Ennyit az orosz rotorplánról. A Magnus-effektus a folyadékok mechanikájába sorolható jelenség, mely akkor lép fel, ha egy forgó test halad valóságos közegben, ekkor a haladási irányára merőlegesen egy erő lép fel, mely abba az irányba mutat, ahol a forgó test felületén a legnagyobb a közeg helyi sebessége. (Na és erre épült a rotorplán mechanikája.) A jelenség hasonló a szárnyprofilra ható felhajtóerő keletkezéséhez, a különbség abban áll, hogy a test körüli örvényt nem a test alakja, hanem a forgása kelti. A jelenséget Heinrich Magnus írta le először, 1853-ban.
Szerencsére mindenki túlélte a balesetet apróbb sérülésekkel.
Szóval hibázott a Lada Samara sofőrje, de elismerés azért, hogy időben húzodott félre. Felborult, de túlélte és ezzel nem veszélyeztette a szembejövők életét.
Szerencsére mindenki megúszta a balesetet.
Türelmetleneknek 0:35 től.
0:45-től a lényeg.
Pedig olyan közel volt a part :) Sajnos 8 ember odaveszett az 1,252 milliárdból.
A kamionoknak ajánlott 30 mérföldes sebességhatár helyett 60 mérfölddel vette be a kanyart a sofőr. 0:40 től a lényeg.
Rey Rodriguez őrmester az I-16-os út mentén járőrözött amikor sürgős hívást kapott, hogy egy 10 éves kisfiúra ráborult egy ATV. A gyereket kórházba szállították ahol rövid időn belül felépült.
Egy szerelmi kapcsolat vége
0:25 től a lényeg