A Panzerfeldhaubitze 18M auf. Geschützwagen III/IV (Sf.) (Munitionsträger) Hummel, Sonderkraftfahrzeug 165. Röviden: A Hummel
Sose bízzatok bennük.
A Jaguar MBT(Main Battle Tank) egy Kínai-amerikai együtműködés eredménye volt, melynek a lényege az elavult Type 59-es harckocsi modernizálása lett volna.
Becenevén a "Grille".
Mindenekelőtt érdemes elolvasni a harckocsi elődjéről, a T.O.G. I-ről szóló cikket, hogy az előzményekkel is tisztában legyen az, aki még nem olvasta volna.
Gyakran látom weboldalakon és fórumokon, hogy az emberek helytelenül írják le a Panzerkampfwagen VI Ausf. B, azaz közismertebb nevén a Királytigris két változatát, vagyis mint Henschel és Porsche tornyos tigris. Ezért gondoltam csinálok egy értelmező posztot, hogy eloszlassam a tévhiteket.
Aki egymaga intéz el egy harckocsit, mint egy hősies szovjet filmben.
A Type 5 Chi-Ri (五式中戦車 チリ) volt az egyik utolsó japán harckocsi, amit a második világháborúban terveztek.
A tank, melyet Adolf Hitler születésnapján mutattak be, s mellyel megszületett egy legenda - a Tigris.
A harckocsizó Német származású harckocsizó Joachim Scholl SS Hauptsturmfürer [Százados] a III. Birodalom szárazföldi haderejében teljesített szolgálatot, mint a Waffe-SS Das Reich Páncélos Hadosztály 8. század majd 102. Das Reich Páncélos - Tigrisekből álló - hadosztály harckocsi parancsnoka. Tigris I. harckocsival 42 győzelmet tudhat magáénak mielőtt kanadai katonák fogságba nem ejtették a nyugati-fonton. A lenti naplóbejegyzéseket az a bizonyos Kurszk környékén írta.
A khTZ-16-ot (oroszul XT3-16) a korai negyvenes években fejlesztették ki az STZ-3 traktor alapjára.
Az óriási harckocsik szinte kivétel nélkül fegyverkezési zsákutcaként vonultak be a történelembe, ez pedig az orosz próbálkozás, a T-35 esetén sincs másképp.
Vajon ki lehet ezeknek a biztosítójuk?
Egy titán a multból
Ismét egy furcsa gép a Harmadik Birodalom műveiből.
Egy elvetemült ötlet
A második világháború egyik legfurcsább gépe.
Hiába hajtott át a harckocsi az öngyilkos merénylők autóján, 1:30 nál felrobbant és ezzel 7 embert megölt.
Hát eléggé látványos volt a műsor, sajnos volt egy baleset is. Egy oldalkocsis Zündapp motorral lévő emberke miután leszállt a járművéről, az elindult és egy 35-40 év körüli nőt elsodort. Miután láthatóan zúzódásokat szenvedett a hölgy és remegve majdnem sírva fakadt, hát nem láttam semmi bocsánatkérést vagy egy megnyugtató kedvességet a motorostól. Egy szervező volt aki a mentőhöz kísérte a hölgyet. Szerintem legközelebb egy kicsit lehetnének figyelmesebbek az ott résztvevő emberek-katonák. Egy baleset után ők voltak közvetlen körülötte de csak bámultak semmi érzések nélkül.
A MAN gyár által tervezett könnyűpáncélos teljesen megfelelt a Wehrmacht igényeinek. Az első 25 előszéria-gyártmány 1935-ben gördült ki a gyárból, az alapkonstrukciónál hátul elhelyezett motorral és elülső meghajtással. A kezdetekben sok apró változtatást eszközöltek a páncéloson, például a lövegtorony módosítása és a felépítmény mellső részén végzett munkák. A legfontosabb sorozatban gyártott változatok az Ausf B és C típusok, melyek döntött orrpáncéllal, és öntött lövegtoronnyal készültek. A torony páncélzata 15–30 mm, az alvázé 10–30 mm. Személyzet 3 fő. Hosszúság 4,8 méter. Szélesség 2,3 méter. Magasság 1,99 méter. Tömege pedig 9 tonna volt. Maybach HL62TRM 6 hengeres benzines motorral látták el. Végsebessége 40 km/h volt. Hatótávolsága teletankolva 200 km. Páncélzata 14,5mm. Fegyverzete: KwK 38-as gépágyú és egy 7,92 mm-es MG 34-es géppuska.
Senki sem gondolta, hogy Németországban is lehet hiánygazdaság!
A baleset június 24-én szombat történt Minszkben. A T-72-es harckocsit vezető katona figyelmetlensége okozta a balesetet amiben senki nem sérült meg.
A Cár tank