1983-tól 1990-es évekig volt szolgálatban, amikor a Challenger 2-es típusra váltották le. Jelenleg is szolgálatban áll a Jordán Fegyveres Erőknél.
Láttál már ilyen furcsa tankot?
A Bering-szoroson is át tudott volna kelni !
Nem semmi gép !
Az FV 4034 Challenger 2 jelenleg a brit és ománi hadseregben alkalmazott harckocsi, amely 1998 óta áll hadrendben.
Jó nagy dög !
Mert rég volt már tankos poszt.