Az Ikarus 55, az Ikarus gyár egyik legismertebb és legsikeresebb távolsági- és turista busz típusa volt, melyet 1954 és 1973 között gyártottak. Gyakori becenevei a „faros” és a „Bözsi”, melyeket a busz a jellegzetes hátulsó, motor szekciójának köszönhet. A járműből összesen 7466 darabot gyártottak le, ennek kicsivel több, mint a fele, 3762 db a Szovjetunióba került. Ezek a példányok LIAZ mellső tengellyel készültek, a legtöbbjük 55.12-es és 55.13-as kivitelű volt. De volt egy Ikarus-55.14 Lux típusú jármű is amit kevesen ismernek. Ez a képeken látható busz 1972-es évjáratú. 6 évig a Leningrád 1. számú buszparkhoz tartozott. A mai napig egy kedvelt nosztalgia jármű a Magyar Ikarusz busz Oroszországban.
Nélkülünk még ilyenetek sem lenne!
Évekig álló járműbe próbálnak lelket lehelni!
Bulgáriában.
A legnépszerűbb tipus az ikarus volt,és a mai napig használják még
Pár lelkes Ikarus imádó ember úgy gondolta,hogy adnak még esélyt a lepusztult busznak.a szórakzóhely neve neve :Busbar Maxi
Ilyen volt munkához való hozzáállás.
Az 1970 es években évente 12000 ikaruszt gyártottak.többnyire külföldre kerültek a buszok,és a mai napig használják őket oroszországban
Hírek a "szabad sajtóból", egy 1975 március 26-i újságból.
Ma is futnak.
Hogyan őrizzük meg ipari emlékeinket úgy hogy egyben kreatív használati értéket teremtsünk.
A jó öreg Ikarus midi "legyőzi" a Volvo buszt a Budapesti télben
Ikarus reptéri buszok.
Mikor még sínen volt az IKARUS!
A gázolaj nem számít, úgy is olcsó, és van bőven
Azért jó látni hogy egy pár még egész jó állapotban van